Irtózatosan kemény nap volt – ahhoz képest, hogy könnyûnek ígérkezett. Kiderült, a gyors pálya nem minden esetben egyszerû, legalábbis a Dakar-rali elsõ napján biztosan nem volt.
A por nehezítette meg legjobban az autósok dolgát, miközben a motorosok nagy része (és a toppilóták is ide tartoznak) azzal küzdött, hogy a gyors szakaszon felmelegedtek a gumik, és ez defektet eredményezett. Az autós mezõnyben a ralisok hódítottak: Nasszer Al-Attiyah mögött a kétszeres világbajnok Carlos Sainz ért célba – miközben sokan panaszkodtak (maga Sainz is) arra, hogy utolérték a motorosokat és alig tudták õket kikerülni. Folyamatosan azon aggódtak, el ne üssék õket. Nos, Marc Comával nem volt ilyen gond – õ sebesen végigért a szakaszon, elrajtolt és vissza se nézett, ráadásul Fortuna is vele volt, azon kevesek közé tartozott, akiknek nem volt defektjük.
A magyarok közül Szalay Balázs és Bunkoczi László volt a leggyorsabb – a páros 15. helye figyelemre méltó, fõleg, hogy ez az elsõ nap volt, vagyis aki számít, még versenyben van. „Nagyon magas volt az átlagsebesség, elõször azt fogadtuk meg, hogy nem megyünk 160-nál többet, aztán azt, hogy 170-nél, végül a 180-at sikerült betartani” – mondta Bunkoczi, akinek nem volt felhõtlen az öröme. Egyrészt mert a pilótája, a tizedik Dakarján induló Szalay már a rajttól kezdve gyomorproblémákkal küszködik, másrészt mert a csapat versenykamionja (amelyet ezúttal is Darázsi Zsolt vezet) megállt a szakaszon. Technikai probléma – egyelõre ennyit tudnak, de ez is aggasztó, mivel az MAN az autós páros hátvédje, csak rá számíthat, ha valami történik az elkövetkezõ két hétben.
Palik László és Darázsi Gábor a 25. pozícióban ért célba. A pilóta úgy fogalmazott: a szakasz feléig állt a gázon, utána pedig megpróbálta az irdatlan porban kerülgetni a motorosokat és az autósokat. A csapat kamionja, Szaller Zoltán vezetésével a 24. pozícióban ért célba. Liszi László és Fenesi József váratlan problémával találta szemben magát: 140 km/órás tempónál a hõségtõl és a nagy megterheléstõl szinte szétrobbant a Mitsubishi bal hátsó kereke. Nehéz volt úton tartani a gépet, utána pedig nehéz volt helyet találni a kerékcseréhez. De sikerült, s jó hír, hogy legalább eljutottak a táborig. Jó néhány versenyzõnek ez sem sikerült. A mezõny egyetlen magyar motorosa, Dési János a saját várakozásain felül szerepelt – azon kívül, hogy a szeme telement porral, semmire sem panaszkodhatott. Utolérték és ijesztgették az autósok, de ez minden. Kíváncsian várja a folytatást.
A mezõny holnap Santa Rosából folytatja az útját, a célállomás pedig Puerto Madryn.
(A Nemzeti Sport engedélyével)