LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Benik ma ráijesztett a mezõnyre

Hideg volt korán reggel, mikor elindult a csapat a szervizparkba. Akkor még nem lehetett tudni, milyen idõ várható, de sok jót nem ígért a borult ég.

Négy szakaszt kellett ma teljesítenie a mezõnynek, melyet két pályára osztottak ki. Az egyik 64 km, a másik 45 km hosszú volt, és felváltva kerültek fel a palettára. Az elsõ szakasz tökéletesen teljesíthetõ volt, ott Benik Balázs szerepelt a legjobban, közel másfél percet adott a többieknek. A második szakaszra azonban leszakadt az ég, a rövidebb szakasz gyakorlatilag sártengerré változott. A nap végére már nagyon küzdelmessé vált a futam és szétszakadozott a mezõny. Jutottak kiesések, borulások és forfaitok a mai napra bõven.

„Nehéz szerep jutott nekünk azzal, hogy elsõnek indultunk, hiszen nekünk kellett lejárnunk a pályát. Az esõ szerintem izgalmassá tette a versenyt, bár hátrányba kerültünk a könnyebb autókkal szemben, hiszen sokat számít, hogy 2 tonnánál nehezebb az Antara. A versenyigazgatóságon kértünk idõjóváírást, mert egy markoló elállta az utunkat és kb. 20 mp-et veszítettünk, mire félreállt. Most a második helyen állunk összetettben, de még nincs vége a versenynek, holnap megpróbálunk javítani.” – összegezte Szalay Balázs

A csapat Benik Balázs-Lukács József párosa parádésan kezde a napot, az elsõ szakasz után átvették a vezetést a versenyben. „Mentünk ahogy tudtunk, örültünk is neki, de sajnos a harmadik szakaszon az autó felült a sárban. Ottragadtunk, de szerencsére a Sandlander egyik versenyzõje kihúzott minket a bajnból, amit ezúton is köszönök neki. Forfaitolnunk kell, így hátra kerültünk a ranglistán. Ennek ellenére nem adjuk fel, a holnapi napon megyünk és gyakorlunk tovább, szükségünk van a tanulásra, ha a bajnokságban eredményt akarunk elérni.”– nyilatkozta Benik Balázs a nap végén.

„Az elsõ gyorsaságin a vége felé volt egy nagyon hosszú mély, saras szakasz, és nem mûködött a szélvédõmosónk, ezért nem láttunk semmit és elakadtunk a sárban. Sajnos nem raktunk fel sárgumit, ezért nem mentünk semmire. Húsz percet álltunk, a Lónyay Pali megpróbált minket kihúzni, de nem sikerült, mert elszakadt a kötél. Végül csapattársunk segítségében bízhattunk csak, Andreáék megálltak és az õ kötelükkel sikerült az autót kirángatni. A csapattársi segítséget ezúton is köszönjük. Ezek után a második gyorsasági szinte eseménytelennek tûnt annak ellenére, hogy leszakadt az ég és úgy éreztük magunkat a kopott murvagumijainkkal, mintha jégen autóztunk volna. A szervizben a szerelõk boszorkányos gyorsasággal megjavították a szélvédõmosó motorját, lecserélték a murvagumit sárgumira és már indultunk is…” – mondta Morvai Zoli a célban.

A Várkonyi Andrea-Azurák Csaba páros a mezõny végérõl indult, így az õ feladatuk volt a legnehezebb, hiszen már folyós sártenger várta õket, mire a többi autó elhagyta a helyszínt. Andi bátorsága mindent vitt, ugyanis élete elsõ igazi versenynapján egybõl találkozott a terepralisok rémálmával. Sokan csapdába estek, õ viszont profikat meghazudtoló módon kisujjból átvitte az Antarát a dagonyán. Mindössze egy frázist ismételgetett magában: „Nem szabad levenni a lábam a gázról…”. „Csaba nagyon bíztatott, sõt, kértem is rá, mert iszonyúan féltem a rajtnál, hogy bent ragadunk és ott maradunk. Bár hallottam, nem csak mi hittük ezt… Csodával határos módon azonban baki nélkül megúsztuk a saras részt, ráadásul két autót én húztam ki a csávából. Nagyon-nagyon boldog vagyok, hogy beértünk a célba, életem egyik legnehezebb, mégis legizgalmasabb napján vagyok túl.” – mesélte boldogan Andi.

Holnap is hasonló idõ várható, kemény küzdelemre számítanak a résztvevõk. Három szakaszt kell megtenniük, a pálya ugyanaz lesz, mint a mai, csak az irányt változtatták meg a szervezõk.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős visszatér a Szaharába!
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős visszatér a Szaharába! A magyar páros, amely számtalanszor bizonyított a világ különböző sivatagjaiban, ezúttal az Africa Race-en áll rajthoz, méghozzá a raid kategóriában. A mezőny december 28-án rajtol Monacóban, és a klasszikus Dakar-útvonalat követve Marokkót és Mauritániát átszelve január 12-én érkezik meg Szenegál fővárosába, vagyis Dakarba. A raid kategória […]
Olvasd tovább
2024-12-20
Új helyszínen a regisztráció!
A szervezők nagy örömmel jelentik be, hogy a 16. Africa Eco Race regisztrációja új helyszínre költözik. Nem is akárhova Bordighera, Vallecrosia és Camporosso városába. 2024. december 27-től 28-ig Liguria először fogadja a rally-raid kategória előkészítő folyamatait. Bordighera, egy bájos város a liguriai parton, amely világszerte ismert és szeretett csodálatos történelmi központja miatt, Vallecrosia a gyönyörű […]
Olvasd tovább
2024-08-08
Ilyen volt a Monaco-Dakar Rally Raid kalandunk!
15. alkalommal rendezték meg a klasszikus Dakar-rali útvonalon haladó Africa Race sivatagi tereprali versenyt. Az Africa Race mezőnye 2023. december 30-án Monacóból rajtolt, és január 14-én Dakarban ért célba – a klasszikus Dakarok útvonalán haladt, bejárva a Szahara legnagyobb kihívást jelentő tájait.  Újdonság volt, hogy már a Classic és a Rally Raid kategória is képviseltette […]
Olvasd tovább
2024-03-20