A tereprali mágiája nem csupán a gyorsaságban rejlik, hanem a helyes út megtalálásában is, vagyis a navigációban. Ám akadnak olyan napok, amelyeken nem minden döntés jön be, s ilyen volt a hétfõi nap a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs számára.
Az Opel Dakar Team párosa kétszer eltévedt, és ezzel tetemes hátrányt gyûjtött össze, jó hír viszont a magyarok számára, hogy az ellenfelek is hibáztak, így mindössze egy pozíciót buktak – a hetedik helyen végeztek a szakaszon, s az összetettben is ugyanitt állnak.
„Életemben ennyit még nem bolyongtam – mondta Szalay a célban. – Volt egy dûne, amit kétszer is megmásztunk feleslegesen, legalább egy órával többet mentünk ma, mint kellett volna. Tudom, hogy megesik az ilyesmi, de a szakasz eleje olyan jól ment, sokat elõztünk, csatáztunk, és borzasztó érzés volt, hogy miután megküzdöttünk minden egyes pozícióért, sorra elõzgettük az ellenfeleket, a tévedésnél ugyanõk visszaelõztek. Ezt nagyon nehezen éli meg az ember, elveszti a lelkesedését, szabályszerûen kimegy belõle az erõ. De holnapra összeszedjük magunkat és nyomjuk tovább, a szakasz eleje ugyanis remekül alakult számunkra.”
No igen, a 484 kilométeres szelektív elején az Opel Antarával autózó magyar kettõs sorra elõzgette az ellenfeleket (köztük a két Kamazt, amelyeket az elõzõ napi eredményük alapján már besoroltak az autós mezõnybe) a technikás, lendületes, olykor pedig nagyon is trükkös, tankcsapdás pályán. Volt olyan, hogy csak négyen voltak Szalayék elõtt, s közülük kettõ gyári BMW. Az testvérek között is legrosszabb esetben negyedik helyet jelent a szakaszon…
Innen visszacsúszni tényleg nem nagy öröm, s nyilván a navigátor, Bunkoczi László is a lelkére vette a hibát, bár azt mondta, minden versenyen van egy ilyen nap, meg kell próbálni túllépni rajta.
„Vannak napok, amikor nem jön ki a lépés. Tegnap minden döntés jó volt, ma kettõ nem jött be. Ez nyilván nem tesz jót az ember lelkének, de túl kell rajta lépni, már csak azért is, mert még mindig nagyon jól állunk a versenyben, s lesznek még a mostanihoz hasonló hosszú napok. Ha a verseny elõtt azt mondják, hetedikek leszünk, nem mondom, hogy elõre aláírtam volna, de azért nagyon nem is elégedetlenkedtem volna. Most meg úgy néz ki, zárkózhatunk még elõrébb is. Zavarnak a hibák, de ahogy a Dakaron mondjuk: új nap, új probléma…” – mondta Bunkoczi, s nagyon igaza van, hiszen kedden már tényleg beér a dûnék közé a mezõny. S az alattomos homokdombok bizony gyakran megnehezítik a versenyzõk dolgát…
Ami a mezõny másik magyar egységét illeti, a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Tóth Tamás kamionos trió javított az elõzõ napi eredményén és a 11. helyen teljesítette a hétfõi szakaszt. A pilóta tökéletesen elégedett volt és persze nagyon fáradt, hiszen egy kilenctonnás Scaniával végiglavírozni a technikás, csúszós, sáros szakaszon bizony nem kis teljesítmény.
SELYEMÚT-RALI
2. nap, Lipeck-Volgográd (össztáv: 850 km, szelektív szakasz: 484 km): 1. Stéphane Peterhansel, Jean Paul Cottret (francia, BMW X3) 5:32:46, …7. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Antara) 1:20:10 óra hátrány. Kamionosok: 1. Firdausz Kabirov, Andrej Mokejev, Anatolij Tanin (orosz, Kamaz) 9:48:16, …11. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Tóth Tamás (magyar, Scania) 1:13:33 ó h.
Az összetettben. Autósok: 1. Krzysztof Holowczyc, Jean-Marie Fortin (lengyel, belga, BMW X3) 9:11:21, …7. Szalay, Bunkoczi 1:17:17 ó h. Kamionosok: 1. Kabirov, Mokejev, Tanin 9:48:16, …12. Kovács, Czeglédi, Tóth 1:58:21 ó h.