LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Berci az egyetlen magyar induló

Sokan szövögettek nagy terveket a januári Dakar-ralival kapcsolatban, a nehéz gazdasági helyzet azonban úgy alakította a dolgok menetét, hogy mindössze egyetlen magyar fiatalember lehet ott versenyzõként a Buenos Aires-i rajtnál, õ pedig nem más, mint Horn Albert, vagy ahogy szinte mindenki ismeri: Berci.

Horn Albert

A tereprali iránt rendkívül elkötelezett fiatalember Drazen Curicnak diktálja az itinert egy Mitsubishiben, amelynek a fejlesztésében, átépítésében is jelentõs részt vállalt. Ebbõl bárki könnyen kitalálhatja, hogy Horn Albertnek nem csupán annyi feladata lesz az autóban, hogy megmondja a pilótájának, merre menjenek, hanem az is, hogy szükség esetén (és aki járt már a Dakaron, tudja, hogy szükség mindig van rá) elhárítsa a technikai problémákat.

„A Dakaron a logisztika az egyik legfontosabb tényezõ, de mondhatnám úgy is, hogy a legfontosabb, ami sajnos a mi esetünkben eléggé szegényes, úgyhogy nem lesz könnyû dolgunk. Komáromi Antal egy szervizautóval hoz utánunk néhány alkatrészt és egy francia kamionban (amelynek pilótájával korábban Szalay Balázs is dolgozott együtt – a szerzõ.) is béreltünk helyet, de például tartalékváltónk nincs, mert az már szabad szemmel is jól látható összegbe került volna, amire nem maradt keret. Úgyhogy a titok nyitja: be kell osztani az autót.”
Ezt persze könnyû mondani, de nem könnyû megvalósítani, pláne egy olyan pilótával a volánnál, aki számára egyvalami létezik: a gyõzelem. Arra vajmi kevés esélye van a gyári pilótákkal szemben (s ezzel a technikával), úgyhogy egy-két jó részeredménnyel már elégedett lenne.

„A pilótám, Drazen Curic vérbeli sportember, számára biztosan nem okoz majd problémát a Dakar, inkább visszafogni lesz nehéz. Elméletben ugyanis hiába tudja, hogy vigyázni kell az autóra, amikor ott állunk a rajtvonalon, hirtelen mintha kimenne a fejébõl. Szóval izgalmas lesz. Ami a navigációt illeti, fogalmam sincs, mi okozhat nehézséget, ugyanis semmiféle tapasztalatom nincs ezzel a versennyel kapcsolatban. Persze, beszéltem azokkal, akik már teljesítették a távot, s az egyik legjobb tanácsot Czeglédi Pétertõl kaptam, aki azt mondta: ne félj a bizonytalantól. No igen, a terepraliban a legtöbbször nem tudod merre jársz, improvizálnod kell, úgyhogy ez tényleg kulcsfontosságú. S persze az én feladatom a technika felügyelete, a szerelés is.”

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13
AFRICA ECO RACE – TIZEDIK SZAKASZ: CERUTTI MEGNYERI AZ UTOLSÓ MAURITÁN SZAKASZT, ÉS 9 MÁSODPERCRE CSÖKKENTI HÁTRÁNYÁT!
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]
Olvasd tovább
2025-01-13