Elkezdõdött a végsõ visszaszámlálás. A terepralis párosoknak már csak péntekig van idejük arra, hogy elvégezzék az utolsó simításokat a versenygépeiken, akkor ugyanis elkezdõdik a Retro Rádió Nagykálló-kupa, az országos bajnokság utolsó futama, amely dönt a bajnoki címrõl.
Két esélyes van a végsõ gyõzelemre: az idén ötbõl három futamot megnyerõ címvédõ Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs, valamint a ponttáblázatot jelenleg négypontos elõnnyel vezetõ Fazekas Károly, Horn Albert páros.
Elõször arra a kérdésre kerestük a választ, hogy üldözõnek vagy üldözöttnek jobb lenni, hiszen Szalay Balázs mindkettõt megtapasztalta az idén, mivel egészen a legutóbbi futamig vezetett az összetettben.
„Tulajdonképpen mindegy, hogy melyik szerep jut az emberre, mert a menekülésben és az üldözésben egyaránt van izgalom – a lényeg, hogy legyen esélye a végsõ gyõzelemre. Jó, hogy ilyen szoros lett a vége, mert így egyetlen percig sem unatkoztunk, sohasem éreztük azt, hogy nincs már tétje a csatának. Persze, minden jó, ha jó a vége – remélem, mi nyerünk” – mondta az Opel Dakar Team pilótája, aki szerint Fazekason nagyobb a nyomás, mivel õ még nem nyert bajnoki címet.
S hogy miként bírja Szalay a feszültséget, a nyomást? Azt mondja, eddig nem okozott gondot neki. A múlt héten amúgy tesztelt a csapat, az Opel Antara remekül viselkedett, s a pilóta allergiája is múlóban van, ami jó hír, mert a legutóbbi viadalon nagyon megnehezítette a dolgát.
„A szénanáthámnak jót tett az esõ, mint ahogy szerintem az utaknak is jót tett, legalábbis az én szempontomból, mert én szeretem ha sáros és csúszik. Igaz, Nagykálló környékén még sohasem versenyeztünk, így az is kihívást jelent majd, hogy senki sem tudja, mire számíthat, milyen jellegû pályákon autózunk majd. De ez jó, éppen ez adja a tereprali sava-borsát. Új körülmények, új pályák, új feltételek, új kihívás. Jó lenne, ha egyikünknek sem lenne technikai gondja, és a pályán dõlne el a küzdelem. Gyõzzön a jobb!”
Csak a tisztán látás kedvéért: Szalay Balázs és Bunkoczi László akkor hódíthatja el biztosan a bajnoki címet, ha megelõzi Fazekas Károlyt és az elsõ két hely valamelyikén végez. Ha ennél hátrébb ér célba az Opel-páros, akkor ahhoz, hogy bajnok legyen, valakinek muszáj beékelõdnie közé és Fazekas közé.
Az Opel Dakar Team színeiben további két versenyzõpáros áll rajthoz a viadalon: a Vörös Ferenc, Boros László Attila kettõst legutóbb Gyulán láthattuk, és akkor, hazai pályán nagyon élvezte a száguldást.
„Az utolsó pillanatban dõlt el, hogy indulhatunk, akkor állt össze a támogatói háttér, de nem baj, legalább lendületben vagyunk. Legutóbb Gyulán ültünk versenyautóban, de az a tapasztalat nagyon pozitív volt, bízunk benne, hogy a hétvégén sikerül pontot szereznünk. Jó lenne, ha lenne egy kis sár, mert legutóbb nagyon bejött, amikor a felázott pályákon mentünk” – mondta Vörös Ferenc.
Az Apáthy Zoltán, Erõs Gábor kettõs is fohászkodik egy kis sárért, s jó oka van rá: sárban kevésbé mutatkoznak meg a lóerõ-különbségek.
„Izgatottak vagyunk, hiszen ez az év utolsó versenye, bízunk benne, hogy izgalmas csatákat hoz majd. Remélem nagy sár lesz, mert szeretem, amikor lehet csúszkálni, az az igazi tereprali – arról nem beszélve, hogy nagy sárban eltûnnek a lóerõ-különbségek, s nem élveznek akkora elõnyt a nagy, ipari motorral felszerelt versenygépek” – mondta Apáthy Zoltán a rajt elõtt.
A Retro Rádió Nagykálló-kupa pénteken egy bemelegítõ szakasszal rajtol, szombaton hat, vasárnap négy szakasz vár a mezõnyre. A verseny össztávja 437 kilométer, ebbõl a szelektív szakaszok hossza 344 kilométer.