LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Darázsi és Katrinak terv szerint halad, Szalaynak és Vargának gondjai…

Darázsi és Katrinak terv szerint halad, Szalaynak és Vargának gondjai voltak. A szokásoktól eltérõen nem egy néhány kilométeres prológgal, hanem egy viszonylag hosszú (83 kilométeres) szelektív szakasszal kezdõdtek meg a 28. Dakar-rali küzdelmei. Noha mindenki tudja, hogy az európai szakaszokon nem lehet megnyerni a versenyt, azért presztízs okokból, no meg a minél jobb vasárnapi rajthely miatt igyekeztek a versenyzõk.
Elõször a motorosok rajtoltak – fordított sorrendben, vagyis a legjobbak a legvégén, aztán következtek az autósok.

Szalay Balázs és Bunkoczi László számára remekül kezdõdött a szakasz, a páros jó ritmusban autózott – egészen a tizedik kilométerig. Akkor ugyanis hatalmas füst keletkezett az autóban, és a pilóta majdnem szívinfarktust kapott, mert azt hitte, a váltó adta meg magát. Ám amikor a füsttõl már szinte semmit sem lehetett látni az autóban, Szalay észrevette, hogy csak nehezen tudja fordítani a kormányt, és akkor már tudta, hogy a szervó adta meg magát. „Lelkesen, jó ütemben kezdtem, volt kedvem a versenyzéshez – mondta Szalay. – Azután amikor a technika ördöge megtréfált minket, és sorra elõztek meg az ellenfelek, néhány perc alatt elszállt a jó hangulatom. Ráadásul helyenként az esõzéstõl akkora sár volt, hogy csak lépésben tudtunk haladni.”

Az immár regionálissá bõvült Szalay Dakar Team versenyzõi közül ezen a napon a szlovák Jaroslav Katrinak volt a leggyorsabb – a korábbi enduro-világbajnok a 28. helyen teljesítette a távot, annak ellenére, hogy saját bevallása szerint egyáltalán nem sietett. Nem kockáztatott, és ennek egyszerû oka volt, méghozzá az, hogy egy darabban akarja átvinni a motorját Afrikába.. „A fõnököm viccesen azt szokta mondani, hogy óvatos legyek, mert drága az érckoporsó – mondta Katrinak. -, és én igyekszem betartani az utasításait. Legalábbis Európában biztosan.”
A tavalyi Dakar negyedik legjobb újonca, Varga Ákos nem volt túlzottan vicces kedvében, amikor célba ért. Körülbelül a hatvanadik kilométernél ugyanis tönkrement a hátsó kereke: ,,Amikor a motor elkezdett rázni, már tudtam, hogy hamarosan meg kell állnom. A külsõ végül öt kilométerrel a cél elõtt fordult le a felnirõl, és noha már csak egy ugrásnyira volt a cél, tudtam, hogy meg kell állnom, megjavítani a gumit. Volt nálam belsõ és minden szükséges szerszám, ám tizenöt percet így is elvesztegettem.”

A csapat versenykamionja, a Darázsi Zsolt, Szalai Norbert, Rack György egység a legjobb magyar egységként a 12. helyen zárta a nyitószakaszt.
A versenyzõkre vasárnap 567 km vár, amelybõl 115 kilométer a szelektív szakasz hossza, este pedig irány Afrika…

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
AFRICA ECO RACE – NEGYEDIK SZAKASZ: IRÁNY LAAYOUNE
Az Africa Eco Race 4. szakasza Touizgui-ból Laayoune-ba vezette a versenyzőket, lenyűgöző délnyugati tájakat kínálva. Az 499 km-es útvonal, amelyből 486 km speciális szakasz volt, az idei kiadás egyik legimpozánsabb marokkói szakaszát mutatta be. A hatalmas sivatagi terek, amelyeket dűnék és tevék által taposott fűfoltok tarkítottak, komoly technikai kihívást jelentettek a résztvevők számára. A navigáció, […]
Olvasd tovább
2025-01-04
AFRICA ECO RACE – HARMADIK SZAKASZ: ERG CHEGAGA DŰNÉI A MENÜN
Az Africa Eco Race harmadik szakasza látványos versenynapot kínált a résztvevőknek egy 546 km-es útvonalon, amelyből 452 km volt az időmérő szakasz. A Tagounite és Touizgui közötti szakaszon a versenyzők felfedezetlen utakon haladtak át mély homokon, gyors sómezőkön és lélegzetelállító tájakon, különösen az impozáns Erg Chegaga dűnék közelében. Az elmúlt ősz esőzései váratlan zöld színfoltokkal […]
Olvasd tovább
2025-01-03
AFRICA ECO RACE – MÁSODIK SZAKASZ: INTENZÍV NAP DÉL MAROKKÓBAN
Az Africa Eco Race második napja a Tarda és Tagounite közötti szakasz teljesítésével zajlott, amely 358 km-es távot ölelt fel, ebből 319 km volt a speciális szakasz. A versenyzők tipikus dél marokkói tereppel szembesültek, amely a sziklás részek és homok kombinációja volt. Valamint megjelentek az első homokdűnék is.   A nap egyik sajnálatos híre Pol […]
Olvasd tovább
2025-01-02