Férfimunka volt! Nehéz és hosszú szakasz, amely a versenyzõket és a jármûveket egyaránt megviselte – 568 kilométer a sáros, trükkös kazah sztyeppéken (Asztana és Balkas között).
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs pokolian elfáradt a szakasz végére, de az összetettben újabb néhány lépést tett elõre, és már a 26. helyen áll.
„Fejben és fizikailag is elképesztõen kemény szakasz volt, a végére már úgy fájt a jó vállam is, hogy minden sebességváltásnál úgy éreztem, mintha tûket szurkálnának bele – mondta Szalay Balázs, majd hozzátette, biztos azért fájdult meg a jobb válla, mert akaratlanul is próbálta tehermentesíteni a sérült balt. – Végig nagyon kellett figyelni a szakaszon, mert jó néhány helyen lehetett hibázni, s ha nem jó nyomot fogtál, simán elsüllyedtél a sárban.
Volt, hogy nyolcvannal megérkeztünk egy sárosabb részre, és hússzal alig bírtunk kijönni belõle – mintha satuféket nyomtam volna, pedig álltam a gázon. Számunkra extra nehézséget jelentett, hogy kétszáz kilométer után tönkrement az ablakmosó, úgyhogy kerestük a tócsákat, amelyekben egy kicsit lemoshattuk a szélvédõt, hogy legalább kilássak. Férfimunka volt, de elvégeztük. És õszintén mondom, az ilyen szakaszok után az sem érdekli az embert, hogy hányadik lett, mert megküzdött minden egyes méterért. Ilyenkor értékelõdik fel, hogy mekkora teljesítmény egyáltalán végigmenni egy ilyen maratoni viadalon…”
Navigátora, Bunkoczi László is megerõsítette: ezen a hosszú szakaszon nem lehetett kicsit sem lazítani, nem lehetett lébecolni, mert annak súlyos ára volt. S aki nagyon figyelt, azt is érhette baj: ezt bizonyítja, hogy a tizenkétszeres Dakar-gyõztes Stéphane Peterhansel hatalmasat bukott, mert kisodródott, és mély árkot fogott.
„Meg tudom erõsíteni, amit Balázs mondott: pokoli nehéz napon vagyunk túl. Szerencsére navigációs szempontból nagyon jól kijött a lépés, ez azonban nem jelenti azt, hogy könnyen átlendültünk volna a verseny egyik leghosszabb mért szakaszán. A kétszázadik kilométertõl, amikor elromlott az ablakmosó, megharcoltunk minden egyes kilométerért ezen a trükkös pályán” – mondta Bunkoczi László.
SILK WAY-RALI
5. szakasz, Asztana–Balkas (össztáv: 820.75 km, ebbõl szelektív szakasz: 568.24 km). Autósok: 1. Cyril Despres, David Casterra (andorrai, Peugeot 2008DKR) 5:37:52, 2. Al-Radzsi, Gottschalk (szaúd-arábiai, német, Mini All4) 11:16 p h., 3. Rakimbajev, A. Nyikolajev (kazah, orosz, Mini All4) 13:11 p h., …28. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 1:04:03 óra h., …70. Liszi László, Liszi Norbert (magyar, Mitsubishi Perjo) 3:14:34 ó h. Kamionosok: 1. Maarten van den Brink, Peter Willemsen, Daniel Kozlovszkij (holland, belga, belga, Renault) 5:46:57, 2. Nyikolajev, Jakovlev, Ribakov (orosz, Kamaz) 9:08 p h., 3. Sibalov, Amatics, Kisamijev (orosz, Kamaz) 17:13 p h.
Az összetettben. Autósok: 1. Cyril Despres 9:47:05, 2. Loeb, Elena (francia, Peugeot 2008DKR) 14:22 p h., 3. Al-Radzsi 14:38 p h., …26. Szalay 1:45:54 ó h., …54. Liszi 4:12:25 ó h. Kamionosok: 1. Nyikolajev 10:19:48, 2. Van Den Brink 11:42 p h., 3. Karginov, Kuprijanov, Leonov (orosz, Kamaz) 20:18 p h.
Az Africa Eco Race 2026 még izgalmasabb kalandot ígér. Miután előzetes hozzáférést biztosítottunk a 2025-ös kiadás versenyzőinek, most elérkezett az idő, hogy a szélesebb közönség számára is megnyissuk az előregisztrációt. 🚨 Figyelem! A helyek száma erősen korlátozott, és néhány kategória már majdnem betelt! IRÁNY 2026: EGY ÚJ KORSZAK KEZDETE Sok újítás a 17. Africa Eco […]
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]