170 kilométeres szakasszal „melegített” a mezőny a tereprali világkupa katari viadalának első napján, amelyen főszerep jutott a navigátoroknak. Az Opel Dakar Team kettőse, Szalay Balázs és Bunkoczi László a 14. helyről várja a folytatást.
Navigációs szempontból nagyon nehéz nap volt. Ezt emelte ki mindenki – még a rutinos gyári versenyzők is – a katari világkupa első szakaszának céljában. Tudtuk, hogy így lesz, mert bár aki indult az idei Dakaron, az szerzett már némi tapasztalatot arról, milyen érzés 15 perccel a mért szakasz rajtja előtt megkapni az itinert, de ettől a feladat még nem lett könnyebb. Sokan el is tévedtek ezen a napon, de nem csupán emiatt, hanem azért is, mert Katarban sok a párhuzamos nyom, elég egyszer rosszat választani.
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettőssel ez történt, ami miatt 25-30 percet veszített.
„Autógyilkos szakasz volt, rengeteg kővel, de mi a hetvennyolcadik kilométerig egész jól vettük az akadályokat – mondta Szalay. – Ott azonban eltévedtünk, nem voltak nyomok és mentünk árkon-bokron át. Körülbelül fél óra múlva találtuk meg újra a helyes utat, de addigra már kihagytunk három GPS-pontot, úgyhogy vissza kellett menni. Nem okolom Lacit, mert bemondta az irányt, de nem voltak nyomok, nem láttam semmit. Csak az a baj, hogy egy ilyen eset után az ember elveszíti a bizalmát az itinerben, és minden kérdéses kereszteződésnél hezitál. Az eredménnyel nem vagyok elégedett, de maga a verseny eddig nagyon tetszik.”
Az Opel Dakar Team párosa számára újdonságot jelent Katar, ez a 40. ország, amelyben Szalay próbára teszi a gyorsaságát, igaz, a környező országokban már versenyzett, tehát azzal körülbelül tisztában volt, mi vár majd rá. Az öt szakasz közül a vasárnapi volt a legrövidebb (171 kilométer), ám ettől még nem volt könnyű, sőt… A navigátoroknak kimondottan nehéz volt.
„Most találkoztam először azzal, milyen, amikor tizenöt perccel a rajt előtt kapod meg az itinert, ez az idő csak arra elég, hogy megnézd, hol vannak a rizikós helyek, ahol el lehet tévedni – mondta Bunkoczi László. – Nyilván ebbe még bele kell rázódni, nem megy egyik pillanatról a másikra, főleg a hosszú szakaszok esetében, a mi ma eltévedésünknél is megvolt az irány, de nem voltak nyomok, így egyre inkább csúsztunk le a nyomról a jobb oldali irányba, és utóbb vissza kellett fordulni. Kis hiba volt, de drágán fizettünk érte. Szerencsére nincs veszve semmi, hosszú még ez a verseny…”
Hosszú bizony, hétfőn rögtön a leghosszabb szakaszával folytatódik, amely során 316.8 kilométernyi mért szakaszt teljesít a mezőny.
KATAR RALI, A TEREPRALI VK 1. FUTAMA, DOHA
Első szakasz, Al-Kharrara (össztáv: 328.11 km, ebből a szelektív szakasz hossza: 169.72 km). Autósok: 1. Nasszer al-Attijah, Mathieu Baumel (katari, francia, Toyota Hilux) 1:32:28, 2. Al-Radzsi, Orr (szaúd-arábiai, brit, Toyota Hilux) 5:50 perc hátrány, 3. Przygonski, Gottschalk (lengyel, német, Toyota Hilux) 10:47 p h., …14. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Grandland X) 1:04:20 ó h.