LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Félúton

Feléhez érkezett a Dakar Rally, melyet a terrorfenyegetettség miatt idén Argentína és Chile területén rendeztek meg a szervezõk Afrika helyett. Ez a verseny 31. kiadása és elsõ alkalommal költözött új földrészre. Furcsa mód mindegyik futama elõtt azt jelentik be a francia rendezõk, a mezõny készüljön fel arra, hogy az eddigi legnehezebb Dakaron fognak részt venni. Idén sem volt ez másképp, de egyre inkább úgy tûnik, a jóslat telibetalált. Félúton tart a mezõny, a harmada azonban már elkopott Argentína pampáin és hatalmas homokdûnéiben. Chilébe még csak most értek át, de állítólag a nehezebb részek még hátravannak. Palik László egyszerûen tette fel a kérdést, mely jogos: „Ezek után ki fog beérni a célba?”

Szalay Balázs úgy véli, a versenyzõk egy sokkal könnyebb versenyre számítottak. „Ez a verseny tényleg olyan, amilyennek a Dakarnak lennie kell. Ez A DAKAR. Sokan nem is gondolták, hogy az afrikai verseny nehézségeit sikerül a szervezõknek beültetni a dél-amerikai versenybe. Pedig sikerült, mert egyrészt a pályák nagyon nehezek, másrészt az állandó negyven Szervizpark, Balázs videot vág.fok nagyon megterhelõ. Tegnap átkeltünk az Andokon, gyönyörû panoráma vett bennünket körbe. Körülöttünk a hegység 6000 m magas hegycsúcsai, alattunk a mélység. Mi csak 3100 méteren autóztunk, az élmény fantasztikus volt. Jó döntés volt, hogy nem gyorsasági szakaszként vették bele a programba, mert nagyon veszélyes mutatvány lett volna. Keskeny hegyi utak minden védõkorlát nélkül. Ha mért szakasz lett volna, valaki könnyen a sebesség áldozata lehetett volna, elég csak egyszer túlcsúszni…” – mondta az Opel Antara RR pilótája.

A verseny felére a gyári autók is potyognak ki az élmezõnybõl. Az elsõ nap után rögtön kiesett Hirosi Masuoka (Mitsubishi) motorhiba miatt, majd Luc Alphand (Mitsubishi), akinek rosszul lett a navigátora. Õt követte csütörtökön Nasser Al-Attiyah (BMW) közvetlenül az összetett elsõ helyrõl, aki az autóját kímélve önhatalmúlag módosított az útvonalon néhány GPS pontot kihagyva, ezért a versenyigazgatóság kizárta a viadalból. Végül Stéphane Peterhansel (Mitsubishi) kényszerült kiszállni a versenybõl, mert kigyulladt a pályán a motorja, amit ugyan eloltottak, de annyira károsodott a tûz során, hogy végül meg kellett állnia. Jelenleg az összetett állásban mindhárom dobogós helyet a Volkswagen (Sainz, De Villiers, Miller) birtokolja, így idén jó esélye van a gyári csapatnak arra, hogy megkaparintsa az elsõ helyért járó trófeát. Az eddig Dakar-sikerekben bõvelkedõ Mitsubishi csapatot már csak Juan Nani Roma képviseli, õ a 4. helyen tartózkodik az abszolút listán. Persze még bármi történhet, de a spanyol Matador megmondta, hogy nyerni jött és úgy tûnik, a végén még beváltja ígéretét.    

A Szalay Dakar Team is nagyon megfogyatkozott, ahogy Bunkoczi Laci mondaná: atomjaira hullott a csapat. Szalayék Chilében, Gaál Józsiék fél napos késéssel szintén ott, Daniel Saskin és navigátora Mendozában, Darázsiék Buenos Airesben, Bahor Bea pedig Magyarországon. A csapat a szünnapot felhasználta arra, hogy végre pihenjenek egy kicsit és rendberakják magukat. Miközben a szerelõk darabjaira szedték az Antarát és kicseréltek benne minden alkatrészt, Szalayék mostak. Nemhiába a többéves tapasztalat, egy rutinos dakaros már mosógépet is beszerel a szervizkamionba. Vasárnap frissen illatozó ruhában, minden porcikájában megújult autóval állhatnak rajthoz. Este a francia A.S.O. szervezõ cég egy városnézésre invitálta a versenyzõket az óceánparti városban.    

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13
AFRICA ECO RACE – TIZEDIK SZAKASZ: CERUTTI MEGNYERI AZ UTOLSÓ MAURITÁN SZAKASZT, ÉS 9 MÁSODPERCRE CSÖKKENTI HÁTRÁNYÁT!
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]
Olvasd tovább
2025-01-13