A terv szerint nagyon hosszú lett volna a mai szelektív, 616 km-es pályát szabtak ki a rendezõk. Azonban valószínûleg az égieknek sem tetszett ez a verzió, hiszen az elmúlt hetek esõzései elmosták a pályát, így le kellett faragni a hosszából. Azért persze a megmaradt 551 km sem vehetõ félvállról, maradtak bõven technikás és gyilkos részek, amelyek egyre jobban kezdik megtizedelni a Dakar mezõnyét. Ott még azért nem tartunk, hogy sajnálni kell a játékosokat, ezért mentek õk oda, ez a Dakar és éppen ez az az érzés, amire vártak két évet.
Már a harmadik napnál tartunk, a Szalay Dakar Team háza táján azonban még mindig nincs minden rendben. Az elsõ két napon a Darázsi Zsolt vezette T4 kamion motorjával voltak igen komoly gondok, majd tegnap már a Daniel Saskin-Damir Bruner kettõs Opel Antarájával is problémák adódtak, melynek következtében a csapat szerelõi már most elérték a végkimerülés határát.
Szalay Balázs és Bunkoczi László ma is aratott, a 20. helyen értek be a célba az Opel Antara RR fedélzetén és már a Jacobacci város mellett található bivouacban vannak a szervizben. Ezzel az eredménnyel egy helyet sikerült javítani a pozíciójukon, jelenleg a 14. helyen tartózkodnak az abszolút listán.
„Tulajdonképpen jó szelektívet mentünk ma, de nehéz volt a napunk. Fõleg a motorosok és a quadosok miatt, akiket elõzgetni kellett. Kb. 50 km múlva utolértük a Palik Lacit és több mint 100 km-t autóztunk a porában, mire sikerült megelõznünk. Veszélyes manõver volt, mert majdnem egy árokban kötöttünk ki elõzés közben. – nyilatkozta az Opel pilótája – Ezután megtaláltuk a tempónkat, egy élvezetes 130 km következett, ez volt a nap legjobb része. Sajnos véget vetett neki egy hátsó deffekt, ráadásul visszaelõztek közben, így nem csak a kerékcserére szánt 5 percet veszítettük el, mert egy Buggy került elénk, akit csak a cél elõtt 10 km-rel tudtunk megelõzni. Egészen addig a porában autóztunk, többször meg is kellett állnunk, így jóval többet veszítettünk az öt percnél. A helyezésünkön így is sikerült javítanunk, nagyon örülünk a jelenlegi pozíciónknak! A táborba már gond nélkül beértünk, viszont iszonyú szélvihar van itt, óriási porfelhõ kavarog mindenhol.”
A Darázsi-Bahor-Kis MAN kamionos trióról és a másik Opel Antarával versenyzõ Saskin-Bruner párosról egyelõre nincs hírünk, õk még bent vannak a pályán.
A Palik-Darázsi kettõs 23 másodperccel megelõzve Balázsékat, a 19. helyen futott be a szelektív céljába, ezzel megszerezték összetettben az elõkelõ 16. helyezést. Az Szaller Zoltán vezetésével versenyzõ RTL Motorsport szervizkamion érte el a mai legjobb magyar helyezést, a 15. helyet. A Liszi-Fenesi páros a 33. helyen végzett. A piros Mitsubishi dolgát a rendkívül nehéz terep mellett az is nehezítette, hogy ma is az elõle rajtoló kamionok nyomvályújával kellett megküzdenie.
A top gyári csapatok között is rendkívül kiélezett küzdelem folyt, szinte ellenõrzõpontról ellenõrzõpontra váltották egymást az élen. Az autósok gyõztese, a katari Al-Attiyah már a 2. szakaszgyõzelmét ünnepelheti Argentínában, ugyanúgy, mint a motoros elsõ Marc Coma. A kamionosok között az orosz Chagin szerezte meg az elsõ helyet. A nap
vesztese talán a címvédõ motoros Cyril Despres lehet, akinek kétszer problémája akadt a hátsó gumijával, így a tegnapi második hely után ma csak a 47. helyen ért célba, több mint 1 órás hátránnyal.
Holnap a Dakar legrövidebb etapját teszik meg versenyzõink, miközben eljutnak Jacobacciból Neuquenbe. Az össztáv 488 km, az összekötõk nélkül a nettó mért szakasz pedig 459 km hosszú lesz. No ez persze nem jelenti azt, hogy a legkönnyebb szakaszt lenne, a szervezõk mindig úgy gondolkodnak, hogy az elején bemelegítik a társaságot, aztán jön a sûrûje, a feketeleves!
A nap elején ugyanis a motorosok kezét teszi majd fõleg tönkre a durva köves talaj, majd következik a puha, homokos off-road szakasz, amit sokan kedvelnek – ilyen a mi Szalay Balázsunk is -, de többen inkább félnek tõle. Ráadásul figyelmeztetnek is a szervezõk, hogy a nagy bátorság megbosszulhatja magát, a terep rengeteg csapdát rejt. Borítékolják, hogy a rangsor a nap végére nagyot változhat!
Motorok
1 COMA (ESP) KTM 10:31:49
2 FRETIGNE (FRA) YAMAHA 11:11:00 +00:39:11
3 ULLEVALSETER (NOR) KTM 11:14:14 +00:42:25
Quadok
1 DECLERCK (FRA) YAMAHA 13:40:00
2 MACHACEK (CZE) YAMAHA 14:16:47 +00:36:47
3 GONZALEZ (ESP) YAMAHA 14:27:45 +00:47:45
Autók
1 SAINZ VOLKSWAGEN 09:04:48
2 AL ATTIYAH BMW 09:08:28 +00:03:40
3 DE VILLIERS VOLKSWAGEN 09:10:33 +00:05:45
Kamionok
1 DE ROOY GINAF 10:56:14 00:00:00
2 KABIROV (RUS) KAMAZ 11:04:00 +00:07:46
3 CHAGIN (RUS) KAMAZ 11:05:42 +00:09:28