LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Henkel és Opel Dakar Team sajtótájékoztató

Az Opel Dakar Team számára a 2010-es versenyévad egy új idõszámítás kezdetét is jelenti, mert azon túl, hogy 15 éves jubileumát ünnepli, rengeteg új tervvel és tennivalóval nyitja az idei versenyszezont. Szalay Balázs 1995-ben alapította csapatát, azóta töretlenül megy elõre, fejlõdik és részt vesz minden, számára fontos megmérettetésen. Kilenc év után idén elõször nem állt rajthoz a Dakar Rallyn, ám ezt kihasználva újult erõvel és energiával vág neki a következõ évnek.  Szalay Balázs folyamatosan lépést tart az idõvel, az állandó fejlesztések mellett mindig megújulásra törekszik, így ez az év is ennek a jegyében telik.
Hatalmas átalakuláson megy át, új színeket és arculatot kap,a csapat, újabb versenyzõk csatlakoztak hozzánk, egy új versenyautóval és egy VIP busszal bõvül a jármûflottánk és nem utolsósorban új csapatvezetõnk lett Németh Ottó személyében. 

Szalay Balázs

„1994 év végén merült fel bennem elõször komolyabban a kérdés, hogy autóversenyzõ legyek. Kiskoromban természetesen sokat foglalkoztatott a hogy majd egyszer én is Niki Lauda leszek, de azok akkoriban csak álmok voltak. Véletlenszerûen többször láttam a Dakarról is képeket a tévében, de csak 29 éves koromra jutott el a tudatomig, hogy ténylegesen tegyek is az ügyben, hogy belevágjak az autóversenyzésbe. Az 1996-os Dakar volt életem elsõ autóversenye, melyen részt vettem. Az, hogy nem sikerült legyõzni a sivatagot, új erõt adott és új lendületet ahhoz, hogy mindent elkövessünk annak érdekében, hogy egyszer sikeresen végigérjünk a Dakaron.

1998-ban tudtunk újra elindulni egy akkori amerikai tereprali bajnokkal, akitõl sokat tanultam, a technikai problémák azonban abban az évben is meghiúsították a célba érést.

2000-ben végre valóra vált az álom és társaimmal teljesítettük a Dakar Rallyt, bár akkor nem a Rózsaszín-tó partján, hanem Kairóban, a piramisok lábánál volt a cél. A 2000-es sikeres Dakar után kissé megtorpant a lendület, mivel valóra vált az álom és sikerült elsõ magyarként célba érni a viadalon. Ám a 2001-es kihagyott Dakar alatt újból elkezdett viszketni a tenyerem és már a Dakar alatt elkezdtem szervezni, hogy 2002-ben újból rajthoz állhassak.
2002-ben azonban már nem az volt a cél, hogy teljesítsük a távot, hanem hogy minél jobb helyezést érjünk el. Sajnos ez sem 2002-ben, sem 2003-ban nem jött össze. Mindkét alkalommal technikai probléma miatt kellett feladnunk a küzdelmet.
Az elsõ öt Dakarunk statisztikája sajnos nagyon rossz volt, hiszen az öt versenybõl csak egyszer értünk célba.

2003-ban, a Dakar után végre sikerült az Opellel leszerzõdnünk és új navigátorként Bunkoczi László is bekerült a csapatunkba, így a 2004-es Dakaron már új csapatként az Opellel és Lacival álltunk rajthoz. Ez a két változás meghozta a sikert a csapatnak, hisz az azóta eltelt hat évben minden alkalommal sikerült célba érnünk, ráadásul az eredmények is nagyon biztatóak.

2003-tól már a saját mûhelyünkben készülnek az autók és a kamionok, melyet az évek során sikerült teljesen profivá változtatni. Mára a mûhelykomplexum, ahol az Opel Dakar Team mûködik, három egységbõl áll. A versenyautó szerelõ mûhelyben szervizelik a kész autókat, a lakatosmûhelyben készülnek az új autók és alkatrészek, a kamionmûhelyben pedig a versenykamiont, a három szervizkamiont és a VIP buszt szervizelik szerelõink.
Egészen biztos, hogy ma Magyarországon a legkomolyabb szinten az Opel Dakar Team mûhelyében készítik fel az autókat. Egész Közép- és Kelet-Európában ez a mûhely a legnagyobb és itt folyik a legmagasabb szinten a tereprali autók gyártása és felkészítése is.

