Hosszú volt a mai nap, június lévén pedig meglehetõsen hideg. Az eredmények azonban kárpótolják a Szalay Dakar Teamet, hiszen Szalay Balázs és Bunkoczi László az elsõ helyen tanyáznak a második romániai versenynap után is.
Kora reggel 7 fokos hideg és szakadó esõ köszöntötte a versenyzõket, de szerencsére az elsõ szakaszon már tisztult az idõ és ki-kisütött a nap. Gyönyörû tájakon húzódnak a versenypályák, a mai napon hat szelektív szakasz megtétele várt a mezõnyre, melyeket két pálya váltogatásával oldottak meg. A Tirgu Lapus környéki hegyekbe szervezett futamot az eddigi legnehezebb magyar teleprali versenyként aposztrofálták, ennek ellenére a résztvevõk még a második nap végén is fej-fej mellett állnak a tabellán. A sort Szalay és Bunkoczi Opel Antara RR versenyautója vezeti, mögöttük szorosan, 22 mp-cel lemaradva a Mitsubishivel versenyzõ Zapletal-Ourednicek páros áll. „Szerencsére semmiféle mûszaki gondunk nincs már és egyre jobban érzem az Opelt a pályán, így élvezettel tudunk autózni. Nagyon kiélezett a küzdelem, de minket inspirál, hogy Zapletal ennyire a nyomunkban van, hiszen õ is az elsõ helyért jött. Az már csak izgalmasabbá teszi a versenyt, hogy a pályák ismétlõdése miatt saját magunkkal is folyton versenyben állunk, jobbnál jobb idõeredményeket hozunk a pályán.” – mesélte élményeit Szalay.
Újonc párosaink sikerrel vették az akadályokat, mind a Somfai-Somfai mind a Rónai-Galambos páros célba vitte az autóját. Somfai Imi a következõképp számolt be a napi teljesítményükrõl: „Szokjuk még az autót, ez sokkal agresszívabb, mint a másik Antara, így óvatosabbak is vagyunk vele. A pályákat a nagy kövek miatt autógyilkosnak nevezném, de alapvetõen tetszenek ezek a hegyi utak. Elvileg a 12. helyen állnánk most, de eggyel hátrébb csúsztunk, mert kétszer is rossz idõben álltunk be a rajthoz és ezért várhatóan büntetést kapunk. Ez persze nem veszi el a kedvünket, nagyon jól érezzük magunkat a versenyen.
Rónaiéknak is hasonló élményeket nyújtott a mai penzum, bár a csapat összes mûszaki gondja az õ autójukra jutott. Kiegyensúlyozottan autózott a páros egészen az utolsó szakaszig, amikor a váltó ötödik sebessége megadta magát. „Ez az Antara gyengébb teljesítményû, mint a másik, ami fõleg az emelkedõkön érezhetõ, de a futómûve szenzációs, ami nekünk nagy segítséget jelent. Ettõl függetlenül az autó ugyanolyan nagyszerû, mint a másik volt. A nap végére sajnos elfogyott az ötödik sebességünk, de örülünk annak, hogy bent vagyunk a célban. Szoknunk kell még ezt az autót, de holnap is mindent elkövetünk, hogy bevigyük a célba. A pályák az ígéretekhez híven nagyon nehezek, helyenként offroad jellegûek, igazi terepralin vagyunk. A futómûvet és a hajtást ugyan nem kímélik az utak, de külön köszönet a szervíznek, mert õk mindent megtesznek azért, hogy újra és újra folytathassuk a küzdelmet.” – nyilatkozta Rónai Péter.
Holnapra négy szakaszt írtak elõ a szervezõk, amibõl kettõ a pénteki szakasz útvonala, ám a rengeteg esõ miatt esélyes, hogy megint csak a felét teljesíthetik a résztvevõk. Remélhetõleg az idõjárás is végre kegyes lesz és élvezetesebbé teszi az utolsó versenynapot.