Gyors szakasszal ért véget a 31. Dakar Rally. A versenyzõk egy 227 km-es szelektív szakaszt teljesítettek, de összesen 792 km-t kellett megtenniük, hogy elérjenek Cordobából Buenos Airesbe, ahonnan január 3-án elrajtoltak. Murvás talajon folytatódott a küzdelem, tele gyors szakaszokkal, amely alkalmas arra, hogy a célszalag elõtt még mindenki tövig nyomhassa a gázpedált az embertpróbáló viadal utolsó kiloméretein.
Ez azt jelenti, hogy akik ma beértek a célba, teljesítették a Dakar teljes távját, ami minden évben óriási megpróbáltatás, de az ideire egyöntetûen elhangzott, hogy nehézségét tekintve a Dakarok Dakarja volt. Ilyenkor a versenyzõk hatalmas megkönnyebbülést éreznek és örömmámorban úszik mindenki, hiszen az év legnehezebb versenyét hagyták maguk mögött sikeresen. Ezúton gratulálunk mindenkinek, aki végigért a viadalon, illetve azoknak is, akik elindultak, de a küzdelem során kihullottak a mezõnybõl.
A motorosok mezõnyében óriási küzdelmet vívott a két ász, a spanyol Marc Coma (KTM), valamint a címvédõ Cyril Despres (KTM). Végeredményben az elõbbi nyerte meg az idei futamot, majd’ másfél óra elõnnyel a francia elõtt, így ismét a KTM gyár gyõzedelmeskedett a riválisokkal szemben. A dobogó harmadik fokára David Frétigné (Yamaha) állhat fel, aki Dakart még nem nyert, és az elmúlt két hétben szakaszgyõzelmet sem aratott, de sûrûn feltûnt a neve az élmezõnyben.
A négykerekûeknél az elsõ héten még nagy volt a küzdelem a Volkswagen és a Mitsubishi között, ám a Repsol csapatnak sorban kihullottak a versenyzõi (Masuoka, Alphand, Peterhansel) és csak egy autójuk maradt versenyben Joan Nani Roma irányításával. Õ azonban a ranglistán túl hátul volt ahhoz, hogy veszélyt jelentsen a VW gyári csapatára nézve. A spanyol „El Matador” Carlos Sainz ötször nyert szakaszt, ám a kiváló pilóta a 12. napon fejtetõre rakta a jármûvet és átadta a vezetõ pozícióját csapattársának, a dél-afrikai Giniel De Villiersnek. A három megmaradt VW konvojban fejezte be végül a versenyt, vigyázva az elsõ pozíció megtartására.
Tegnapi technikai problémájuk miatt Szalayék hátulról rajtolhattak a 83. pozícióból, de jó tempót diktálva, gond nélkül a 47. idõvel értek célba. Ezzel egy helyet sikerült javítaniuk az összetett eredményen és a 22. hely megszerzésével fejezték be a viadalt. „Nagyon a végérõl, a 83. helyrõl indultunk, végig az elõttünk lévõk porában autóztunk. A pálya gyors lett volna, de nehezen lehetett elõzni a szûk utak miatt. A szélcsend sem volt a segítségünkre, mert így megállt a por a pályán. Ennek ellenére kb. 10 autót sikerült megelõznünk, és nagyon örülünk, hogy sikerült befejeznünk a versenyt! – nyilatkozta Szalay Balázs a célban.
Idén jubilált a Szalay Dakar Team. Szalay Balázs a tizedik Dakarján vett részt, Bunkoczi László és az Opel az ötödiken. Az Opel Antara RR célbaérkezésével megtartotta az autómárka azon rekordját, miszerint ahányszor elindult, annyiszor célba is ért a viadalon.
A többi magyar induló is kiválóan teljesítette a távot. A legjobb magyar autós eredménnyel a Palik-Darázsi kettõs végzett, õk az összetett 21. helyet szerezték meg. A harmadik magyar autós egység a Liszi-Fenesi kettõs volt, akik végül az abszolút 51. helyen végeztek. Bár nem magyar versenyezõ, de a licence nagyon is az a cseh nemzetiségû Miroslav Zapletalnak, aki a fantasztikus 7. helyet kaparintotta meg összetettben. Sajnos a Szalay Dakar Team második Opel Antara V6 versenyautója Daniel Saskin-Damir Bruner párossal a Neuquen és Mendoza közötti szakaszon elvérzett, már haza is értek Horvátországba.
Hatodik Dakarján búcsúzott a csapat Darázsi Zsolt vezette MAN versenykamionja, ami mindig biztos pontot nyújtott a csapat életében. Már az elsõ két nap gondok adódtak a motorjával, de a harmadik napon végleg megadta magát a csapat „MANcija”. Még egy magyar kamion részt vett a viadalon, a Szaller-Pócsik-Csitári trió, akik minden idõk legjobb magyar eredményét produkálva a 8. helyen hozták be az MAN-t a buenos airesi célba!
A Dakar-gyõzelem a kategóriában végül az orosz Kabirové lett, a második Chagin (+00:03:39), míg a harmadik De Rooy (+00:59:56).