LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Bahor Bea is benevez a Dakarra

Ma tartotta a Szalay Dakar Team a belvárosi Sir Lancelot étteremben az elsõ sajtótájékoztatóját a közeledõ 2009-es Dakar Rallyról, mely rendhagyó módon, Afrikát elhagyva Argentínában és Chilében kap otthont.

A Szalay Dakar Team ismét meglepetéssel rukkolt elõ, bemutatta az elsõ magyar nõi Dakar versenyzõt, méghozzá az abszolút magyar ralibajnok Bahor Bea személyében, akit az autósport kedvelõi a WRC-bõl ismerhetnek. Bea elsõ ízben a Central Europe Rallyn csatlakozott csapatunkhoz, az MAN versenykamion navigátoraként segített Darázsi Zsoltnak. Bea nagyon örült a felkérésnek, és bár csak sejtései vannak arról, hogy mi vár rá januárban, nagyon várja már a dél-amerikai sivatagi száguldást.

A csapatfõnök Szalay Balázs elmondta, hogy a tizedik Dakarjára készülve nem bánja, hogy egy kicsit elszakadnak Afrikától, mert a nagy gyári csapatok évközben is oda járnak tesztelni és ezáltal jóval nagyobb gyakorlatra tesznek szert, mint a többi pilóta és a helyismeretüknek köszönhetõen így már a rajnál több esélyük van a jobb eredmények megszerzésére, mint a félprofi, vagy amatõr versenyzõknek.Azonban Dél-Amerika távol is van, a többnyire európai mezõny számára ismeretlennek számítanak az ottani viszonyok, így akár izgalmasabbá is válhat a verseny, mert mindenki egyenlõ eséllyel indulhat a futamon. Szalay például nagyon szeret homokban versenyezni, jobban, mint a köves és rázós utakon, és egyelõre csak hallomásból ismeri az ottani hatalmas dûnéket, reméli, hogy elõnyükre válik az elmúlt tíz év homokozása. Arra mindenképp számítanak, hogy elviselhetetlenül meleg lesz az argentín nyár és a hatalmas magassági különbségek is megterhelõek lesznek, amik a verseny útvonalát jellemzik. Beszélt pár szóban arról is, hogy a csapat ezen a Dakaron vesz részt elõször két versenyautóval, ezáltal a szervizeseknek többet kell majd szerelniük, illetve több alkatrészt kellett legyártatni elõre.A szervizcsapat azonban a gazdasági helyzet miatt csökkent, így a verseny idején hat fõnek kell megküzdenie a feladatokkal, hiszen a kamionokban a szabályok három fõt engedélyeznek.

A versenyt nagyon jól összerakták a szervezõk, a 9574 km összhosszúságú verseny 5652 km hosszú szelektív szakaszt tartogat a mezõny számára, amely a nevezési listák szerint 235 motoros, 30 quados, 195 autós és 85 kamionos egységbõl áll majd. Sajnos a 2009-es Dakarra kevés magyar versenyzõ adta le a nevezését, Szalayékon kívül elindul még Palik László és Liszi László, valamint a két kamionos egység Szaller Zoltán és Darázsi Zsolt vezetésével, illetve egy magyar motoros Dési János személyében.

A következõ Dakarra is készül már Szalay Balázs, tervei szerint három, vagy akár négy autóval állítja rajthoz a csapatát a 2010-es versenyen.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13
AFRICA ECO RACE – TIZEDIK SZAKASZ: CERUTTI MEGNYERI AZ UTOLSÓ MAURITÁN SZAKASZT, ÉS 9 MÁSODPERCRE CSÖKKENTI HÁTRÁNYÁT!
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]
Olvasd tovább
2025-01-13