A Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettõs jó kis bemelegítésen van túl – a rendezõk gyors, ugyanakkor meglehetõsen trükkös pályát jelöltek ki a Fáraó-rali mezõnye számára az elsõ napra. Hatalmas lyukak, letört dûnék, amelyrõl nagyot repülhetett/eshetett, aki nem figyelt oda.
Szalayéknak szerencsére nem volt ilyen problémájuk, sõt, összességében jó kis napon vannak túl – a 12. helyen értek célba.
„Harcos nap volt, az elsõ negyven kilométeren megelõztünk vagy hat autót, kihasználtuk, hogy az alapvetõen gyors, de néhol trükkös, dûnékkel teletûzdelt pálya feküdt a Mokkának. Azután, körülbelül a 228 kilométeres szakasz felénél az egyik kazah versenyzõ elakadt egy átjáróban, szinte rádõlt, teljesen elzárva az utat, úgyhogy vissza kellett fordulnunk a dûne közepérõl. Tétováztam, hogy merre menjünk, ennek megfelelõen azonnal elástuk magunkat, úgyhogy Ali felidézhette, miként kell kiszabadítani az autót a homok fogságából” – mondta Szalay, aki egyúttal azt is megmutatta régi-új navigátorának, hogy mi hol van a Mokkában, ha elõ kell venni a lapátokat, és a homokfutókat. Erre ugyanis eddig nem volt lehetõség, hiszen az autó nem volt otthon, Abu-Dzabiból hajózott át Egyiptomba.
„Persze, jobb lett volna otthon ismerkedni azzal, hogy mit honnan kell elõvenni és hova kell visszatenni, de most, hogy már tudom, nem szeretném többet kipróbálni. Navigációs szempontból egyébként nem volt különösebben nehéz ez a nap. Figyelni kellett, mert jó néhány párhuzamos nyom futott egymás mellett, de az itiner pontos volt, úgyhogy nem jelentett gondot. Érdekes, hogy egyetlen más afrikai országban sincsenek ilyen dûnék. Hogy csak mész felfelé rajtuk hosszasan, hogy már úgy érzed, eléred a napot, aztán beesel egy akkora lyukba, hogy azt se tudod, hol vagy. Kétszer is megtörtént ma, hogy erõsebben fogtam az itinert, mert Balázs az ásás után is nyomta a gázt, ahogyan csak tudta” – tette hozzá Laklóth, majd még elárulta, ez a szakasz csak afféle beetetés lehetett a rendezõk részérõl, hogy vannak ilyen viszonylag könnyû napok is, és arra számít, hogy a hátralévõ napokon nehezedik majd a dolguk.
Nos, az esti versenyzõi eligazításon ezt a rendezõk is megerõsítették.
FÁRAÓ-RALI, A VK 4. FUTAMA
1. szakasz, Marsza Matrúh–Baharija (össztáv: 548 km, ebbõl szelektív szakasz: 228.76 km). Autósok: 1. Jazid al-Radzsi, Timo Gottschalk (szaúd-arábiai, német, Toyota Hilux) 1:45:17, 2. Al-Attijah, Baumel (katari, francia, Mini All4) 2:00 perc hátrány, 3. Malysz, Panseri (lengyel, francia, Toyota Hilux) 6:01 p h., …12. Szalay, Laklóth (magyar, Opel Mokka) 37:49 p h.