Noha a szilveszteri rajtig még bõven van idõ, Lisszabont ellepték a terepralisok. A Dakar-rali ünnepélyes startja elõtt ugyanis a versenyzõknek még teljesíteniük kell néhány kötelezõ feladatot. Az adminisztratív és a technikai gépátvételrõl van szó, amelyet igazából senki sem kedvel, viszont muszáj túlesni rajta.
Pecsétgyûjtögetésrõl, vízumellenõrzésrõl, a mûholdas telefon bemutatásáról, GPS-oktatásról és efféle „izgalmas” dolgokról szól az adminisztratív rész, a technikai pedig arról, hogy az autók, motorok és kamionok minden egyes porcikáját megvizsgálják, hogy megfelel-e a szabályzat által támasztott követelményeknek.
A Szalay Dakar Team nagyobbik része (az Opel Frontera, az MAN versenykamion és a két szervizkamion) szerdán este túlesett mindenen – gyakorlottak lévén ez nem is került túl sok idõbe. Este hatra érkeztek és tízre mindennel meg is voltak – nem csoda, hiszen Szalay Balázsnak ez már a nyolcadik Dakarja.
„Nem ismerek olyan versenyzõt, aki kedveli az adminisztrációt, de hát mit csináljunk, szükség van rá – mondta a zöld Opel pilótája. – Az autónkkal minden rendben volt, úgyhogy viszonylag gyorsan végeztünk. Nem is bánom, mert én versenyezni szeretek, nem nyomtatványokat töltögetni. Az idén az európai szakaszok hosszabbak lesznek, mint az elmúlt években – kíváncsian várom, milyen terepet jelöltek ki számunkra a szervezõk.”
A csapat motoros tagjai, Varga Ákos, a romániai Szilveszter Zsolt és a szlovák Jaroslav Katrinak csütörtökön esett át az ellenõrzésen. Vargának nem volt könnyû napja, mivel a helyszínen derült ki, hogy a licencen, amelyet kiadott számukra a magyar szövetség, a sportági megjelölésnél enduro szerepel, nem pedig tereprali (egyébként ugyanez volt a gondja a többi magyar motorosnak is), így némi faxolgatásba került, hogy végül átengedjék az adminisztratív ellenõrzésen.
Utána azonban már minden rendben volt, úgyhogy most egy nap pihenõ következik az egész csapatnak, mielõtt elkezdõdik a 9043 kilométeres száguldás, amelynek nagy része a Szaharában zajlik majd.