Az utóbbi két évben az Opel Dakar Team párosa, Szalay Balázs és Bunkoczi László nyerte meg a gyulai országos bajnoki futamot – s ha rajta múlik, szívesen folytatná a remek sorozatot.
A kettõs éppen hogy hazaért az orosz sivatagban megtartott Selyemút-raliról (a csapat a kamionnal és a versenyautóval csak szerda délután lépte át a magyar határt), ám ez nemcsak azt jelenti, hogy rohamtempóban kell motort cserélni az Antarában (mert azzal voltak gondok a Selyemúton), hanem azt is, hogy lendületben vannak a fiúk.
„Sok éve gyûrjük a versenyzést, volt egy-két kiesésünk, átestünk emiatt jó néhány lelki válságon, de ezt a mostanit, a Selyemút-ralisat nem éltem meg tragédiaként, azt is megmondom miért: mert bár fel kellett adnunk a küzdelmet, megéreztem, hogy nem vagyunk messze a nemzetközi élmezõnybõl – mondta a magyar bajnoki címvédõ Szalay. – Ami Gyulát illeti, már kétszer nyertünk ott, részben szerencsénk is volt, részben fekszenek is nekünk a pályák, s ez nagyon motivál. Az meg aztán pláne, hogy a verseny eredménye beleszámít a Közép-Európai Zóna Trófea értékelésébe is, úgyhogy ott is bebiztosíthatnánk az elsõ helyünket” – folytatta Szalay, aki a magyar értékelésben is az elsõ helyet foglalja el.
A csapat színeiben ezen a versenyen (amelynek különlegessége, hogy a szervizparkot Gyula szívében alakítják ki) további három páros is rajthoz áll.
Elõször is a Vörös Ferenc, Boros László Attila kettõs. Vörös a szervizcsapat tagjaként részt vett a Selyemúton, úgyhogy éppen csak beesik a hazai versenyére – 5000 kilométer megtétele után.
„Jó kis bemelegítés volt ez a hazaút, de most már a gyulai versenyre koncentrálok. Egy éve nem versenyeztem, de a hazai futamot semmi pénzért sem hagytam volna ki, még akkor sem, ha a hazai pálya elõnye a terepraliban nem létezõ fogalom, hiszen a versenyzõk csak a rajt elõtt kapják meg az itinert. A nézõk biztatása azonban biztosan sokat segít majd – õk ismerõsökként biztosan duplán drukkolnak nekünk. S hogy mi a cél? Elsõdlegesen a célba érkezés!” – mondta Vörös Ferenc, akinek tavaly Piskolty Tibor diktálta az itinert. Úgy látszik azonban, megirigyelte a volánpörgetést, mert az idén õ is egy Antara bal oldali ülésébe pattan – természetesen az Opel Dakar Team színeiben.
„Az unokaöcsémet, a raliban korábban már tapasztalatokat szerzõ Piskolty Gyõzõt kértem meg, hogy üljön be mellém, s vállalta. Eddig túl sok tapasztalatunk nincs az autóval: beállítottuk az ülést és mentünk egy kört, de majd a versenyen szerzünk rutint. Hogy miért akartam vezetni? Inkább sofõr típus vagyok, ez már tavaly is kiderült, csak menet közben nem lehet cserélgetni. Hát most kipróbálom, mire vagyok képes a magyar mezõnyben” – mondta Piskolty Tibor.
Apáthy Zoltán is hosszú kihagyás után tér vissza, tavaly versenyzett utoljára. De annyi jót hallott a gyulai futamról, hogy úgy döntött: erre a versenyre összerakja az autóját. Erõs Gábor diktálja majd neki az itinert.
„A tavalyi utolsó versenyen szétesett az autónk, úgyhogy kisebb beavatkozásokra volt szükség Gyula elõtt, és mint rendesen, mindent az utolsó pillanatra hagytunk. S hogy mire számítok? A kihagyás nyilván nyomot hagyott rajtunk is, a szabályokat is fel kell eleveníteni, a versenyzésbe is vissza kell rázódni, úgyhogy az elején duplán kell figyelni. Mindenki azt mondja, a gyulai remek verseny, már nagyon várom, hogy elrajtoljunk…” – mondta Apáthy Zoltán.
A gyulai verseny pénteken egy bemelegítõ szakasszal kezdõdik, az országos bajnokság negyedik futamának össztávja 650 kilométer, amelybõl 329 km a szelektív szakaszok hossza.