LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Esõ, sár, törölt szakasz
A verseny elsõ, vérbeli terepralis szakaszára készültek. Végül azonban csalódniuk kellett, mert a rendezõség az elmúlt napok heves esõzése miatt úgy döntött, törli a Silk Way-rali Kazany és Ufa közötti mért szakaszát. A pályabejáró csapat jelentése szerint túl mély volt a sár a pályán, a patakok pedig annyira megduzzadtak – legalábbis a tábori legendák szerint –, hogy helyenként két méter magas volt a víz. Így pedig…




Nos, így félõ volt, hogy a mezõny fele ott vesztegel majd a vízben és a sárban, ahelyett, hogy folytatná az útját Peking felé. Ehhez jött még, hogy a helikopterek felszállása is veszélybe került az idõjárás miatt – márpedig a biztonság mindenek elõtt, úgyhogy ez így együtt már elég volt ahhoz, hogy a szakasz törlése mellett döntsenek.


„Meg kell értenünk a rendezõk döntését, még akkor is, ha nagyon versenyeznénk már. Kockásra ültük a hátsó felünket, mire ideértünk, de még mindig inkább ez, minthogy egy patakban múlassuk az idõt a versenyautóval együtt. Persze, azért a közúti közlekedés sem veszélytelen: jóformán az egész napunk az elõzgetésrõl szólt, de éppen akkor, amikor valami hetedik érzéktõl vezérelve nem elõztem meg az egyik kamiont, az akkor kapott bal elsõ durrdefektet, és átjött a másik sávba. A sofõr észnél volt, szerencsére nem borult fel, és minket sem taszított az árokba” – mesélte Szalay a váratlan kalandokat.
A mezõny egyébként a Baskírföld fõvárosába, Ufába tartván útba ejtette a Kamaz-gyár otthonát, Naberezsnije Cselnit, ahol nagy szeretettel (és némi süteménnyel, teával) köszöntötték a versenyzõket.



Jólesett a kis pihenõ, mielõtt továbbindultak, ezeket a jármûveket ugyanis nyilván nem arra tervezték, hogy aszfaltúton közlekedjenek velük.
„Azért is sajnálom nagyon, hogy törölték a szakaszt, mert ez a mi pályánk lehetett volna, hiszen szeretjük az ilyen sáros, csúszós pályákat, és általában jól is megyünk rajtuk” – mondta Bunkoczi, aki a maga részérõl ezzel az egy mondattal lezártnak is tekintette a szakasztörlés kérdését, és elkezdett készülni a hétfõi napra. A maratoni versenyek mechanizmusa ugyanis már csak olyan, hogy amikor az egyik lépésen túl vagy (még ha nem is úgy alakul, ahogy tervezted), rögtön elkezdesz készülni a következõre.
Az élet nem áll meg, a mezõny hétfõn Kazahsztán felé veszi az irányt, az Ufa és Kosztanaj közötti távolság 815.15 km, amelybõl a mért szakasz hossza 200.43 kilométer.



Összefoglaló az RTL Klubon éjfél után!

Ha lemaradtál, nézd vissza az RTL Moston: rtl.hu/most/

Vlog: AFK Légió 
Sajtóképek: dakar.hu/sajto

 

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Elkezdődött az előregisztráció a 17. Africa Eco Race-re!
Az Africa Eco Race 2026 még izgalmasabb kalandot ígér. Miután előzetes hozzáférést biztosítottunk a 2025-ös kiadás versenyzőinek, most elérkezett az idő, hogy a szélesebb közönség számára is megnyissuk az előregisztrációt. 🚨 Figyelem! A helyek száma erősen korlátozott, és néhány kategória már majdnem betelt! IRÁNY 2026: EGY ÚJ KORSZAK KEZDETE Sok újítás a 17. Africa Eco […]
Olvasd tovább
2025-02-18
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13