Bemelegítésnek elég rázós volt. Hepehupás pályán zajlott a kapuvári ob-futam elsõ szelektív szakasza, amely elég hosszú volt (38 km) ahhoz, hogy bemelegedjenek a párosok és elég technikás, hogy kellemesen elfáradjanak a pénteki nap végére. Noha ez a szakasz valószínûleg semmirõl sem döntött (hiszen a viadal java még hátra van), azért mindenki igyekezett jó tempót diktálni.
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs az ötödik helyrõl várja a folytatást, s a tavalyelõtti bajnok nem kifejezetten elégedett. Azt mondja, érezte, hogy nem tudta felvenni a ritmust.
„Az elején jól mentünk, de aztán Laci szólt, hogy óvatosabban, s bár ez megszokott kettõnk között, most valahogy kiestem a ritmusból és nem is tudtam felvenni a szakasz végéig. Éreztem, hogy nem megfelelõ a tempó és a végén az eredmények is azt mutatták, hogy alaposan eltángáltak minket, de mi ez ha nem kihívás?! Innen szép nyerni!” – mosolygott az Opel Dakar Team pilótája, Szalay Balázs, amihez navigátora, Bunkoczi László annyit tett hozzá, ez a dobálós pálya nem kifejezetten a „nagyobb testû” Antarának volt való, de hát ettõl (is) szép a tereprali, hogy változatos, s hogy ismeretlen terepeket kell meghódítani.
Az Opel Dakar Team többi párosa közül a Rónai Péter és Galambos Tamás a 14. helyrõl várja a folytatást, s éppen az egyik csapattársával, az Apáthy Zoltán, Erõs Gábor kettõssel gyûlt meg a baja.
„A rajt után körülbelül hét kilométerrel értük utol Zoliékat, s nem mûködött a Sentinelük, az az elektronikus rendszer, ami jelzi, hogy mögöttük nagyon közel jövünk. Nem láttak meg minket, így azután végig a porukban autóztunk. Amúgy jó lett volna a szakasz, nehéz, változatos pálya volt” – egyáltalán nem könnyû – mondta Rónai.
Apáthyék persze sajnálták az esetet, amely egyébként abból adódott, hogy az autójuk jobb hátulja fennakadt egy hídon, így ott elvesztettek némi idõt, így történhetett, hogy utolérték õket.
„Rázós pálya volt, bemelegítésnek éppen jó, bár annak ellenére, hogy este mentünk, még mindig elég meleg volt az autóban. Tetszett, hogy már az elsõ szakasz jó hosszú volt, mert öt kilométerért nem érdemes beöltözni, ez legalább jó velõs volt. Sajnos azonban elromlott a Sentinelünk, így nem voltunk túl népszerûek a versenyzõtársak körében” – mondta Apáthy.
Vörös Ferenc és Boros László 19. hellyel melegített, mivel sokakkal egyetemben „elnézte” az elsõ kanyart, amely 600 méter helyett már körülbelül 450-nél jött az itinerben.
„Az elsõ kanyaron túlszaladtunk, de ezt leszámítva nem volt gondunk. Jó néhány hónappal ezelõtt versenyeztünk legutóbb, úgyhogy vissza akartunk rázódni, meg aztán nagyon szeretnénk célba érni. Persze, ez nem azt jelenti, hogy lassan fogunk menni, hiszen a célba érkezés mellett pontszerzésre is hajtunk, de ezen az elsõ szakaszon többet lehetett volna bukni, mint amennyit nyerni lehetett, úgyhogy nem kockáztattunk” – mondta Vörös Ferenc.
A Rábaköz-kupa szombaton öt szelektív szakasszal folytatódik.
Xlavina Rábaköz-kupa
Az állás 1 szelektív szakasz után: 1. Miroslav Zapletal, Marton Maciej (cseh, Hummer) 25:22, 2. Korda, Czeglédi (Korda Racing, Nissan Pickup) 52 másodperc hátrány, 3. Fazekas, Horn (4×4 Off Road Club, BMW X5) 1:18 perc h., …5. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 1:54 p h., …14. Rónai, Galambos (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 6:43 p h., 15. Apáthy, Erõs (Opel Dakar Team, Nissan Pickup) 7:37 p h., …19. Vörös, Boros (Opel Dakar Team, Opel Antara) 8:25 p h.