A Dakar-szünnapot megítélni nehéz ügy. Persze, jókor jön. Persze, várják a versenyzõk, hiszen hét napnyi száguldás után és ugyanennyi elõtt, szükség van egy kis szusszanásra. Csak hát utána egy kicsit még nehezebb újra lendületet venni.
Legalábbis a legtöbben így gondolják.
Technikai szempontból viszont nagyon nagy szükség volt erre a vasárnapi szünnapra, méghozzá azért, mert nemcsak a versenyzõk, a jármûvek is „elfáradtak” a gyötretésben, s muszáj volt õket egy kicsit helyrepofozni.
Úgyhogy amíg a versenyzõk Szalay Balázs és Bunkoczi László megpróbáltak egy kicsit pihenni, addig a szervizesek serényen dolgoztak (igaz, annyi engedményt azért õk is tettek, hogy nem hatkor, csak nyolckor ébredtek), hogy újjáépítsék az Opel Antarát, amely bizony megszenvedte az elmúlt napokat.
Fõleg a szombatit – ami az idei Dakar eddigi legnehezebb napja volt.
Szalay Balázs bement a városba, hogy szétnézzen egy kicsit („A Dakar során a sivatagon és a hegyeken kívül nem sokat látunk, nem érintkezünk a helyi emberekkel, ezért szerettem volna megnézni, hogy miként élnek errefelé” – mondta a 11. sivatagi show-ján induló magyar versenyzõ), Bunkoczi László közben vásárolt egy vadonatúj, dakaros bõrdzsekit (Mire jó a Dakar-shop) és elkezdett dolgozni a hétfõi itinerrel.
A fiúk meg dolgoztak. Darázsi Zsoltnak egy kicsit hosszabb pihenõt engedélyezett a csapat, ugyanis a versenykamion pilótája nagyon nagy tettet hajtott végre éjszaka: itteni idõ szerint hajnali fél háromkor célba hozta a kamiont. Ami pedig nem volt könnyû, úgy éjfél tájban ugyanis a sportbírók azt tanácsolták, az utolsó húsz kilométernek, amely során hatalmas homokhegyek állták a mezõny útját, senki se vágjon neki éjszaka. Inkább várjanak hajnalig és világosban. Nos, Darázsi nem fogadta meg a tanácsot.
„Egy ideig együtt botorkáltunk a többiekkel, de azután magunkra maradtunk és saját nyomot követve mentünk a cél felé. Nem volt könnyû, mert az alkatrészektõl olyan nehéz a MAN, hogy nemigen akart felmenni a magaslatokra. A végén meg már azért is izgulni kellett – bár hatszázötven litert tankoltunk, hogy ki ne fogyjon az üzemanyag. Végül azt a megoldást választottuk, hogy a két tankból egybe folyattuk át a gázolajat, hogy ne lehessen gond. Nem volt, de azért maga a szakasz eléggé fárasztó volt” – mondta Darázsi.
A Sebestyén Sándor, Bognár József kettõs is célba ért, úgyhogy mindhárom magyar egység folytatja a száguldást a Dakar-rali második nagy menetében.