Sorozatban a második ezüstérmét szereztem meg Szalay Balázs a tereprallye országos bajnokságon – ezúttal Tóth Dénes navigálásával – és így megerõsítette harmadik helyét az összetett pontversenyben.
Ezen a viadalon már az is csoda volt, ha valaki célba ért, hát, még ha pontszerzõ pozícióban! Az utóbbi hetek esõzései ugyanis feláztatták a pályákat, némelyiket valóságos sártengerré változtatva. Ám ami a mezõny felének a vesztét okozta, az a zöld Opel Fronterának kis túlzással meg se kottyant. Autó és pilótája úgy verekedte át magát a vendégmarasztaló mocsáron, hogy a többi versenygéppel ellentétben még a motor sem melegedett.
„Az Opel remekül bírta a kiképzést, ebbõl is látszik, hogy a mezõny egyik legkiforrottabb versenyautója – mondta Szalay. – Hántán egy sziklánál ugyan elhagytuk két rugónkat, de ez csak annyi hátrányt jelentett, hogy egy kicsit jobban kellett figyelnünk. Összességében nagyon élveztem a versenyt.”
A Szalay Balázs, Tóth Dénes páros a szakasz eredmények összesítése után is a második helyen állt és a GPS-ek ellenõrzése után is – a különbség csak annyi, hogy elõször Gál István, utóbb Rigler Zoltán mögött. Az ok: A GPS-ek ellenõrzése után Rigler kivételével szinte az összes „élpilóta” büntetést kapott, (Szalayék 30 percet) így megváltozott a sorrend. Az Opel pilóta azonban így is, úgy is második lett.
Auto Port4 Kupa:
1. Rigler/Maurer R&R Motorsport VW Toureg
2. Szalay/Tóth Szalay Dakar Team Opel Frontera
3. Liszi/Fenesi 4×4 Off Road Klub Mitsubishi Pajero