LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Az elsõ akadály a pecsétek begyûjtése volt

Ugyanaz a kaland, csak éppen új helyszínen – ez akár a mottója is lehetne az idei  Dakar-ralinak, amely az idén nem Afrikában, hanem Dél-Amerikában zajlik, úgyhogy a csapatok két-három nappal a rajt elõtt nem valamelyik európai nagyvárosban gyülekeztek, hanem Argentínában, közelebbrõl is Buenos Airesben. Az idõigényes technikai ellenõrzésen a legtöbbjük már túl volt (november végén Le Havre-ban megtették), mostanra „csak” az adminisztratív ellenõrzés maradt.

Azért ezzel is eltelt néhány óra – csak hogy újév napján se unatkozzanak a versenyzõk. Nem mintha ez a veszély fenyegetett volna…

Tengernyi pecsétet kellett begyûjteni, ez azonban csak az újoncoknak jelentett bármiféle meglepetést. A legtöbb versenyzõ már pontosan tudta mit kell tennie: mintha valami furcsa táncot koreografált volna valaki: hömpölyögtek az emberek a hatalmas csarnokban, amelyet átmenetileg a versenyzõk székhelyévé alakítottak át. S az elsõre talán ijesztõ kérdéstõl (hogy hova szállítsanak, ha bajod esne, vagy kit értesítsenek ha baleset történik?) a szemük sem rebbent. Hiába no, a rutin.

Ami a magyarokat illeti, õk mindannyian sikeresen túlestek a „szükséges rossz”-nak nevezett ceremónián, s talán még örültek is egy kicsit, mert ez már azt jelenti, hogy közel a rajt, amelyet mindannyian nagyon várnak.

Minden idõk egyik legnehezebb Dakarjának rajtja – ha hinni lehet az elõrejelzéseknek.

Az utolsó órák talán Liszi Lászlóék számára alakultak a legizgalmasabban a mieink közül. A szervizcsapat megtankolta a Mitsubishit, amelyben az új tank szivárgott, így a versenyzõk térdig álltak az üzemanyagban, mire a szervizbe értek. A csapat rohamtempóban elhárította a problémát, de még késõ este is szereltek – õszintén szólva nem egészen így képzelték az újévi koccintást.

Szalay Balázs és Palik László a rutinos pilóták magabiztosságával vette az elsõ akadályt, õk tudják, az energiát tartalékolni kell, mert bizony nehéz napok várnak rájuk a Dakaron. Csakúgy, mint Dési Jánosra, aki egyedül vág neki a távnak.

 A 31. Dakar-rali hivatalosan január 3-án reggel kezdõdik, elõtte azonban még másodikán este megtartják az ünnepélyes rajtceremóniát, amelyre már napok óta ácsolják a lelátókat a nézõk számára. Érdekesség, hogy a legjobb motorosok és autósok este kilenc és fél tíz között gurulnak fel a dobogóra – vagyis már késõ este. Ez pedig már önmagában garantálja az esemény különlegességét, s a fokozott érdeklõdést.


(Az Nemzeti Sport engedélyével)

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13
AFRICA ECO RACE – TIZEDIK SZAKASZ: CERUTTI MEGNYERI AZ UTOLSÓ MAURITÁN SZAKASZT, ÉS 9 MÁSODPERCRE CSÖKKENTI HÁTRÁNYÁT!
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]
Olvasd tovább
2025-01-13