LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Dakar blog: Szalay Balázs a 12. napról

Az autósok közül is több mint 50% kihullott már a versenybõl és tegnap kiesett a legjobb amatõr, a lengyel Holowczyc is, aki technikai problémák miatt nem tudott továbbmenni a versenyben. Olyan lelkiállapotban volt, hogy még egy interjút sem lehetett vele készíteni. Nagyon sajnálom, hiszen tudom, mit él át, a gyári csapatok mögött egy ilyen helyezést nem minden Dakaron tud az ember megszerezni. Az is elképzelhetõ, hogy õ sem kerül többet ilyen pozícióba.

A Dakar nem könnyû verseny és az ilyen esetek szinte mindennaposak. Minden nap elõfordul egy-egy versenyzõvel, hogy kénytelen feladni a versenyt és élete álmát, hogy elér egy jó helyezést a Dakaron, és ezt egy újabb évvel elnapolni. Pedig egy ilyen helyezés akár ugródeszka is lehet egy amatõr életében, hiszen a gyári pilóták után mindig is a legjobb amatõrt keresik meg a profi csapatok, hogy legyen a versenyzõjük.

Reméljük, jövõre megint ott lesz Krzysztof a rajtnál és bebizonyítja, hogy milyen profi pilóta. Én pedig abban reménykedem, hogy jövõre indulunk a Dakaron és megverjük a lengyel versenyzõt.

A három Volkswagen vezeti az autók között a versenyt a 2010-es Dakaron. Mivel mindhárman a gyári csapat pilótái, ezért úgy kell viselkedniük, ahogy azt a csapatfõnök diktálja. A csapatnak természetesen az az érdeke, hogy az elsõ három helyen VW végezzen, ezért egészen biztos, hogy Chris Nissen azt a csapatutasítást adja a versenyzõknek, hogy mindenki tartsa meg a helyét, menjen biztonságosan, mert nem szeretné, ha bármelyikük is kiesne a versenybõl.

Természetesen a pilóták nem mindig osztják a csapatvezetõ véleményét, ami pl. a mai interjúkból is kiderült. Carlos Sainz behozta az elõtte induló Al-Attiyahot és 80 km-t autózott a porában. A célban, mikor felvázolta annak lehetõségét Al-Attiyahnak, hogy elengedhette volna, hiszen nyomta a sentinelt, Al-Attiyah csak annyit mondott, hogy nem mûködött. Bár azt is nyilatkozta, hogy látta, hogy Carlos megérkezett utána, de õ úgy érezte, hogy nem gyorsabb annyival, hogy el kéne engedni.
 
Az teljes mértékben érzõdik a pilótákon, hogy mindhárman nyerni akarnak, hiszen nagyon nyomták ma is a gázpedált. Ahhoz, hogy most, már az utolsó napokban valamelyik versenyzõ elõrébb jusson, a teljes speciális szakaszon nyomni kell a gázpedált. Aki kihagy, vagy nem koncentrál, az elvérzik.

Azt gondolom, izgulhat a VW csapatvezetõje, hogy mindhárom pilótája versenyben maradjon, hiszen utasítás ide, vagy oda, az egészen biztos, hogy versenyzõi 100%-os teljesítményt próbálnak nyújtani és próbálják egymást megelõzni.
Stephane Peterhansel, aki már nem tud az elsõ háromba bekerülni, viszont a szakaszgyõzelemre hajt, még õ sem tudta megelõzni Carlos Sainzt, mert annyira gyors volt. Szeretnék egyszer én is olyan gyors lenni, mint õ…

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13
AFRICA ECO RACE – TIZEDIK SZAKASZ: CERUTTI MEGNYERI AZ UTOLSÓ MAURITÁN SZAKASZT, ÉS 9 MÁSODPERCRE CSÖKKENTI HÁTRÁNYÁT!
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]
Olvasd tovább
2025-01-13