Az autósok közül is több mint 50% kihullott már a versenybõl és tegnap kiesett a legjobb amatõr, a lengyel Holowczyc is, aki technikai problémák miatt nem tudott továbbmenni a versenyben. Olyan lelkiállapotban volt, hogy még egy interjút sem lehetett vele készíteni. Nagyon sajnálom, hiszen tudom, mit él át, a gyári csapatok mögött egy ilyen helyezést nem minden Dakaron tud az ember megszerezni. Az is elképzelhetõ, hogy õ sem kerül többet ilyen pozícióba.
A Dakar nem könnyû verseny és az ilyen esetek szinte mindennaposak. Minden nap elõfordul egy-egy versenyzõvel, hogy kénytelen feladni a versenyt és élete álmát, hogy elér egy jó helyezést a Dakaron, és ezt egy újabb évvel elnapolni. Pedig egy ilyen helyezés akár ugródeszka is lehet egy amatõr életében, hiszen a gyári pilóták után mindig is a legjobb amatõrt keresik meg a profi csapatok, hogy legyen a versenyzõjük.
Reméljük, jövõre megint ott lesz Krzysztof a rajtnál és bebizonyítja, hogy milyen profi pilóta. Én pedig abban reménykedem, hogy jövõre indulunk a Dakaron és megverjük a lengyel versenyzõt.
A három Volkswagen vezeti az autók között a versenyt a 2010-es Dakaron. Mivel mindhárman a gyári csapat pilótái, ezért úgy kell viselkedniük, ahogy azt a csapatfõnök diktálja. A csapatnak természetesen az az érdeke, hogy az elsõ három helyen VW végezzen, ezért egészen biztos, hogy Chris Nissen azt a csapatutasítást adja a versenyzõknek, hogy mindenki tartsa meg a helyét, menjen biztonságosan, mert nem szeretné, ha bármelyikük is kiesne a versenybõl.
Természetesen a pilóták nem mindig osztják a csapatvezetõ véleményét, ami pl. a mai interjúkból is kiderült. Carlos Sainz behozta az elõtte induló Al-Attiyahot és 80 km-t autózott a porában. A célban, mikor felvázolta annak lehetõségét Al-Attiyahnak, hogy elengedhette volna, hiszen nyomta a sentinelt, Al-Attiyah csak annyit mondott, hogy nem mûködött. Bár azt is nyilatkozta, hogy látta, hogy Carlos megérkezett utána, de õ úgy érezte, hogy nem gyorsabb annyival, hogy el kéne engedni.
Az teljes mértékben érzõdik a pilótákon, hogy mindhárman nyerni akarnak, hiszen nagyon nyomták ma is a gázpedált. Ahhoz, hogy most, már az utolsó napokban valamelyik versenyzõ elõrébb jusson, a teljes speciális szakaszon nyomni kell a gázpedált. Aki kihagy, vagy nem koncentrál, az elvérzik.
Azt gondolom, izgulhat a VW csapatvezetõje, hogy mindhárom pilótája versenyben maradjon, hiszen utasítás ide, vagy oda, az egészen biztos, hogy versenyzõi 100%-os teljesítményt próbálnak nyújtani és próbálják egymást megelõzni.
Stephane Peterhansel, aki már nem tud az elsõ háromba bekerülni, viszont a szakaszgyõzelemre hajt, még õ sem tudta megelõzni Carlos Sainzt, mert annyira gyors volt. Szeretnék egyszer én is olyan gyors lenni, mint õ…