A verseny elsõ, vérbeli terepralis szakaszára készültek. Végül azonban csalódniuk kellett, mert a rendezõség az elmúlt napok heves esõzése miatt úgy döntött, törli a Silk Way-rali Kazany és Ufa közötti mért szakaszát. A pályabejáró csapat jelentése szerint túl mély volt a sár a pályán, a patakok pedig annyira megduzzadtak – legalábbis a tábori legendák szerint –, hogy helyenként két méter magas volt a víz. Így pedig…
Nos, így félõ volt, hogy a mezõny fele ott vesztegel majd a vízben és a sárban, ahelyett, hogy folytatná az útját Peking felé. Ehhez jött még, hogy a helikopterek felszállása is veszélybe került az idõjárás miatt – márpedig a biztonság mindenek elõtt, úgyhogy ez így együtt már elég volt ahhoz, hogy a szakasz törlése mellett döntsenek.
„Meg kell értenünk a rendezõk döntését, még akkor is, ha nagyon versenyeznénk már. Kockásra ültük a hátsó felünket, mire ideértünk, de még mindig inkább ez, minthogy egy patakban múlassuk az idõt a versenyautóval együtt. Persze, azért a közúti közlekedés sem veszélytelen: jóformán az egész napunk az elõzgetésrõl szólt, de éppen akkor, amikor valami hetedik érzéktõl vezérelve nem elõztem meg az egyik kamiont, az akkor kapott bal elsõ durrdefektet, és átjött a másik sávba. A sofõr észnél volt, szerencsére nem borult fel, és minket sem taszított az árokba” – mesélte Szalay a váratlan kalandokat.
A mezõny egyébként a Baskírföld fõvárosába, Ufába tartván útba ejtette a Kamaz-gyár otthonát, Naberezsnije Cselnit, ahol nagy szeretettel (és némi süteménnyel, teával) köszöntötték a versenyzõket.
Jólesett a kis pihenõ, mielõtt továbbindultak, ezeket a jármûveket ugyanis nyilván nem arra tervezték, hogy aszfaltúton közlekedjenek velük.
„Azért is sajnálom nagyon, hogy törölték a szakaszt, mert ez a mi pályánk lehetett volna, hiszen szeretjük az ilyen sáros, csúszós pályákat, és általában jól is megyünk rajtuk” – mondta Bunkoczi, aki a maga részérõl ezzel az egy mondattal lezártnak is tekintette a szakasztörlés kérdését, és elkezdett készülni a hétfõi napra. A maratoni versenyek mechanizmusa ugyanis már csak olyan, hogy amikor az egyik lépésen túl vagy (még ha nem is úgy alakul, ahogy tervezted), rögtön elkezdesz készülni a következõre.
Az élet nem áll meg, a mezõny hétfõn Kazahsztán felé veszi az irányt, az Ufa és Kosztanaj közötti távolság 815.15 km, amelybõl a mért szakasz hossza 200.43 kilométer.
Az Africa Eco Race 2025 karavánja december 31-én hajnalban érkezett meg Tangerbe. A Tanger Med csapatainak szívélyes fogadtatása és egy kiadós, hagyományos marokkói reggeli után a mezőny elindult az első szakaszra, amely Tardába vezetett. A megterhelő nap 755 kilométeres utat foglalt magában, beleértve egy 47 kilométeres speciális szakaszt. A különleges, teljes egészében homokos időmérő szektor […]
156 résztvevővel és 121 járművel Monacóból elstartolt a 16. Africa Eco Race! December 28-án hivatalosan elindították a 16. Africa Eco Race-t Monacói Hercegségéből. Diane Thierry-Mieg, Thierry Sabine (a Paris-Dakar alapítójának) felesége, valamint Jean-Louis Schlesser, az Africa Eco Race igazgatója adták meg a rajtjelet egy érzelmekkel és szenvedéllyel teli ceremónia keretében. Az Africa Eco Race átszelvi […]
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős visszatér a Szaharába! A magyar páros, amely számtalanszor bizonyított a világ különböző sivatagjaiban, ezúttal az Africa Race-en áll rajthoz, méghozzá a raid kategóriában. A mezőny december 28-án rajtol Monacóban, és a klasszikus Dakar-útvonalat követve Marokkót és Mauritániát átszelve január 12-én érkezik meg Szenegál fővárosába, vagyis Dakarba. A raid kategória […]