A Szalay Balázs-Bunkoczi László-Opel Antara trió a 30. helyen zárta az elsõ mali napot – amely nagyon sokban különbözött az elõzõektõl. A dûnék helyett itt már földes úton, fák között kellett bizonyítaniuk a pilótáknak. Szalay kifejezetten szereti az efféle pályákat, nem meglepõ, hogy ezen a napon õ volt a jobbik magyar a két versenyben lévõ autós páros közül. (Palikék már napok óta próbálnak rizikómentesen közlekedni.)
„Technikás pálya volt, folyamatosan fákat kerülgettünk – mondta Szalay. – A navigáció eléggé nehéz volt ezen a napon, ennek mi is megittuk egy kicsit a levét: az egyik kiszáradt folyómederbõl kifelé jövet rossz csapást választottunk, úgyhogy egy-két kilométert fölöslegesen tettünk meg. Ettõl függetlenül jó napunk volt, nekünk is, és az Antarának is feküdt a pálya.”
Szalay megemlítette, érezhetõ a változás – ahogy betették a lábukat fekete Afrikába, teljesen megváltozott a hangulat, itt a szakaszok mentén ott szurkol a falvak teljes lakossága, ünneplik a versenyzõket. A szakasz után a pilóta megállt egy majomkenyérfánál és úgy megtetszett neki a fa termése (amely egyébként úgy néz ki, mint egy buzogány), hogy elhozta magával a táborba, és elhatározta: hazaviszi.
A csapat MOL által támogatott motorosai közül Jaroslav Katrinak õrzi a bástyáit: ezen a napon a 11. helyen ért célba. Azt mondta, trükkös szakasz volt, és bár többen motoroztak együtt, azért voltak apróbb eltévedéseik. Kétszer el is esett (szerencsére nem nagy sebességnél), mert a pálya alja kemény volt, fölötte azonban néhány centi por, és ez eléggé csúszóssá tette.
Kátai Péter a 31. helyen végzett, és ezen a napon neki is meggyûlt a baja a navigációval. Egyébként sincs túl nagy barátságban az itinerrel – év közben, ugye, õ endurózik, az eddigi másfél Dakarján meg nem tudta tökéletesen elsajátítani a Szaharában való tájékozódás képességét. Úgyhogy csatlakozott a többiekhez, akik viszont szintén nem voltak a topon – legalább öt alkalommal eltévedt az egész csapat.
A romániai Emanuel Gyenesnek nem okozott különösebb gondot a csütörtöki szakasz, a meleg jobban megviselte, mint a pálya nehézsége. Eddig is meleg volt ugyanis Afrikában, ám most, hogy nedvesebb területre érkeztünk, a magasabb páratartalom miatt még forróbbnak érezni a forróságot. Gyenes egyszer tévedt el a szakaszon, egyébként minden rendben volt.
A Darázsi Zsolt-Szalai Norbert-Laklóth Aladár kamionos trió továbbra is a legjobb a magyarok közül, nemcsak az összetettben, hanem immár napok óta a szakaszokon is. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az ezüst-sárga MAN pilótája különösebben élvezte volna a csütörtöki szakaszt. A szûk úton ugyanis mindenfelõl ágak lógtak be a kamion elé, és ez veszélyessé tette a közlekedést. Darázsi vissza is fogta magát: a kamion doboza még így is meglazult, és kezd ugyanúgy önálló életet élni, mint egy évvel ezelõtt, amikor többtucatnyi spaniferrel kellett rögzíteni, hogy fent maradjon. Itt egyelõre nem tartunk, Darázsiék csütörtökön a 19. helyen végeztek, az összetettben pedig továbbra is a 17. pozíció az övék.