LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Bemelegítésnek harcos volt!
A Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettõs jó kis bemelegítésen van túl – a rendezõk gyors, ugyanakkor meglehetõsen trükkös pályát jelöltek ki a Fáraó-rali mezõnye számára az elsõ napra. Hatalmas lyukak, letört dûnék, amelyrõl nagyot repülhetett/eshetett, aki nem figyelt oda. 

Szalayéknak szerencsére nem volt ilyen problémájuk, sõt, összességében jó kis napon vannak túl – a 12. helyen értek célba. 
„Harcos nap volt, az elsõ negyven kilométeren megelõztünk vagy hat autót, kihasználtuk, hogy az alapvetõen gyors, de néhol trükkös, dûnékkel teletûzdelt pálya feküdt a Mokkának. Azután, körülbelül a 228 kilométeres szakasz felénél az egyik kazah versenyzõ elakadt egy átjáróban, szinte rádõlt, teljesen elzárva az utat, úgyhogy vissza kellett fordulnunk a dûne közepérõl. Tétováztam, hogy merre menjünk, ennek megfelelõen azonnal elástuk magunkat, úgyhogy Ali felidézhette, miként kell kiszabadítani az autót a homok fogságából” – mondta Szalay, aki egyúttal azt is megmutatta régi-új navigátorának, hogy mi hol van a Mokkában, ha elõ kell venni a lapátokat, és a homokfutókat. Erre ugyanis eddig nem volt lehetõség, hiszen az autó nem volt otthon, Abu-Dzabiból hajózott át Egyiptomba. 



„Persze, jobb lett volna otthon ismerkedni azzal, hogy mit honnan kell elõvenni és hova kell visszatenni, de most, hogy már tudom, nem szeretném többet kipróbálni. Navigációs szempontból egyébként nem volt különösebben nehéz ez a nap. Figyelni kellett, mert jó néhány párhuzamos nyom futott egymás mellett, de az itiner pontos volt, úgyhogy nem jelentett gondot. Érdekes, hogy egyetlen más afrikai országban sincsenek ilyen dûnék. Hogy csak mész felfelé rajtuk hosszasan, hogy már úgy érzed, eléred a napot, aztán beesel egy akkora lyukba, hogy azt se tudod, hol vagy. Kétszer is megtörtént ma, hogy erõsebben fogtam az itinert, mert Balázs az ásás után is nyomta a gázt, ahogyan csak tudta” – tette hozzá Laklóth, majd még elárulta, ez a szakasz csak afféle beetetés lehetett a rendezõk részérõl, hogy vannak ilyen viszonylag könnyû napok is, és arra számít, hogy a hátralévõ napokon nehezedik majd a dolguk. 
Nos, az esti versenyzõi eligazításon ezt a rendezõk is megerõsítették. 

FÁRAÓ-RALI, A VK 4. FUTAMA
1. szakasz, Marsza Matrúh–Baharija (össztáv: 548 km, ebbõl szelektív szakasz: 228.76 km). Autósok: 1. Jazid al-Radzsi, Timo Gottschalk (szaúd-arábiai, német, Toyota Hilux) 1:45:17, 2. Al-Attijah, Baumel (katari, francia, Mini All4) 2:00 perc hátrány, 3. Malysz, Panseri (lengyel, francia, Toyota Hilux) 6:01 p h., …12. Szalay, Laklóth (magyar, Opel Mokka) 37:49 p h. 

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13
AFRICA ECO RACE – TIZEDIK SZAKASZ: CERUTTI MEGNYERI AZ UTOLSÓ MAURITÁN SZAKASZT, ÉS 9 MÁSODPERCRE CSÖKKENTI HÁTRÁNYÁT!
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]
Olvasd tovább
2025-01-13