Ma tartotta a Szalay Dakar Team a belvárosi Sir Lancelot étteremben az elsõ sajtótájékoztatóját a közeledõ 2009-es Dakar Rallyról, mely rendhagyó módon, Afrikát elhagyva Argentínában és Chilében kap otthont.
A Szalay Dakar Team ismét meglepetéssel rukkolt elõ, bemutatta az elsõ magyar nõi Dakar versenyzõt, méghozzá az abszolút magyar ralibajnok Bahor Bea személyében, akit az autósport kedvelõi a WRC-bõl ismerhetnek. Bea elsõ ízben a Central Europe Rallyn csatlakozott csapatunkhoz, az MAN versenykamion navigátoraként segített Darázsi Zsoltnak. Bea nagyon örült a felkérésnek, és bár csak sejtései vannak arról, hogy mi vár rá januárban, nagyon várja már a dél-amerikai sivatagi száguldást.
A csapatfõnök Szalay Balázs elmondta, hogy a tizedik Dakarjára készülve nem bánja, hogy egy kicsit elszakadnak Afrikától, mert a nagy gyári csapatok évközben is oda járnak tesztelni és ezáltal jóval nagyobb gyakorlatra tesznek szert, mint a többi pilóta és a helyismeretüknek köszönhetõen így már a rajnál több esélyük van a jobb eredmények megszerzésére, mint a félprofi, vagy amatõr versenyzõknek.Azonban Dél-Amerika távol is van, a többnyire európai mezõny számára ismeretlennek számítanak az ottani viszonyok, így akár izgalmasabbá is válhat a verseny, mert mindenki egyenlõ eséllyel indulhat a futamon. Szalay például nagyon szeret homokban versenyezni, jobban, mint a köves és rázós utakon, és egyelõre csak hallomásból ismeri az ottani hatalmas dûnéket, reméli, hogy elõnyükre válik az elmúlt tíz év homokozása. Arra mindenképp számítanak, hogy elviselhetetlenül meleg lesz az argentín nyár és a hatalmas magassági különbségek is megterhelõek lesznek, amik a verseny útvonalát jellemzik. Beszélt pár szóban arról is, hogy a csapat ezen a Dakaron vesz részt elõször két versenyautóval, ezáltal a szervizeseknek többet kell majd szerelniük, illetve több alkatrészt kellett legyártatni elõre.A szervizcsapat azonban a gazdasági helyzet miatt csökkent, így a verseny idején hat fõnek kell megküzdenie a feladatokkal, hiszen a kamionokban a szabályok három fõt engedélyeznek.
A versenyt nagyon jól összerakták a szervezõk, a 9574 km összhosszúságú verseny 5652 km hosszú szelektív szakaszt tartogat a mezõny számára, amely a nevezési listák szerint 235 motoros, 30 quados, 195 autós és 85 kamionos egységbõl áll majd. Sajnos a 2009-es Dakarra kevés magyar versenyzõ adta le a nevezését, Szalayékon kívül elindul még Palik László és Liszi László, valamint a két kamionos egység Szaller Zoltán és Darázsi Zsolt vezetésével, illetve egy magyar motoros Dési János személyében.
A következõ Dakarra is készül már Szalay Balázs, tervei szerint három, vagy akár négy autóval állítja rajthoz a csapatát a 2010-es versenyen.