Feléhez érkezett a Dakar Rally, melyet a terrorfenyegetettség miatt idén Argentína és Chile területén rendeztek meg a szervezõk Afrika helyett. Ez a verseny 31. kiadása és elsõ alkalommal költözött új földrészre. Furcsa mód mindegyik futama elõtt azt jelentik be a francia rendezõk, a mezõny készüljön fel arra, hogy az eddigi legnehezebb Dakaron fognak részt venni. Idén sem volt ez másképp, de egyre inkább úgy tûnik, a jóslat telibetalált. Félúton tart a mezõny, a harmada azonban már elkopott Argentína pampáin és hatalmas homokdûnéiben. Chilébe még csak most értek át, de állítólag a nehezebb részek még hátravannak. Palik László egyszerûen tette fel a kérdést, mely jogos: „Ezek után ki fog beérni a célba?”
Szalay Balázs úgy véli, a versenyzõk egy sokkal könnyebb versenyre számítottak. „Ez a verseny tényleg olyan, amilyennek a Dakarnak lennie kell. Ez A DAKAR. Sokan nem is gondolták, hogy az afrikai verseny nehézségeit sikerül a szervezõknek beültetni a dél-amerikai versenybe. Pedig sikerült, mert egyrészt a pályák nagyon nehezek, másrészt az állandó negyven fok nagyon megterhelõ. Tegnap átkeltünk az Andokon, gyönyörû panoráma vett bennünket körbe. Körülöttünk a hegység 6000 m magas hegycsúcsai, alattunk a mélység. Mi csak 3100 méteren autóztunk, az élmény fantasztikus volt. Jó döntés volt, hogy nem gyorsasági szakaszként vették bele a programba, mert nagyon veszélyes mutatvány lett volna. Keskeny hegyi utak minden védõkorlát nélkül. Ha mért szakasz lett volna, valaki könnyen a sebesség áldozata lehetett volna, elég csak egyszer túlcsúszni…” – mondta az Opel Antara RR pilótája.
A verseny felére a gyári autók is potyognak ki az élmezõnybõl. Az elsõ nap után rögtön kiesett Hirosi Masuoka (Mitsubishi) motorhiba miatt, majd Luc Alphand (Mitsubishi), akinek rosszul lett a navigátora. Õt követte csütörtökön Nasser Al-Attiyah (BMW) közvetlenül az összetett elsõ helyrõl, aki az autóját kímélve önhatalmúlag módosított az útvonalon néhány GPS pontot kihagyva, ezért a versenyigazgatóság kizárta a viadalból. Végül Stéphane Peterhansel (Mitsubishi) kényszerült kiszállni a versenybõl, mert kigyulladt a pályán a motorja, amit ugyan eloltottak, de annyira károsodott a tûz során, hogy végül meg kellett állnia. Jelenleg az összetett állásban mindhárom dobogós helyet a Volkswagen (Sainz, De Villiers, Miller) birtokolja, így idén jó esélye van a gyári csapatnak arra, hogy megkaparintsa az elsõ helyért járó trófeát. Az eddig Dakar-sikerekben bõvelkedõ Mitsubishi csapatot már csak Juan Nani Roma képviseli, õ a 4. helyen tartózkodik az abszolút listán. Persze még bármi történhet, de a spanyol Matador megmondta, hogy nyerni jött és úgy tûnik, a végén még beváltja ígéretét.
A Szalay Dakar Team is nagyon megfogyatkozott, ahogy Bunkoczi Laci mondaná: atomjaira hullott a csapat. Szalayék Chilében, Gaál Józsiék fél napos késéssel szintén ott, Daniel Saskin és navigátora Mendozában, Darázsiék Buenos Airesben, Bahor Bea pedig Magyarországon. A csapat a szünnapot felhasználta arra, hogy végre pihenjenek egy kicsit és rendberakják magukat. Miközben a szerelõk darabjaira szedték az Antarát és kicseréltek benne minden alkatrészt, Szalayék mostak. Nemhiába a többéves tapasztalat, egy rutinos dakaros már mosógépet is beszerel a szervizkamionba. Vasárnap frissen illatozó ruhában, minden porcikájában megújult autóval állhatnak rajthoz. Este a francia A.S.O. szervezõ cég egy városnézésre invitálta a versenyzõket az óceánparti városban.