Kulcsmomentumok
– Sport szempontból különleges, homokos területeket fedezhet fel a 2017-es Dakar-rali mezõnye Bolíviában
– A maratoni szakaszok döntõ fontosságúak lesznek, és különbséget kovácsolnak az indulók között
– A navigációs képességek kifizetõdnek majd a változtatások és új eszközök által
Huszonhét napot töltött el Bolíviában Marc Coma és a pályabejáró csapat, hogy feltérképezze a pályákat a januári Dakar-ralira – s most, hogy végzett, részben felfedte, mi vár a versenyzõkre. Felfedezés, különbözõ akadályok leküzdése, kalandok, és váratlan helyzetek – erre kell felkészülni a kihívásokkal teli út során.
Sok-sok meglepetés…
Az egyik cél: a kiszámíthatatlanság. Merész és meglepõ útvonalat jelöltek ki a rendezõk a bolíviai öt szakaszra. „A versenyzõk meglepõdnek majd a tájon és azon, hogy milyen nehéz tereppel találják majd szembe magukat Bolíviában – nyilatkozta a Dakar sportigazgatója, Marc Coma. – Közösen új tájakat fedezünk fel Bolíviában – pedig az Uyuni régióról mindenki azt hitte, tökéletesen ismeri az elmúlt három verseny alapján.”
Homok
Összesen hat nap zajlik majd homokos területeken, amelyek az afrikai szakaszokat idézik – s ezek egy részét a bolíviai területen teljesíti majd a Dakar-mezõny.
Off road
A homokos területek mellett elõkerültek rég elfeledett pályák, hatalmas off road-szakaszok, amelyek elõtérbe helyezik majd a navigátorok éles eszét.
Hosszú szakaszok
Jó néhány mért szakasz hosszabb 450 kilométeresnél, és van egy 620 kilométeres, amely minden kétséget kizáróan a 2017-es viadal egyik fénypontja lesz.
Maratoni szakaszok…
Uyuni városa látja majd vendégül a maratoni szakasz során beiktatott tábort – 3200 méterrel a tengerszint felett, minden kategóriában. A szervizcsapat nélkül maradt versenyzõk itt végezhetik el a szükséges javításokat (egymásnak segítve), s ellenõrizhetik jármûveiket a maratoni szakasz második része elõtt – vagyis hatalmas „mûhelymunkára” van kilátás, amelyben a versenyzõk magukra vannak utalva.
A nyitó hét során egy teljesen új típusú maratoni szakasz vár a mezõnyre, amely a kategóriák éllovasait is kihívás elé állítja – ennek részleteirõl azonban csak november 23-án, a verseny párizsi sajtótájékoztatóján számolnak be a rendezõk.
Még különlegesebb navigáció
A hagyományos Dakar-navigációs eszközök (GPS) használatát korlátozzák, méghozzá úgy, hogy néhány funkciót tiltanak. A WPC-t (vagyis a Way Point ellenõrzést) sikeresen tesztelték a Dakar-széria afrikai versenyén, a májusi Merzouga-ralin, ezt használják majd a Dakaron is. A navigátorok számára mindez azt jelenti, hogy az útvonalat még pontosabban be kell tartani, vagyis a navigációnak sokkal precízebbnek kell lennie. A 2017-es, merésznek, nehéznek és meglepõnek ígérkezõ Dakar-rali útvonalának további részleteit november 23-án osztják meg a szervezõk a nagyközönséggel.