A program szerint a mai állomás La Rioja, ahová 518 km teljesítésével jutott el a Dakar Rally mezõnye. Az útvonal hossza a gyakorlatban persze nem ennyi volt, mert egy kisebb módosítás megint borított egy picit a renden. A napi kiírás egy 253 km hosszú szelektív szakaszt tartalmazott, ám egy 30 km-es részt kivágtak belõle. Az indok nem más, minthogy az elmúlt egy hónapon belül régészeti ásatásokat kezdtek éppen a verseny útvonalán és az argentín hatóságok emiatt nem engedélyezték az eredeti pályaszakasz megtételét.
A mai fehér homokos dûnéknek már csak 118 motoros, 14 quados, 95 autós és 56 kamionos egység vágott neki. A quadosok jól tartják magukat, közülük már napok óta nem esett ki senki, a többi kategóriából folyamatosan potyognak ki a versenyzõk. A botrányos keddi versenynapon elvérzett 10 motor, 14 autó és 5 kamion, így mára már csak az összes nevezõ 56%-a van versenyben. A kérdés az, hogy vajon a buenos airesi célig elér-e a fele…
A nap híre helyi idõ szerint 10 óra 10 perckor látott napvilágot: ismét elbúcsúzott egy gyári nagymenõ a versenytõl. Nem is akárki, hanem az összetett elsõ hely birtokosa, a Matador, alias Carlos Sainz. Történt ugyanis, hogy a spanyol volkswagenes a szelektív 79. km-nél belehajtott egy szakadékba és a navigátorának megsérült a válla. Sainzet és Perint helikopterrel szállították vissza a fiambalai bivouacba, hogy megvizsgálják a navigátor sérülését és ahol a Volkswagen hivatalosan is bejelentette, hogy a 301-es rajtszámú VW versenyzõi feladták a küzdelmet.
Szalayék végigszáguldottak a mai pályán, minden ellenõrzõ pontnál jobbnál jobb eredményt hozva. A 38. helyrõl rajtoltak és a CP2 állomáson húsz autó megelõzésével a 14. idõvel hajtottak át. Utána egy hosszú dûnés szakasz következett, ahol egyelõre kevesen jutottak át, mert nagyon mély a homok és hatalmas szél is van. Az Opel Antara RR kettõsének azonban kedvezett ma Fortuna és a 14. helyen értek be a szakaszról.
Szalay Balázs a célban így értékelte a mai napot: „Rövid szakasz volt, de eddig ez volt a legnehezebb szakasz az idei Dakaron. A terepviszonyok folyamatosan váltakoztak, hol dûnék, hol köves pályán autóztunk. Emiatt a guminyomást is sûrûn kellett változtatnunk, mégis kaptunk három defektet. Ezután már magasabb nyomáson tartottuk a gumikat, ekkor azonban túlmelegedett a motor, ami miatt többször meg kellett állnunk. Egyszer a benzinünk is felforrt, amivel 20 percet veszítettünk. Ennek ellenére nagyon tetszett a pálya, tele volt navigációs csapdákkal, de minden rendben ment. Kevés autó ért még csak be a célba, örülünk, hogy mi már túl vagyunk rajta. Megyünk is a táborba!”
Már csak két nap van hátra a sivatagi száguldásból. Aki még
szépíteni akar a helyezésén, annak mindent be kell vetnie a következõ két
napon. Holnap egy
palettán, így igen fájós emlékeket hagyhat egy nagyobb hiba. A szakasz néhány
kilométere megegyezik a Cordoba környéki ralipályák útvonalával, így biztosan
ünneplõ közönségre számíthatnak a Dakar Rally résztvevõi.