LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Hazánkban járt a Dakar-vezérkar

A Dakar-ralik történetében az idén elõször Portugáliából, közelebbrõl Lisszabonból rajtol a legendás sivatagi show, amelynek mezõnye ezt követõen öt afrikai országot (Marokkót, Mauritániát, Malit, Guineát és Szenegált) érintve érkezik meg Szenegálba, a Rózsaszín tó partján lévõ célba.
Többek között errõl is szó volt a mai, Hemingway étteremben megtartott sajtótájékoztatón, amelyen a Dakar-rali szervezõbizottságának komplett vezérkarán (Etienne Lavigne versenyigazgató, Frédéric Lequien versenyzõ koordinátor, Marie Christine Lamy sajtófõnök, Vladimir Gasic televíziós értékesítési igazgató) kívül a magyar dakaros versenyzõk többsége is jelen volt.
A szervezõk elmondták: nemcsak amiatt változik meg az útvonal, hogy hosszú idõ után újra bekerült a programba Guinea. Marokkóban új szakaszokat fedez fel a mezõny, Mauritánián ezúttal rövidebb idõ alatt kel át, és következhet fekete Afrika az elmúlt két évbõl ismert mali szakaszokkal, valamint a rengeteg vízi átkeléssel járó trópusi, guineai szelektívekkel. Szenegál már csak hab a tortán, célba érkezni a Rózsaszín tó partján már fél siker az indulók számára.
A sajtótájékoztatón bemutatkozott a Dakar új vezetõsége (Patrick Zaniroli korábban távozott, mert más kihívásokat vezet), az autósokért és a motorosokért felelõs szakemberek.
Szó volt arról, hogy a kamionosok számára tavaly bevezetett 150 kilométer/órás sebességkorlátozást az idén kiterjesztik a motorosokra is. Az autósok esetében a szervezõ bizottság még dolgozik egy tervezeten, amely meghatározza a maximális sebességet a mûutakon, illetve azokon a szakaszokon, ahol a nagy sebesség túl nagy veszélyforrást jelentene. A falvakban a maximum sebesség továbbra is 50 km/óra.
A navigációról szólva: a kötelezõ haladási folyosó 6.6 kilométerrõl (3.3 km mindkét irányban) kiszélesedett 10 kilométerre. Ide kapcsolódik, hogy ettõl az évtõl kezdve kötelezõen használják az indulók az irritrack helymeghatározó rendszert, amelynek segítségével percre pontosan követhetõ, hogy merre jár a versenyzõ az adott szakaszon és biztonsági szempontból is jó találmány, mert azonnal jelzi, ha a versenyzõ nagy sebességrõl áll meg hirtelen, vagy indokolatlanul. A biztonságot szolgálja a Sentinel nevû rendszer is (szintén kötelezõ), amely az elõzésben segíthet, ugyanis elviselhetetlen hangon tülköl, amikor az embert valaki utoléri.
A viadal során egy vagy két maratoni szakasz lesz – ilyenkor a napi cél végén parc fermébe (zárt parkolóba) kell állni az autókkal, a szervizcsapat nem dolgozhat a versenyjármûveken, sõt, nem is lesz ott ezeken a napokon a táborban.
A magyarokról szólva Szalay Balázs azt is elmondta, a Dakar fejlõdését mutatja hazánkban, hogy míg az elsõ néhány évben csak egy-egy magyar páros indult a világ legnehezebb terepraliversenyén, addig az utóbbi idõben egyre nagyobb létszámban neveznek a pilótáink.
A 2006-os Dakaron várhatóan 5 autós páros, 4 motoros, 1 quados (négykerekû motor) és 3 kamionos egység vág neki az embert próbáló távnak. Ez összesen 24 fõ, ami minden idõk legnagyobb létszámú magyar csapatát jelentené.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13
AFRICA ECO RACE – TIZEDIK SZAKASZ: CERUTTI MEGNYERI AZ UTOLSÓ MAURITÁN SZAKASZT, ÉS 9 MÁSODPERCRE CSÖKKENTI HÁTRÁNYÁT!
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]
Olvasd tovább
2025-01-13