Cyril Despres a 28. Dakaros szakaszgyõzelmének köszönhetõen tovább növelte elõnyét Marc Coma-val szemben az összetettben, az autóknál pedig a negyedik Mini-s versenyzõ is begyûjtött egy elsõ helyet, ugyanis Holowczyc a legjobb idõvel ért célba Fiambala-ban.
A reggeli rossz idõjárási körülmények miatt a szervezõk lerövidítették a szakaszt, a hegyekben pedig egész éjjel havazott. Hókotrókat kellett bevetni, hogy a következõ napi Andok-átkelésnél ne legyen gond, azt pedig még senki nem tudja, hogy a 40 fokos sivatag után néhány órával a nulla fokos hegyeket hogyan fogja viselni a szervezete. A motoroknál továbbra is a két KTM-es küzdelmérõl szól a verseny, Despres és Coma nem nagyon engednek senkit a dobogó közelébe. A francia további 1 perc 41 másodperccel növelte elõnyét az összetettben, így már közel tíz perccel vezet az élen, de ne feledjük, hogy Coma képes a nehéz helyzetekbõl felállni. Az ötödik, 185 kilométer hosszú szakaszon a harmadik helyen Joan Barreda Bort végzett, közel 13 perces hátránnyal Despres mögött, az összetettben Helder Rodrigues áll a dobogó harmadik fokán. Frans Verhoeven, aki eddig egész ügyesen tartotta magát a két nagyágyú mögött, öt kilométerrel a vége elõtt technikai problémák miatt kénytelen volt megállni. Ugyan be tudta fejezni végül a szakaszt, de a két és fél óra hátrány, amit emiatt összegyûjtött, már lehetetlenné teszi számára, hogy a dobogón végezzen.
A tegnapi szakaszgyõzelmének köszönhetõen az ötödik szelektíven az elsõ helyrõl rajtolhatott Stephane Peterhansel, de mivel az autósok és a motorosok külön útvonalon mentek, nyom nélkül kellett utat törnie magának. Ebben a helyzetben mindig nehéz a versenyzõ dolga, így nem lehet csodálkozni azon, hogy Peterhansel-nek nem sikerült az élen végeznie, de a harmadik hely így is elég ahhoz, hogy összetettben az elsõ helyen maradjon. Az X-Raid újabb versenyzõje iratkozott fel a gyõztesek listájára, ugyanis Holowczyc teljesítette legjobban a 147 kilométeres szakaszt. A lengyel versenyzõ ezzel 4 perc 18 másodpercre csökkentette hátrányát Peterhansellel szemben, õket az ötödik szakaszon a negyedik helyen befutott Nani Roma követi 10 perc 39 másodperccel. Robby Gordon szeretett volna a fiambalai szelektíven valami nagyot alkotni, és ez össze is jött neki, hiszen egy perccel ment csak rosszabb idõt a szakaszgyõztes Holowczyc-nél. Al-Attiyah jól ment az elején, több ellenõrzõ állomáson is övé volt a legjobb idõ, de aztán eltörött a hûtõben egy csõ, és meg kellett állnia. A 11. idõvel fejezte be a szakaszt, összetettben a nyolcadik.
Orlando Terranova is képes arra, hogy meglepetést okozzon, ezt meg is mutatta a negyedik szakaszon, amikor is a második legjobb idõt érte el. A háttérben azonban nem mentek ilyen simán a dolgok, mivel már az autóban is veszekedtek navigátorával, Andy Grider-rel, aztán ezt folytatták a táborban is. Végül Andy megelégelte a dolgot, és kiszállt a versenybõl, így Terranova Dakarjának is vége.
A quadoknál a két Patronelli testvér egymás elleni küzdelmének lehettünk szemtanúi, a 2010-es gyõztes Marcos nyert a címvédõ Alejandro elõtt, Tomas Maffei lett a harmadik. A legizgalmasabb harc az óra ellen a kamionoknál alakult ki az ötödik szakaszon, mégpedig Gerard De Rooy és Ales Loprais között. A holland versenyzõ már a harmadik szakaszgyõzelménél tart, de ezúttal igazán megszorongatták, mivel csak 14 másodperccel ment jobb idõt a cseh riválisánál. Mögöttük Miki Biaison érte el a harmadik legjobb idõt, de Hans Stacey szorosan ott loholt a nyomában.
A magyar versenyzõk közül a Szalay-Bunkoczi kettõs ismét fél órát vesztegelt a dûnék között 60 kilométerrel a cél elõtt, mert megállt az Antara. Szerencsére a kis pihenõ után tovább tudtak menni, a következõ megállás pedig már a tábor elõtt történt (így az utolsó métereket a szervizkamionig vontatva tették meg). A Sebestyén-Bognár kettõs jelenleg a CP5-öt érintve a 97. helyen autózik, és nincs már sok hátra, hogy egy újabb sikeres célba érést könyveljen el a Dakaron.