„Minden rendben, megyünk tovább” – jelentette ki Szalay Balázs néhány órával azután, hogy élete talán legnagyobb bukását szenvedte el a tereprali országos bajnokság idei második futamán, amelyet Bábolna környékén tartottak meg a hétvégén. Az Opel Mokka hatot-hetet pördült a levegõben, mielõtt megállt. Szinte egyetlen ép eleme sem maradt, de megóvta a versenyzõket: Szalay Balázst kórházba szállították (természetesen a navigátora is vele tartott), ahol megállapították, hogy kificamodott a válla, és kisebb agyrázkódást szenvedett a zúzódások mellett, amelyek nyilván nagyon fájnak majd az elkövetkezõ napokban, Bunkoczi László pedig megúszta zúzódásokkal.
De nézzük sorban, hogyan is történt az eset!
A vasárnapi napnak hatalmas harci kedvvel vágott neki az Opel Dakar Team kettõse, és magát az ominózus szakaszt is nagyon élvezték a fiúk.
„Kétszer kicsit túlcsúsztunk, de alapjában véve nagyon jól éreztük magunkat. A cél után húsz méterrel azonban volt egy árok, amibe körülbelül 160 km/órás sebességgel érkeztünk meg. Megdobta a kocsi hátulját, és onnantól kezdve csak pörögtünk. Igyekeztem arra koncentrálni, hogy a kezem az autón belül maradjon, de miután az ajtó az elsõ szaltónál leszakadt, a másodiknál sajnos kiért a könyököm és kiugrott a vállam. De szerencsére nincs ennél komolyabb baj, és az orvosok szerint három hét múlva már ez is rendben lesz” – tette hozzá Szalay.
S hogy miként látta mindezt Bunkoczi László a jobb oldali ülésbõl?
„Olyan gyorsan lezajlott az egész, hogy megijedni sem volt idõ – igaz, az az idõszak, amíg forogtunk a levegõben olyan volt, mintha lassított felvételen néztem volna, és nagyon vártam, hogy legyen már vége. A gödör nem volt jelezve az itinerben, megdobta a kocsi hátulját, és elõbb elõre, majd oldalra bukfenceztünk, végül pedig a menetiránynak háttal az útra estünk vissza, négy kerékre. Akik látták, azt mondták, hogy valami nagyon magas nehézségi fokú tornamutatványt adtunk elõ, és nézni is rossz volt. Sohasem estünk még ekkorát, szinte csoda, hogy a Mokka így megvédett minket, viszek mindjárt egy tálca sört a fiúknak, akik építették. Hatalmas dolog, hogy abból a szemlátomást nem autó formájú jármûbõl mi így kiszálltunk” – nyilatkozta Bunkoczi László.
Ugyanitt a lengyel Off-roadsport csapat autója is majdnem borult.
A regisztrációs platform a 17. Africa Eco Race-re megnyílt. Egy új korszak kezdődik! ✔️ Új, optimalizált időpont: 2026. január 24. – február 7.✔️ Megújult formátum – jobb ritmus, ugyanaz az intenzitás✔️ Egyszerűsített, rugalmasabb logisztika✔️ Kedvezőbb, optimalizált árstruktúra✔️ Teljesen új útvonal – új szakaszok Afrika szívében A valódi rally-raid szellemiségéhez hűen az igazi kaland esszenciáját […]
Az Africa Eco Race 2026 még izgalmasabb kalandot ígér. Miután előzetes hozzáférést biztosítottunk a 2025-ös kiadás versenyzőinek, most elérkezett az idő, hogy a szélesebb közönség számára is megnyissuk az előregisztrációt. 🚨 Figyelem! A helyek száma erősen korlátozott, és néhány kategória már majdnem betelt! IRÁNY 2026: EGY ÚJ KORSZAK KEZDETE Sok újítás a 17. Africa Eco […]
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]