Szalay Balázs és Bunkoczi László az egyik célját elérte a hét végén (fülig érõ szájjal autózott, vagyis élvezte az idénynyitó hajdúszoboszlói futamot), a másikat azonban nem (gyõzni jött ide, ám végül négy defektet követõen be kellett érnie a második pozícióval, meg négy szakaszgyõzelemmel).
„Mire vége lett a versenynek, a nap is kisütött. De én nem bántam, hogy csak akkor, mert nagyon szeretek esõben, sárban autózni, élveztem az egész hétvégét. Szombaton délután az összes szakaszt megnyertük és vasárnap délelõtt is behúztunk egy részsikert, ám így sem volt esélyünk megelõzni Fazekas Karcsit, hiszen a szombat délelõtti három defekt miatt kilencperces hátrányba kerültünk” – mondta Szalay.
Természetesen azon is agyaltak az Opel Dakar Team tagjai, vajon mi lehetett az oka a sok defektnek, s a Dakar-pilóta arra jutott, az lehetett a gond, hogy azt a fajta sárgumit, amit õ ilyen talajon használni szeret, már nem gyártják, úgyhogy a meglévõk legalább négy évesek, vagyis elöregedtek. Ráadásul nem is versenyabroncsok, hanem utcaiak – nem ehhez a teljesítményhez és gyorsasághoz fejlesztették õket.
„Hogy a zárónap se legyen gondmentes, a legutolsó szakaszon még becsúszott egy defekt, ráadásul nem sokkal a rajt után, úgyhogy muszáj volt megállni és kicserélni. De már rutinból csináltuk. A második helyünket azonban még így sem veszélyeztette senki sem. Hogy elégedett vagyok-e? Az ezüst mindig ezüst marad, sohasem lesz belõle arany, úgyhogy természetesen nem vagyok maximálisan elégedett, de a tények ismeretében ez volt a reális eredmény, gratulálok Fazekas Karcsinak a sikerhez, legközelebb megpróbálunk revánsot venni” – mondta Szalay Balázs, akit kellemes meglepetés ért a futam után: szervizcsapata nem feledkezett meg arról, hogy a pilótának kedden lesz a születésnapja és egy emeletes, dakaros gesztenyetortával (mert ez a kedvence) lepte meg a versenyzõt.
AQUA-PALACE-KUPA, AZ OB 1. FUTAMA
Abszolút végeredmény: 1. Fazekas Károly, Horn Albert (Fazekas Motorsport, BMW X5) 3:22:33, 2. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 12:20 perc hátrány, 3. Varga, Szegedi (Varga Racing Team, Nissan Pickup) 25:49 p h.
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]