Sikeresen átesett az Opel Dakar Team két párosa az észak-olaszországi Pordenone-ban a 2010-es Italian Baja adminisztratív ellenõrzésén és gépátvételén.
Szalay Balázsnak és Benik Balázsnak az Italian Baja az elsõ közös versenyük. A Dakar magyarja és a hazai ralibajnok már régóta jóbarátok és figyelemmel kísérik egymás tevékenységét. A közös pont Bunkoczi László, hiszen a másodpilóta mindkét versenyzõnek navigál. Egy baráti beszélgetés folyamán Szalay felajánlotta Beniknek, hogy látogasson ki a mûhelyébe és tesztelje le az Opel Antara RR versenyautót. A próbára a közelmúltban került sor és Benik meglepetten konstatálta, hogy sokkal jobb élmény terepjáróval száguldani, mint amire számított volna. Így jött az ötlet, hogy élesben is kipróbálja ezt a szakágat és az olasz verseny épp kapóra jött számára.
Ám az új szakág teljesen szûz terep még egy gyakorlott ralisnak is, így a két pilóta navigátort cserélt, és míg Lukács Józsi Szalay Balázs mellett ismerkedik az ismeretlennel, addig Bunkoczi Laci elnavigálja Beniket a tereprali útvesztõiben.
A mai programban egy 6,75 km hosszú szuperspeciál szerepelt, melyet a Pordeone-tól 37 km-re lévõ Spilimpergo városában megtartott rajtceremóniát követõen teljesítettek a versenyzõk. A Baja futamok szerves része a szuperspeciál, egy rövidke szelektív szakasz, amely a verseny rajtsorrendjét állítja fel. Miután a versenyzõk túl voltak a mai bemelegítésen, betértek még Rauscedo borpincéjébe, ahol a Baja Happy Hour névre keresztelt újítás keretein belül toastot ittak a verseny idei futamára.
Az Opel Dakar Team számára felemásan indult az elsõ nap az olasz versenyen, mivel a csapat egyik autója kiválóan teljesítette a pályát, a másik Antara azonban áldozatául esett egy vízátkelésnek. A Szalay-Lukács párosnak is adódtak problémái, mert az elsõ kilométer után egy vízátkelésnél beázott két henger, emiatt lelassult az autó. „Kb. 500 m-t kellett megtennünk, hogy kiszáradjon a motor, de utána újból húzott az autó és mentünk tovább gond nélkül.” – nyilatkozta Szalay Balázs – „A szuperspeciál végén 1,2 km hosszan feltartott minket egy nagyon lassú autó, jelezni pedig nem tudtunk neki, mert a sentinel még nem volt beélesítve. A szervezõk ugyanis nem számoltak azzal, hogy a mai rövid szakaszon már utolérik egymást a versenyzõk. Emiatt az idõnk nem lett olyan jó, de örülök a hetedik helynek, mert ez bõlven elég lesz arra, hogy holnap javítsunk, ráadásul az elõttük lévõk már kicsit letisztítják a pályát és mi könnyebben tudunk majd haladni.”
A csapat másik, Benik Balázs vezette autója ugyanannál a vízátkelésnél járt pórul, ahol Szalay lelassult. Sajnos nagyon beázott az Antara motorja, mert túl gyorsan érkeztek a patakba. Emiatt a víz teljesen beborította a motorházat, és vizet szívott a motor, ami egybõl megállt. Szerencsére egy helyi nézõ egybõl ki tudta õket húzni, viszont forfaitolniuk kell, persze, csak ha orvosolni tudják a problémát. Jelenleg még folyik a mentése, a csapat szervizkamionja húzza be a szervizparkba. A szerelõk csak ezután tudják kideríteni, hogy a motor teljesen trönkrement-e, vagy javítható.