Ugyanaz a kaland, csak éppen új helyszínen – ez akár a mottója is lehetne az idei Dakar-ralinak, amely az idén nem Afrikában, hanem Dél-Amerikában zajlik, úgyhogy a csapatok két-három nappal a rajt elõtt nem valamelyik európai nagyvárosban gyülekeztek, hanem Argentínában, közelebbrõl is Buenos Airesben. Az idõigényes technikai ellenõrzésen a legtöbbjük már túl volt (november végén Le Havre-ban megtették), mostanra „csak” az adminisztratív ellenõrzés maradt.
Azért ezzel is eltelt néhány óra – csak hogy újév napján se unatkozzanak a versenyzõk. Nem mintha ez a veszély fenyegetett volna…
Tengernyi pecsétet kellett begyûjteni, ez azonban csak az újoncoknak jelentett bármiféle meglepetést. A legtöbb versenyzõ már pontosan tudta mit kell tennie: mintha valami furcsa táncot koreografált volna valaki: hömpölyögtek az emberek a hatalmas csarnokban, amelyet átmenetileg a versenyzõk székhelyévé alakítottak át. S az elsõre talán ijesztõ kérdéstõl (hogy hova szállítsanak, ha bajod esne, vagy kit értesítsenek ha baleset történik?) a szemük sem rebbent. Hiába no, a rutin.
Ami a magyarokat illeti, õk mindannyian sikeresen túlestek a „szükséges rossz”-nak nevezett ceremónián, s talán még örültek is egy kicsit, mert ez már azt jelenti, hogy közel a rajt, amelyet mindannyian nagyon várnak.
Minden idõk egyik legnehezebb Dakarjának rajtja – ha hinni lehet az elõrejelzéseknek.
Az utolsó órák talán Liszi Lászlóék számára alakultak a legizgalmasabban a mieink közül. A szervizcsapat megtankolta a Mitsubishit, amelyben az új tank szivárgott, így a versenyzõk térdig álltak az üzemanyagban, mire a szervizbe értek. A csapat rohamtempóban elhárította a problémát, de még késõ este is szereltek – õszintén szólva nem egészen így képzelték az újévi koccintást.
Szalay Balázs és Palik László a rutinos pilóták magabiztosságával vette az elsõ akadályt, õk tudják, az energiát tartalékolni kell, mert bizony nehéz napok várnak rájuk a Dakaron. Csakúgy, mint Dési Jánosra, aki egyedül vág neki a távnak.
A 31. Dakar-rali hivatalosan január 3-án reggel kezdõdik, elõtte azonban még másodikán este megtartják az ünnepélyes rajtceremóniát, amelyre már napok óta ácsolják a lelátókat a nézõk számára. Érdekesség, hogy a legjobb motorosok és autósok este kilenc és fél tíz között gurulnak fel a dobogóra – vagyis már késõ este. Ez pedig már önmagában garantálja az esemény különlegességét, s a fokozott érdeklõdést.
(Az Nemzeti Sport engedélyével)