LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Csapaton belüli csata

Volkswagen-belháború jellemzi az utóbbi napokban a Dakar-ralit, s ez már így is marad a végéig, hiszen Stéphane Peterhansel (az egyetlen ember, aki veszélyes lehetett volna az utóbbi évek egyeduralkodójára) már korábban kiszállt a játékból.

Mr. Dakart amúgy még az ág is húzza: noha kedden nem volt defektje (napok óta elõször), viszont eltévedt, ami egyáltalán nem szokása.
„A célom nem az, hogy negyedik legyek az összetettben, hanem, hogy egy-két jó szakasz-eredményt még elérjek” – mondta Peterhansel.
Ami az éllovasok csatáját illeti, kezd kísértetiesen emlékeztetni a tavalyira: ezúttal is Carlos Sainz és Nasser Al Attiyah a két fõszereplõ. A katari, ugye hétfõn elõször átvette a vezetést az összetettben, s bár ötperces elõnyébõl kettõt kedden el is vesztegetett (Sainz korántsem adta fel a csatát), még mindig maradt három.
„Kaptunk egy defektet, ami miatt veszítettünk némi idõt, de utána utolértük Carlost és attól kezdve együtt autóztunk. Az elsõként rajtoló mindig idõt veszít, ez normális, holnap viszont mi leszünk elõnyben, mivelhogy Carlos indul elsõként. Elég ha követjük, s már akkor is hozunk rajta két percet… Szóval követni fogjuk, csak követni” – árulta el a taktikát Al Attiyah.
Sainz is azzal kezdte, hogy holnap fordított lesz a szituáció, s ez nem feltétlenül töltötte el örömmel, hiszen õ is okos versenyzõ, tudja, hogy ez mivel jár.
A harmadik helyet ezen a napon is a két évvel ezelõtti gyõztes, Giniel de Villiers kaparintotta meg – szóval megint totális volt a Volkswagen-uralom.
S jó látni, hogy Kris Nissen csapatfõnök tartja magát a tavalyi elhatározásához, vagyis nem ad ki csapatutasítást, hagyja egymással csatázni a versenyzõit. Ez kissé kockázatos (bár ha azt nézzük, hogy az elsõ három helyen csak VW-pilóta van, akkor talán nem is annyira), viszont rendkívül szimpatikus és sportszerû.
A motorosoknál ezen a napon az amerikai Jonah Street lépett elõ fõszereplõvé, aki a harmadik hullámban rajtolt (ezen a napon a Dakar egyik specialitásának számító tömegrajttal indultak a kétkerekûek), s talán éppen ez volt a szerencséje. Történt ugyanis, hogy az élen rajtoló csoportból Helder Rodrigues a szelektív 17. kilométerénél rossz irányba kanyarodott, a többiek meg persze követték. Mire visszaértek, jött a második és a harmadik hullám, úgyhogy a végén körülbelül húsz motoros száguldott együtt a célig.
Izgalmas látványt nyújtottak a dûnék között – a végén pedig Jonah Street ünnepelhetett.
„A harmadik hullámban rajtoltam, ami jó is volt meg, rossz is. Az utolsó dûnesoron már csak három motor volt elõttem, hirtelen megfogott a homok, de annyira, hogy átestem a kormányon. Szerencsére nem történt bajom, visszaültem a motorra és mentem tovább. Csodálatos ez az eredmény. Ezért jöttünk ide, hogy a tõlünk telhetõ legtöbbet megtegyük, és amikor ez szakaszgyõzelmet eredményez az nagyon különleges érzés…” – mondta Street.
Ami az éllovasok küzdelmét illeti, a címvédõ Cyril Despres két percet hozott Marc Comán, de a spanyol még mindig több mint nyolc perccel vezet az összetettben. S ebbõl aztán már végképp elege lett a franciának.
„Torkig vagyok a macska-egér játékkal. Mostantól nem taktikázok, húzom a gázt, aztán meglátjuk, mire megyek vele…” – mondta Despres, aki minden nap rohan az eredmény után, mióta tíz percre megbüntették, amikor nem az elõre megadott irányban hagyta el a tábort miután visszament a kesztyûéért.
Coma pedig?
Nos, õ minden nap elmondja, hogy milyen nehéz volt a nap (ez egyébként tényleg nem volt könnyû a hatalmas dûnékkel és a reggeli köddel súlyosbítva), ám lassan kezdheti dörzsölni a tenyerét, hiszen mostantól már olyan szakaszok jönnek (a mezõny elhagyja az Atacama-sivatagot), amelyeken csak akkor lehet nagy különbséget kovácsolni, ha valakinek komolyabb problémája akad.
A kamionosoknál Firdausz Kabirov ellopta a szakaszgyõzelmet Vlagyimir Csagintól, s az összetettben is visszavette a vezetést, úgyhogy a mamut-jármûveknél is kezd izgalmassá válni a belháború. Aki azonban abban reménykedett, hogy ebbe beleszólhat a Tatra-pilóta Ales Loprais, azt sajnos ki kell ábrándítanunk: a cseh pilóta valami technikai gond miatt több mint egy órát vesztegelt a szakasz felénél, s így talán a dobogós reményeitõl is el kell búcsúznia, nemhogy attól, hogy valamelyik Kamazt megfogja.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Ilyen volt a Monaco-Dakar Rally Raid kalandunk!
15. alkalommal rendezték meg a klasszikus Dakar-rali útvonalon haladó Africa Race sivatagi tereprali versenyt. Az Africa Race mezőnye 2023. december 30-án Monacóból rajtolt, és január 14-én Dakarban ért célba – a klasszikus Dakarok útvonalán haladt, bejárva a Szahara legnagyobb kihívást jelentő tájait.  Újdonság volt, hogy már a Classic és a Rally Raid kategória is képviseltette […]
Olvasd tovább
2024-03-20
Amikor szembejön az európai versenyzővel a megdöbbentő afrikai valóság
Vasárnap Dakhláhban pihenőnapot tartott az Africa Race mezőnye, így a magyar raid indulók is. A folytatás azonban fejes volt a valóságba, amikor a Dakarba tartó mezőny tagjai átlépték a mauritániai határt és megérkeztek a 33 fokos forróságba, valóban egy másik földrészre. Marokkó rendezett és gazdag ország a szaharai iszlám köztársasághoz képest, ahol az emberek kedvesek, […]
Olvasd tovább
2024-01-09
Mezei eltévedt, majdnem kifogyott Szalayék üzemanyaga a sivatagban!
Ezúttal bement a mért szakaszra a Szalay Balázs, Mezei Dániel és a Bunkoczi László, Bunkoczi Soma páros, de hamar kiderült, hogy a raidre felkészített autókkal nehéz megbirkózni a dűnékkel és a marokkói kősivataggal. Harmadik napja tart az Africa Eco Race sivatagi része, amely az előző évekhez hasonlóan látványos tájakon, nehéz szakaszokon halad a szenegáli Dakar […]
Olvasd tovább
2024-01-06