Csapatunk 2010-ben vált teljesen profivá, hiszen kiegészült egy csapatvezetõvel, Németh Ottóval, aki a Henkel Magyarország Kft. marketingvezetõje. Büszke vagyok, hogy felkérésemet vállalva, anyavállalatának teljes támogatásával tudja betöltetni ezt a felelõsségteljes pozíciót. Ottó egy teljesen más tereprõl érkezõ szakember, aki viszont a szakmájában, a marketing és a marketingkommunikáció, illetve a PR területén képviseli az élmezõnyt. Képességeinek, elhivatottságának, sok éves tapasztalatának és a motorsportok iránti szenvedélyének köszönhetõen egy teljesen új látásmóddal vezeti a teamet. Munkája révén együttmûködõ partnereinknek is egy Magyarországon példanélküli szolgáltatáscsomagot tudunk nyújtani majd a következõ években, ami terveink szerint méretében, egyediségében felülmúl majd bármilyen hasonló együttmûködést.
   
Hasonló büszkeséggel és még nagyobb örömmel üdvözlöm a csapatban hivatalos háziasszonyunkat, Freire Szilvia szépségkirálynõt. Szilvi 2008-ban a Miss World és Miss Universe szépségversenyek összevont, magyarországi döntõjén lett a zsûri döntése alapján a legszebb. Õ a hölgyek szemével fogja bemutatni majd a csapat életét, többek között egy külön internetes blogban. Édesapja portugál származású, õ maga pedig Mozambikban született. Szeret autózni, imádja  a rallyt, ezen kívül fest és ha teheti, utazik. Örök szerelme Afrika. Remélem, hogy csapatunk háziasszonyaként is ellátogathat majd a kontinensre.

A 2010-es évben elkészítjük azt a versenyautót is, melyet másfél éve tervezünk. Az autó külsõ borítását a Moholy-Nagy Mûvészeti Egyetem hallgatói és oktatói tervezték meg, majd a General Motors szélkamrájában tesztelve alakult ki a végleges formája. Ezen autó futómûvét az a francia cég mérnökei tervezték, akik annak idején a Nissan gyári autót tervezték és építették, majd a Volkswagennek, legutóbb pedig a BMW gyári csapat autóinak tervezték a futómûvét. Az új autó motorját – mely még erõsebb, mint a mostani – a GM Racing építi jelenleg Detroitban és várhatóan a nyárra érkezik az Opel Dakar Team mûhelyébe. Az erõátviteli rendszert a VW Motorsport jóváhagyásával tudtuk megszerezni egy angol cégtõl, és már meg is érkezett mûhelyünkbe.
Ezzel teljesen komplett lett az új Opel Antara Evo megtervezésének folyamata. Jelenleg már elkészültek ezen autó optikai elemei és márciustól megkezdõdik a tervek alapján a váz gyártása is.

2010-ben Bunkoczi Lászlóval indulunk a magyar bajnokságban, az FIA Közép-Európa Zóna Kupában és a FIA Európa Kupa futamokon, melyek mindegyikén célunk a dobogó legfelsõ fokára állni.”

Bunkoczi László

„Ha a tervek szerint alakul az idei versenyprogramunk, akkor nagyon sûrû lesz az évünk, mert közel 14 versenyen állunk rajthoz, ami azt jelenti, hogy lesz olyan idõszak, amikor havi két versenyen is elindulunk, ez nem kis megterhelést jelent a csapatnak. Értelemszerûen két fõ csapásiránya van az évközi versenyeknek, mégpedig a magyar tereprali bajnokság és a Zóna kupa, amit már egyszer sikerült megnyernünk. Természetesen szeretnénk mindkét sorozatban eredményesen szerepelni, a kiemelt célunk azonban továbbra is a Dakar.
A különlegessége a szezonnak, hogy a Dakarra való felkészülést a szentpétervári Northern Foresttel kezdjük, ami nem kimondott sivatagi versenynek számít a havas pályáival. Még nem versenyeztünk ilyen körülmények között, de még szöges gumikkal sem, viszont megadja az alaphangot az idei szezonunknak. Alapvetõen egy olyan vidékre megyünk, amihez nehéz alkalmazkodni, de ez a sportág errõl szól, próbára tesz minket, hogy mennyire megy ez nekünk. Már négy hónapja nem ültünk versenyautóban, ki is vagyunk éhezve, hogy csapassunk végre egy jót.
Ez a versenyprogram nyilván nem csak a mi felkészülésünkrõl szól, hanem a versenyautóéról és a szervizesekérõl is, illetve az egész csapat készen kell, hogy álljon év végére, amikor elindulunk az újabb sivatagi megmérettetésünkre.”

