Sikert könyvelhetett el az Opel Dakar Team Szalay Balázs és Bunkoczi László alkotta versenyzõpárosa a négynapos PROHUN500 gyulai futamon. Megismételték tavalyi gyõzelmüket, õk vihetik haza a duplaszorzós futam elsõ helyéért járó kupát.
Eredetileg négy versenyautót nevezett a csapat a közel 1000 km összhosszúságú futamon. Szalayék mellett még Várkonyi Andi is szerencsét próbált Laklóth Aladárral az oldalán, valamint a Rónai Péter-Galambos Tamás páros, illetve a csapat szerelõje, Vörös Ferenc is próbára tette magát pilótaként.
Sajnos azonban, a három páros egymás után kényszerült feladni a küzdelmet. Várkonyiék már az elsõ kilométeren kiestek, mert hatalmasat borultak az Antarával. Vörös Feriéknek a váltója ment tönkre, Rónaiék Opeljében a hajtás adta meg magát.
Négy szakasz maradt mára a teljes programból, mégpedig az Elek és Lökösháza között húzódó 48 km-es, valamint a Gyula és Békéscsaba közötti 16 km-es pályákon. Az élen autózó Szalay-Bunkoczi, valamint a Korda-Tóth kettõsök végig tartották a 1,5 percen belüli idõkülönbséget, így a futam végéig megmaradt a feszültség a biztos vezetés hiánya miatt. Szerencsére az Opeles páros nem esett ki a lendületbõl és elvégezték a feladatot, amiért eljöttek. A futam duplaszorzós volta miatt 40 kupapont jár a párosnak, amivel gyakorlatilag bebiztosítják magukat a bajnokság élén, amelybõl még három futam van hátra. Emellett a Zóna Kupának is otthont adott a rendezvény, melyért szintén átvehetik Szalayék az aranyat.
A csapatfõnök Szalay Balázs eképp nyilakozott a szervizparkban a verseny után:
„Nagyon jó hétvégén vagyunk túl, teljesült egy kívánságunk. Mivel a tavalyi évben megnyertük ezt a versenyt, szerettük volna megvédeni ezt a címet, ami sikerült is. Az egész csapat kiválóan dolgozott egész hétvégén azon, hogy a technika is összeálljon. Bár voltak apróbb hibák az elején, sikerült mindig olyan idõt autóznunk, hogy minden nap növelni tudtuk az elõnyünket. A verseny alatt az utolsó napon sem adtuk fel. Elég lett volna visszafogottan autóznunk, ennek ellenére nyomtuk a gázpedált, de a harmadik gyorsaságin egy nagy ugrató után, amikor az autó orra földet túrva érkezett le és a Laci háta kicsit meghúzódott, nagyban visszavettük a tempót. Ráadásul már tegnap este óta problémák voltak a fõfékhengerrel, ezért az autót csak úgy tudtam lefékezni, hogy pumpáltam. Mind a bajnokságban, mind pedig a Közép-Európa Zóna Kupában sokat számít ez a gyõzelem, hiszen mindkettõben jelentõs pontokat sikerült gyûjtenünk. Készülünk a Hungarian Bajára, ahol reményeim szerint hasonló sikereket tudunk majd elérni.”