A mai napon múlik, hogy ki lesz a 2010-es Dakar Rally gyõztese. Talán még nem volt olyan, hogy a kamionoknál az egész Dakar alatt nem tudott más nyerni, kizárólag a Kamaz és nem is kicsit, hanem minden nap szinte verhetetlen fölénnyel.
Nagyon meglátszik, ha egy gyár valamit komolyan vesz, mert akkor behozhatatlan fölényt szerez, pláne akkor, ha olyan pilótákat szerzõdtet, mint Chagin és Kabirov. Úgy gondolom, meg is érdemlik a gyõzelmet, hiszen tényleg úgy vezetik azokat a kamionokat, hogy csak ámul-bámul az ember, mikor nézi. Úgy néznek ki, mintha egy kis raliautókkal csúszkálnának a pályán és olyan gyorsan haladnak azokkal a 14 tonnás monstrumokkal.
Az autóknál tegnap volt egy kis összezördülés Al-Attiyah és Sainz között, aminél úgy gondolom, innen nagyon nehéz megítélni, mi is történt, de az biztos, hogy Al-Attiyah lõtávolba került és gyõzelmi esélyei lehetnek. Úgy néz ki, hogy a csapatvezetés nem szól bele a küzdelembe, és ez nagyon kiélezett helyzetet eredményez. Viszont szurkolói szempontból nagyon szimpatikus, hogy a pályán döntik el a versenyt, hogy ki a jobb és ki a gyorsabb. Az a 02:48 perc tulajdonképp elég nagy elõny ahhoz, hogy Carlos megtartsa a vezetõ pozícióját, viszont ilyen nyomás alatt ahhoz is elég lehet, hogy hibázzon. Hiszen ha meggondoljuk, hibázott tavaly a Dakaron és a portugál Bajan is az utolsó napon esett ki. Nehéz megjósolni, ki lesz a gyõztes, én ennek ellenére Carlos Sainzra fogadok. Az öreg róka már rengeteget küzdött azért az utóbbi években, hogy Dakart nyerjen, de mindig közbejött neki valami. Úgy gondolom, már igazán rajta a sor, hogy bejegyezzék a Dakar gyõztesek közé.
Al-Attiyahnak még sok éve van a Dakarokon, hogy nyerjen egyet. Viszont egy biztos, hogy a jövõben nagyon is számolni kell a BMW-kkel, Romával, Peterhansellel és Chicherit-vel, illetve a következõ Dakaron már a Mitsubishik is ütõképesek lehetnek, amennyiben megtalálják az összhangot autók és pilóták.