Már csak két nap a Dakar és az is viszonylag könnyebb terepen, mint ami eddig várt a versenyzõkre. Ilyenkor mindenki már csak arra gondol, hogy milyen közel van Buenos Aires, ahol vége lesz a versenynek. Ez lelkileg már egy nagy megkönnyebbülés és valójában ilyenkor már nagyon kevesen esnek ki. Aki idáig már eljutott, az valószínû, hogy már végig is fog menni.
Az éllovasoknál viszont más a helyzet, hiszen például a motorosoknál feljött Lopez a második helyre, illetve Fretigne az ötödik helyre, és még mindig nagyon közel vannak egymáshoz, úgyhogy holnap, holnapután még bármi történhet az elsõ hat motoros között. Az ésszerûség azt diktálná, hogy nyugodtan menjenek végig, hiszen ezt a jó helyet kiváló lenne megtartani, viszont igazi versenyzõkkel állunk szemben, akik kockáztatva azt is, hogy kiesnek, az utolsó pillanatig fognak harcolni azért, hogy minél jobb helyezést érjenek el.
Az autóknál három Volkswagen van elõtt, úgyhogy a csapatfõnökük már nagyon tördelheti a kezét, hiszen ilyen siker még nem volt a Dakarok történetében, hogy egy autómárka végezzen az elsõ három helyen. Másfelõl viszont látszik, hogy Carlos Sainz és Al-Attiyah vérremenõ harcot vív a gyõztes helyért, és ez valószínû holnap sem lesz másként.
Valószínûnek tartom, hogy az utolsó napon viszont már nem a Volkswagenek nyerik a szakaszt, hanem a BMW-k, vagy esetleg Robby Gordon, az amerikai fenegyerek a Hummerrel. Bár az is elképzelhetõ, hogy Chris Nissen hagyja, hogy a három Volkswagen csatázzon, hiszen ha egy kiesik, még akkor is az elsõ két pozíció az övék.
Nagyon érdekes volt ma is látni, hogy a tegnapi szakaszgyõztes De Villiers félreállt és bevárta, míg mindhárom Volkswagen leelõzi, majd utánuk indult. Jelenleg õ a Volkswagen gyorsszervize, ha bármi probléma lesz az elsõ három versenyzõvel, neki kötelessége megállni és segíteni azokon.
A quadoknál is láthatjuk a Petronelli testvérek taktikájuknak köszönhetõen az elsõ és második helyen quadoznak, hiszen minden nap fej-fej mellett mennek a versenyben és ha bármelyiküknek problémája van, akkor azonnal mindketten nekilátnak azt megoldani. Ez úgy néz ki, nagyon be is jött nekik, hiszen az elsõ és második pozícióban õk vannak.
Sok amatõr motoros is így megy végig a Dakaron, hogy összeállnak és végig egymást segítve mennek végig. Az esély így sokkal nagyobb arra, hogy beérnek a célba a Dakaron.