Szalay Balázs és Bunkoczi László úgy nyerte meg a Kapuvár környéki Admiral Rábaköz-kupát, hogy a záró napon különösebben már izgulnia sem kellett. Az Opel Dakar Team bajnoki címvédõ párosa persze semmit sem akart a véletlenre bízni, és alaposan „bekezdett” vasárnap, ám miután megnyerte az elsõ szakaszt, inkább ráment a biztonságra.
A Dakar-ralit többször is megjáró Szalay utóbb nehezen tudta eldönteni, hogy gyorsan menni volt-e nehezebb, vagy visszafogottan, a biztos vezetõ pozíciót nem kockáztatva. A hangsúly azonban nem is ennek a kérdésnek az eldöntésén van, hanem azon, hogy Szalayék megszerezték a futamgyõzelmet nemcsak a magyar, hanem a Közép-európai Zóna Trófea-értékelésben is, ráadásként pedig az összetett pontversenyben is az élre álltak.
„Azzal a határozott céllal jöttünk ide, hogy megnyerjük a versenyt – végig ezt tartottam szem elõtt, igaz, néha nem volt könnyû, mert ha a saját tempódnál lassabban mész, és mi ezt tettük az utolsó két szakaszon, akkor kiesel a ritmusból. De hiába esik jól tövig nyomni a gázpedált és árkon-bokron át száguldani a cél felé, most vissza kellett fogni magamat – Laci még a második szakaszon is többször rám kiabált, hogy „Óvatosan!” -, mert fontosabb volt a verseny megnyerése. Az pedig külön öröm, hogy az összetettben is átvettük a vezetést” – mondta Szalay Balázs, aki a nyolc szelektív szakasz közül így is négyet megnyert, vagyis a részsikerekre sem panaszkodhat, sõt…
A Várkonyi Andrea, Laklóth Aladár kettõs kis híján hideg fürdõt vett – akarata ellenére. Történt ugyanis, hogy a vasárnapi második szakaszon az addig hibátlanul közlekedõ páros túlcsúszott az egyik jobbkanyarban, de éppen abban, amely mellett egy patak is kanyarodott. Az Antara megállt sréhen a partoldalban, de úgy, hogy a bal oldalánál, elõtte és mögötte is víz volt – tehát éppen a patak kanyarulatában…
„Akkor már nem emelt ki rendesen a kuplung, ráadásul amikor tolatni próbáltam, az autó hátulja csúszott bele a patakba. Kaptunk segítséget, kihúztak minket, de esélyünk sem volt elindulni, mert a motor csak pörgött, de egyetlen métert sem haladtunk. A kuplung addigra adta meg magát. Aztán amikor lehûlt, be tudtunk jönni a szervizparkba, így büntetéssel ugyan, de befejeztük a versenyt. Az esõ amúgy elég vicces volt: elkezdett párásodni a szélvédõ, úgyhogy menet közben javasoltam is Aladárnak, legközelebb tetessünk be tejüveget, mert azon ugyanígy nem látok ki, de legalább jól néz ki…” – viccelõdött Várkonyi Andi, aki egy kicsit azért szomorú volt, hiszen az abszolút ötödik és a kategória harmadik (vagyis kupát érõ) helyen kezdték a záró napot, ám a kicsúszás és az átkozott technikai gond miatt ez sajnos elúszott.
Az Opel Dakar Team kamionos triója ezen a napon is megmutatta magát a közönségnek, s ha Darázsi Zsolt egyszer odateszi magát, akkor ott kõ kövön nem marad: ezúttal is közönségsikert aratott a trió, amelyben ezúttal Bánki Erik sportért is felelõs államtitkár diktálta az itinert, a harmadik ülésben pedig az Opel Magyarország ügyvezetõ igazgatója, Kovács Tamás élvezte a különleges élményt.
„Az esõ õszintén szólva nem nagyon hiányzott, mert ha ezek a nagy tepsik megindulnak a csúszós füvön, ember legyen a talpán aki megfogja õket – mégiscsak nyolc és fél tonnáról beszélünk” – mondta Darázsi, aki az elsõ szakaszon megelõzte a rivális Kovács Miklóst, a másodikon azonban õ volt kénytelen elengedni, mert tönkrement a fûtésventilátor motorja, amibõl elõbb furcsa hangok, utóbb pedig némi ijesztõ „égett szag” jött. Darázsi félreállt, hogy kiderítse mi a probléma, ami azonban eltartott néhány percig. A debütáló versenyzõtársak azonban így is rettenetesen élvezték az új kalandot.
Az itinert diktáló Bánki Erik utóbb elárulta: normál esetben nem tud kocsiban újságot olvasni, a roadbook böngészése azonban egyáltalán nem okozott számára gondot. Annyira gyorsan történt minden, hogy nem volt ideje azon gondolkodni, hogy érzi magát. Mellesleg feldobva érezte magát.
„Hatalmas élmény volt a kamionos száguldás, a legjobb része az volt, amikor utolértük a vetélytársunkat, sõt, meg is elõztük. A rázkódástól fáj a vesém, a térdem és miután kiszálltam, kiegyenesedni sem volt könnyû, mégsem cserélném el ezt a kalandot…” – mondta Bánki Erik, s Kovács Tamás maximálisan egyetértett vele.
„Hiszek az autókban és a jó sofõrökben – és ez a hitem most is beigazolódott. Persze, voltak szó szerint rázós részek, de egyetlen pillanatra sem volt félelemérzetem, hiszen már a rajt után rögtön arra gondoltam: elképesztõ, mire képest egy jármû egy megfelelõ vezetõvel. Fantasztikus volt!” – mondta Kovács Tamás.
Folytatás június 24-26-án, a lengyelországi Rzeszowban, a Baja Carpathián.
3. ADMIRAL RÁBAKÖZ-KUPA, AZ OB 2. FUTAMA
Abszolút végeredmény: 1. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 4:08:04, 2. Korda, Tóth Gy. (Korda Racing, Nissan Pickup) 20:21 perc hátrány, 3. Fazekas, Horn (4×4 Off Road Club, BMW X3) 29:02 p h., …7. Várkonyi, Laklóth (Opel Dakar Team, Opel Antara RR)
Az ob állása 2 futam után: 1. Szalay Balázs, Bunkoczi László 58 pont, 2. Fazekas, Horn 54, 3. Korda, Tóth Gy. 52.5, …6. Várkonyi, Laklóth 17