A jutaspusztai prológgal kezdõdött a Hungarian Baja, az országos bajnokság hatodik futama. A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs az ötödik helyen végzett (a magyar értékelésben harmadik lett) a versenybe beleszámító körversenyen.
De ne szaladjunk ennyire elõre! Ahogyan arról már korábban beszámoltunk, elkészült a Szalay Dakar Team második számú Opel Fronterája, amellyel eredetileg a Gyulay Zsolt, Noszály Sándor kettõs állt volna rajthoz az országos bajnokság hét végi viadalán, a Hungarian Baján. Igen ám, de a kétszeres olimpiai bajnok kajakozónak az utolsó pillanatban családi okok miatt vissza kellett mondania a részvételt, úgyhogy a korábbi kiváló teniszezõ, Noszály egyedül maradt.
Rohamtempóban kellett találni neki egy navigátort, és Bahor Bea vállalta magára a mentõangyal szerepet. Az abszolút ralibajnok navigátor számára az autósportnak ez a válfaja még ismeretlen, de bevallotta: már nagyon régen szerette volna kipróbálni, milyen érzés egy ilyen, sivatagi versenyzésre felkészített autóval száguldani.
„Egy körrel többet mentünk ugyan, de viccelõdve azt mondtuk, direkt, mert annyira élveztük az autózást – mondta Bahor Bea. – Az igazság persze az, hogy nem volt jó a méterszámlálónk, a portól ráadásul nem láttunk semmit, azt a keresztezõdést sem, ahol ki kellett volna jönni a pályáról. Amikor továbbmentünk, néhány méter múlva már láttam, hogy hibáztunk, de nem akartunk tolatni, inkább teljesítettünk még egy kört. Így legalább jobban megismertük az autót.”
A csapat másik versenygépével, a profik között a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs száguld. A pilóta számára nagy a tét, hiszen most az összetett értékelésben is visszaküzdheti magát a dobogóra.
A prológon az ötödik helyen (a magyar értékelésben harmadikként!) végzett a Dakar-ralit eddig négyszer teljesítõ páros, de persze mindenki tisztában van vele, hogy nem ezen a 7.6 kilométeres dõl majd el a verseny.
„Nagyon jól indult a körverseny, a pálya felénél azonban szûken vettünk egy kanyart, letört a tükör, és a darabjai pont a lábam alá estek. Attól kezdve azzal kellett vacakolni, hogy miként rugdossam ki a darabjait a fék és a lábam alól – mondta Szalay Balázs. – A por is eléggé megnehezítette a dolgunkat, fõleg amikor a kanyarokban hömpölygött szembe. Összességében azonban tudtuk a saját tempónkat autózni.”
Az Opel Frontera remekül viselkedett, jól bírta az ugratókat, a szervizparkban csak le kellett porolni. De arra nagy szükség volt…
Hungarian Baja, az ob 6. futama, Veszprém
Abszolút sorrend: 1. Kis Sándor, Czeglédi Péter (RTL Motorsport, Nissan Pick-Up) 8:03, 2. Sykora, Sykora (cseh, Mitsubishi Pajero) 8:06, 3. Gál, Oroszlán (Art Off Road Club, G. Baba Proto) 8:17, …5. Szalay, Bunkoczi (Szalay Dakar Team, Opel Frontera) 8:21