LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Die Hard – az Opel Dakar Team közremûködésével
Bruce Willis és a Die Hard legújabb része hónapokig lázban tartotta Budapestet és az országot, a világsztárról és a film kulisszatitkairól azonban csak kevés információ látott napvilágot. Nem véletlenül. 


Az amerikai szuperprodukció készítõi nagy hangsúlyt fektettek a titoktartásra – ezért nem árulhatta el Szalay Balázs egészen eddig, hogy az õ mûhelyében készültek azok az „orosz” katonai jármûvek, amelyeket végül letaroltak, összetörtek, legyõztek a jófiúk. 

„Hét hónap alatt építettünk fel három kamiont, vagy inkább katonai jármûvet, amelyek mindent kibírnak. Az volt a kérés, hogy képesek legyenek leugrani egy hídról, le és felmenni egy lépcsõsoron, felborulni és továbbmenni. Szóval olyan alkatrészeket használtunk, amelyek a Dakar-ralin is simán megállnák a helyüket” – mondta az Opel Dakar Team fõnöke és pilótája, aki szerint az õ Dakar-indulásának (és annak, hogy ezt Magyarországon mindenki tudja) is szerepe volt abban, hogy megkeresték õket a filmesek. 
Normál esetben ugyanis nem szokás, hogy a forgatási helyszínen rendelik meg a filmben szereplõ jármûveket, általában Angliában építtetik õket, vagy egyenesen Amerikából hozzák. Ezúttal kivételt tettek és nem bánták meg… 
„Azóta olyan szemmel nézem az összes tévé- és mozifilmet, hogy milyen jármûvek szerepelnek bennük, és azokat  meg tudnánk-e építeni a mûhelyünkben. Sõt, találkoztam egy angol fickóval, aki jó néhány filmbe készített már jármûveket, úgyhogy õ is elmondott néhány titkot” – mondta Szalay, aki azt is elárulta, hogy a három kamion közül, amelyet a csapata épített, csak egyet vittek vissza Amerikába, kettõt (amelyeket alaposan összetörtek), itt hagytak az õ mûhelyükben, úgyhogy azokat rendbe hozzák, és amikor elkezdik vetíteni a filmet világszerte, a magyar érdeklõdõk is láthatják õket. 

S hogy miért csak akkor?
„Nagyon szigorú titoktartási kötelezettség volt a filmmel kapcsolatban, még a szerelõknek is alá kellett írni, akik a mûhelyben dolgoztak a jármûveken. Nem beszélhettünk róla, szállítani is ponyva alatt kellett õket, nehogy bárki meglássa. Én magam is többször ott voltam a forgatáson, de Bruce Willis-szel sohasem találkoztam, õ egy másik stábbal dolgozott, amely felvette, hogy kiszáll, beszáll, szépen néz, csúnyán néz, miközben én azokat a jeleneteket láttam, amelyekben az akciók zajlottak. Nagyon érdekes volt, s arra is lett volna lehetõség, hogy én is szerepeljek az egyik autós jelenetben, de végül is nem sikerült összehozni, mert olyan hosszú idõt vett volna igénybe, hogy nem vállaltam” – mondta Szalay, akinél persze arra is rákérdeztünk, körülbelül milyen értékük volt azoknak a jármûveknek, amelyeket õk építettek. Ez sem publikus, de a Dakar-ralira készülõ versenyzõ annyit elárult, hogy több százezer eurós nagyságrendben érdemes gondolkodni. 

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13
AFRICA ECO RACE – TIZEDIK SZAKASZ: CERUTTI MEGNYERI AZ UTOLSÓ MAURITÁN SZAKASZT, ÉS 9 MÁSODPERCRE CSÖKKENTI HÁTRÁNYÁT!
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]
Olvasd tovább
2025-01-13