Kovács Tamás

„Az Opel mint vállalat és mint márka, nagyon fontos új fejezethez érkezett, amelyet nem csak olyan új modellek jeleznek, mint az Insignia, az Astra, vagy a Meriva, hanem új arculat és új megjelenés is, ami összhangban van az Opel Dakar Team törekvéseivel, hiszen õk is megújulnak és új néven, új arculattal vágnak bele a 2010-es évadba.”

Németh Ottó

„A Henkel nemzetközi szinten, sorozatban hatodik éve a Dakar-rali hivatalos szállító partnere két márkájával, köztük a jól ismert Loctite®-al. A méltán sikeres program magyarországi partnerének pár évvel ezelõtt vállalatunk Szalay Balázst és csapatát, az Opel Dakar Team-et választotta. Számunkra eredményeikkel, szakmaiságukkal, hátterükkel és nagyratörõ terveikkel õk képviselték leginkább az a nívót melyekhez csatlakozni kívántunk. Az utóbbi néhány évben Balázsban és Laciban valódi értékekkel rendelkezõ sportembereket ismertünk meg akik a terepen nemcsak társai és partnerei egymásnak hanem ha kell a magánéletükben is igaz, jóban-rosszban összetartó barátok.

Idei évben az együttmûködésünk újabb fejezetét nyitjuk meg azzal, hogy a csapat stratégiai partnerévé váltunk. A szorosabbá vált együttmûködésünk részeként a versenyzõk termékeink tesztelésében és fejlesztésében is részt vesznek, visszajelzéseikkel a jövõ sikertermékein dolgozó mérnökeink és vegyészeink munkáját fogják segíteni. Szintén a partnerség része, hogy lehetõségeink szerint a lehetõ legnagyobb  támogatást biztosítjuk a csapat részére ami számos területet jelent.

A szorosabbá fûzött kapcsolatunk további egyik eleme, hogy a hatékony és hatásos idei és jövõ évi kommunikáció kidolgozására, írányítására és végrehajtására, a csapat összefogására egy állandó csapatvezetõt delegálunk az Opel Dakar Team-be.
Büszke vagyok, hogy Balázs felkérésére a vállalatom támogatásával én lehetek a csapat elsõ csapatvezetõje. A feladatot határozott idõre, a 2010-es és 2011-es versenyévadra vállaltam. Célom, hogy tudásommal és a Henkel nyújtotta háttérrel elõsegítsem a csapat munkáját illetve Balázs és Laci további sikeres pályafutását.”

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős visszatér a Szaharába!
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős visszatér a Szaharába! A magyar páros, amely számtalanszor bizonyított a világ különböző sivatagjaiban, ezúttal az Africa Race-en áll rajthoz, méghozzá a raid kategóriában. A mezőny december 28-án rajtol Monacóban, és a klasszikus Dakar-útvonalat követve Marokkót és Mauritániát átszelve január 12-én érkezik meg Szenegál fővárosába, vagyis Dakarba. A raid kategória […]
Olvasd tovább
2024-12-20
Új helyszínen a regisztráció!
A szervezők nagy örömmel jelentik be, hogy a 16. Africa Eco Race regisztrációja új helyszínre költözik. Nem is akárhova Bordighera, Vallecrosia és Camporosso városába. 2024. december 27-től 28-ig Liguria először fogadja a rally-raid kategória előkészítő folyamatait. Bordighera, egy bájos város a liguriai parton, amely világszerte ismert és szeretett csodálatos történelmi központja miatt, Vallecrosia a gyönyörű […]
Olvasd tovább
2024-08-08
Ilyen volt a Monaco-Dakar Rally Raid kalandunk!
15. alkalommal rendezték meg a klasszikus Dakar-rali útvonalon haladó Africa Race sivatagi tereprali versenyt. Az Africa Race mezőnye 2023. december 30-án Monacóból rajtolt, és január 14-én Dakarban ért célba – a klasszikus Dakarok útvonalán haladt, bejárva a Szahara legnagyobb kihívást jelentő tájait.  Újdonság volt, hogy már a Classic és a Rally Raid kategória is képviseltette […]
Olvasd tovább
2024-03-20