A Dakar-legenda Jean-Louis Schlesser szervezésében és részvételével rajtolt el Monte Carlo kikötőjéből az Africa Eco Race 15. kiadása, több mint 100 versenyzővel. A december 30-i rajtceremóniát követően a mezőny a dél-franciaországi Séte-be autózott, hogy behajózzon Afrikába.
A Montpellier alatti kikötőváros jóval kevésbé izgalmas, mint a Hercegség, amelynek utcáin a Szalay Balázs, Mezei Dániel, Varga Ádám és a Bunkoczi László, Szentkúti Ákos (Totalcar), Bunkoczi Soma trió külön autóval és a Raid kategóriában indulva végigment a Formula–1-es pálya bejárható részein. Ez volt az igazán lassú F1-es kör, forgalomban, átlag 25 km/h-val haladva… A sokat megélt páros azonban úgy volt vele, már ezért megérte, hogy ezúttal is Monacóban volt az Africa Race rajtja.
Ezért is, de nem csupán ezért. Bunkoczi László nem hazudtolta meg magát, amikor autóversenyző fiával és az Égéstér podcast egyik fontos „adalékanyagával”, Szentkúti Ákossal felugrottak a Monte Carlo-rali legendás power stage-re, a néhány nap múlva várhatóan a 2024-es rali-vb-idényrajton újra őrületes 12 kilométert hozó szerpentinre a Col de Turini hágón. A résztvevők azt mondták, este alig tudtak aludni.
Azonban egy nappal később, a rajtot követően az Africa Race mezőnyének a hajón sem volt könnyű, nem csupán azért, mert szilveszter volt, azért is, mert a tenger elég nyugtalan volt 2023 utolsó éjszakáján. Nem könnyű műfaj a tereprali-versenyzés, hol a tenger, hol a sivatag nehezíti meg a résztvevők életét. Persze sajnálni azért nagyon nem kell a résztvevőket.
Ahogy Szalay Balázs korábban elmondta, mivel Raid kategóriában indul, most végre lesz ideje megnézni a sivatagot, amelyen eddig minden alkalommal csak átrobogott. A műfaj valóban megengedőbb, a legfőbb cél, hogy sötétedés előtt a táborba érjen a mezőny, így van idő szemlélődni és felfedezni a vidéket. Nem a sebesség, a kaland a fontos.
A szilveszter megünneplését követően a hatalmas tengerjáró kompon azonban még nem a kaland, inkább az ismeretszerzés volt hangsúlyos, amikor a navigációs és biztonsági eszközökkel kapcsolatos eligazítások és képzések zajlottak a résztvevők számára. Bunkoczi úgy kommentálta a programot, hogy „van, amiből sosem elég”.
A második éjszakát követően azonban megkezdődik az éles menet. 2024. január 2-án, kedden a résztvevők 600 kilométert tesznek meg, miközben dél felé veszik az irányt, Boudnid felé.
Forrás: Index.hu