A 2010-es Dakaron hatórás büntetést kapott és ez megfosztotta õt a gyõzelmi reményeitõl. A spanyol motoros, Marc Coma azonban természetesen nem adta fel, s az idén egész évben azon dolgozott, hogy megtalálja a módját, miként hódíthatná vissza a címét.
Azt mondja, a tavalyi 15. hely semmit sem jelent (ez volt amúgy pályafutása legrosszabb pozíciója a kieséseken kívül), hiszen a büntetéseknek „köszönhette”, Comát mégis arra sarkallja, hogy még inkább akarja a gyõzelmet – ha ezt lehet még fokozni.
Jó néhány dolog azonban megváltozott az elõzõ Dakarhoz képest. A szabályoknak köszönhetõen például az elit összes versenyzõje 450 köbcentis motorral száguld, s ami még fontosabb: a katalán pilóta háttere is megváltozott. Pályafutása elsõ percétõl kezdve Jordi Arcarons-szal dolgozott együtt, mostantól azonban korábbi csapattársa, Giovanni Sala (aki a színfalak mögött még mindig nagyon aktív a KTM-nél) határozza majd meg a spanyol versenystratégiáját. A kilenc szakaszgyõzelemmel büszkélkedõ olasz Sala el volt ragadtatva, hogy Comával dolgozhat. „Felhívott és megkérdezte, mit csinálok januárban. Nem számítottam efféle megkeresésre, de természetesen azonnal igent mondtam. Sohasem voltam még efféle szerepben egyetlen csapatnál sem, de nagyon motivál a feladat, és minden tõlem telhetõt megteszek, hogy jól dolgozzunk együtt” – fogadkozott Sala.
A kétszeres Dakar-bajnok az újítások mellett a tradíciókra is ad: aláírt egy hároméves szerzõdést Juan Pedreróval, aki 2009-ben a 49. helyen végzett az elsõ Dakarján, az idén januárban pedig már tizedikként végzett. Õ biztosítja majd a „gyors-szervizt” Coma számára. Ez azt jelenti, hogy követi a bajnokot, s ha szükség van rá, segítõ kezet nyújt neki. „Az elsõ két Dakarom tapasztalatai alapján azt mondom, hogy erõs hátteret biztosíthatok Marc számára, nyugodtan megbízhat bennem” – mondta Pedrero, miközben Coma a fentiek ismeretében így foglalta össze az esélyeit: „Minden döntést annak érdekében hoztunk meg, hogy a gyõzelemért küzdhessünk…” A harmadikért.