LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Beszámoló a marathoni szakaszokról

Fekete gyásszalaggal a tükrökön indultak el versenyzõk a marathoni szakasz elsõ napján. Szalay Balázs azt nyilatkozta, hogy egész nap látta a szalagot a tükrön és nem volt olyan fél óra amikor ne gondolt volna Meonira. Az autóval semmi baj nem volt a maratoni elsõ napján amíg bele nem ugrattak egy gödörbe, ahol eltört a hátsó lengõkar. Emiatt meg kellet várniuk a kamiont, mivel a cseréhez megfelelõ alkatrész nem állt rendelkezésükre az autóban. Balázsnak rendkívüli lelkiismeret furdalást okozott, hogy ilyen jó pozícióból kell a kamionnak az Õ segítségére sietni, de hát nem volt mit tenni, ha versenyben akartak maradni. A javítás után a sötétedés miatt csak éjfélre értek be a táborba.

„Csak azért sajnálom az esetet, mert a második ellenõrzõ ponton 13-ként haladtunk át, és ez azt bizonyítja, hogy mi is és az autó is képesek vagyunk a jó teljesítményre csak eddig minden nap elcsúsztunk egy banánhéjon.” -nyilatkozta Szalay Balázs.

Sajnos ez a banánhéj csütörtökön is az Opel Frontera útjába került, egy sík szakaszon minden ok nélkül eltört a hátsó differenciálmû egyik csapágya, amitõl teljesen megállt az autó. A versenykamion segítségével két-kerék hajtásúvá alakították az autót, és lassú tempóban bedöcögtek a célba.

A páros jelenleg a 22. helyen áll az összetettben, de még semmi sincs veszve, hiszen hátra van két viszonylag hosszú nap, és egy rövid szakasz a rózsaszín tó körül.

A marathoni szakasz elsõ napján Darázsi Zsolt, Tagai Róbert és Szalai Norbert csodájára járt a teljes kamionosokkal foglalkozó sajtóiroda, amikor a MAN legénysége másodikként haladt át a kettes ellenõrzõ ponton. Mindenki azt kezdte el kérdezgetni, hogy kik ezek a fiúk és hol fejlesztették a versenygépüket. Nem akartak hinni a fülüknek, amikor meghallották, hogy ez tulajdonképpen egy szervizkamion megpakolva alkatrészekkel. A fiúk nagyon élvezték a száguldást, bár a komfort érzetüket némiképp csökkentette, hogy közelebbi ismeretséget kötöttek egy fával és annak ágai kiverték a szélvédõt. A huzat persze nem zavarta õket abban, hogy pokoli gyorsak legyenek. Két nappal ezelõtt Darázsiék egy meglepõ ajándékkal kedveskedtek csapatfõnöküknek Szalay Balázsnak.

” Valami zöldet láttunk a homokban, és azt hittük, Balázs autójáról szakadt le valami. Megálltunk, hogy felvegyük lés akkor vettük észre, hogy ez a tavalyi lökhárító egyik darabja. Egy évet várt arra a Szaharában, hogy visszataláljon hozzánk.”

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13
AFRICA ECO RACE – TIZEDIK SZAKASZ: CERUTTI MEGNYERI AZ UTOLSÓ MAURITÁN SZAKASZT, ÉS 9 MÁSODPERCRE CSÖKKENTI HÁTRÁNYÁT!
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]
Olvasd tovább
2025-01-13