LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Dakar blog – Szalay Balázs az elsõ napról

Furcsa érzés kilenc év folyamatos indulás után itthonról végignézni, hogyan száguldanak barátaim, versenyzõtársaim a Dakaron. Elnézve az elsõ napi képsorokat, látva azt, hogy ugyanúgy bíztatta az argentín nép a versenyzõket, mint tavaly, újból megjött a kedvem, hogy ott kellene lenni. Mióta eldöntöttük, hogy nem indulunk a Dakaron, teljesen nyugodt voltam és nem is izgatott, hogy mások hevesen készülnek a környezõ országokból a Dakarra, mi pedig már a jövõ évi terveinket gondoltuk át.

A Dakar rajtjánál felgyulladt egy motorkerékpár és átéreztem, milyen lehet annak az amatõr motorosnak a helyzete, akivel ez megtörtént, és még számomra is szívszorító volt látni, ahogy füstbe mennek tervei, melyért egy évig dolgozott és készült a Dakar Rallyra. A legtöbb amatõrnek élete álma és vágya az, hogy eljusson a Dakarra és azt teljesíteni tudja. Talán az egyik legrosszabb érzés, hogy a 0. km-nél, egy métert sem versenyezve esik ki a versenybõl.
Vagyis magyarázhatom magamnak, hogy miért jó, hogy nem mentem a Dakarra, de a valóság az, hogy a legszívesebben most ott lennék. Nyomnám a gázpedált és koptatnám a fékbetéteket. Egy asztalnál ülnék a reggelinél Stephane Peterhansellel és Carlos Sainz-al, akiknek hallgatnám véget nem érõ tanácsaikat. Remélem, vége lesz a válságnak, újra fellendül az autóipar és 2011-ben mi is ott leszünk a Dakar rajtjánál.

Kimondottan örülök annak is, hogy sikerült a Dakar Rally tévéközvetítését folytatni a TV2 csatornával és így azok a fanatikus szurkolók, akik végig kísérték és kísérik a versenyt, idén is láthatják a Dakar versenyzõket és azokat a fantasztikus tájakat és sivatagot, ahol a verseny zajlik.

Nagyon nagy meglepetés volt számomra, hogy nem Carlos Sainz, vagy Al-Attiyah nyerte az elsõ szakaszt, mert úgy gondoltam, hogy ez a Volkswageneknek kimondottan jó pálya és õk az esélyesen az elsõ napon. És ha már a BMW nyert, miért nem Peterhansel? De ettõl érdekes a verseny. És akkor ott vannak a motorosok! Shercoval nyert David Casteu, egy olyan motorkerékpárral, aminek a nevét a világ nem is ismeri, max. a triálos versenyzõk, hiszen ez a gyár 1998-ban adta ki elsõ modelljét, de akkor még csak triál motorkerékpárokat gyártott. Mindössze néhány éve álltak rá a tereprali (enduro) motorkerékpárok gyártására, és máris szakaszt nyert! Ezekért a meglepetésekért is érdemes nézni ezt a versenyt.

Sokan mondják, hogy kevesen indultak a Dakaron. Akárhogy nézem, még így is rengetegen. 362 jármû (autó, motor, quad, kamion) az rengeteg versenyzõ. Úgy érzem, a Dakar az még mindig Dakar, legyen az Afrikában, vagy Dél-Amerikában.
Egyedül a kamionoknál maradt a papírforma, ahol nyert Chagin, akiknél természetesen idén is be van építve a szervizkamionba a sörcsapoló berendezés és mindig tipikus orosz vendéglátással invitálják a vendégeket egy jó hideg sörre.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13
AFRICA ECO RACE – TIZEDIK SZAKASZ: CERUTTI MEGNYERI AZ UTOLSÓ MAURITÁN SZAKASZT, ÉS 9 MÁSODPERCRE CSÖKKENTI HÁTRÁNYÁT!
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]
Olvasd tovább
2025-01-13