Hosszú nap volt, pokoli hosszú. S már rögtön az elején az égbe tuningolta a versenyzõk vérnyomását – különösen a motorosok mezõnyében vezetõ Cyril Despres-ét, aki alig több mint tíz kilométert tett meg a szakaszból, amikor eltévedt, s jó néhány percet elvesztegetett.
Nem kell nagy fantázia elképzelni, hogy mennyire volt nyugodt ezek után, de a végéig még így is ledolgozott valamit a hátrányából, s ha minimális elõnnyel is (egészen pontosan 14 másodperccel), de megtartotta vezetõ pozícióját az összetettben.
Coma a maga részérõl ezt csöppet sem bánja, mint ahogyan a szakaszgyõzelmet sem értékeli túl. Azt mondja, örül neki, de nem ez a legfontosabb, hanem az, hogy az utolsó szakasz után õ álljon az élen. Nos, addig még jó néhány ezer kilométert meg kell tennie.
„Vérbeli Dakar-szakasz volt a mai, volt olyan rész, amelyen nagyon kellett figyelni a navigációra, máskor meg lehetett húzni a gázt, ahogyan csak bírtuk” – foglalta össze a nap eseményeit a kétszeres Dakar-gyõztes spanyol pilóta, aki mögött a portugál Paulo Goncalves ért célba a szakaszon. A portugál pilóta negyedszer indul a sivatagi show-n, s eddigi legjobbja az összetett tizedik hely volt 2009-bõl, vagyis elõzetesen aligha várta tõle bárki is, hogy ennyire elöl lesz. Úgy tûnik azonban igazak a BMW-rõl szóló pozitív hírek, Goncalves pedig parádésan uralja a német motorkerékpárt.
A helyiek kedvence, Chaleco Lopez reggel támadást indított az éllovasok ellen, csakhogy egy szikla elvágta az olajcsövet, ami miatt a chilei versenyzõ körülbelül tíz percet veszített, így a hetedik pozícióba csúszott vissza az összetettben.
Az autósok mezõnyében a harmadik szakaszt is Volkswagen-pilóta söpörte be, igaz, ezúttal nem Carlos Sainz, hanem tavalyi fõ riválisa, Nasser Al Attiyah, aki mégsem volt túl boldog. „Ugyanaz a motorgond jelentkezett kétszáz kilométer után, amit az elsõ két napon is tapasztaltunk, ami egészen elkeserítõ. Majdnem másfél perccel vezettünk Carlos elõtt féltávnál, utána azonban gyengélkedni kezdett az erõforrásunk és visszaadtunk belõle egyet. A szakaszgyõzelem nem javít a kedvemen, ha nem oldjuk meg ezt a gondot, nagyon nehéz dolgunk lesz szerdán, amikor már puha homokban is muszáj autóznunk” – mondta Al Attiyah
Sainz azt mondta, a lehetõségekhez képest kihozták a maximumot a Touaregbõl (ezt mutatja, hogy 500 kilométer megtétele után mindössze 25 másodperc volt a különbség közte és a katari között), bár elsõ rajtolóként egyáltalán nem volt könnyû dolguk. Érdekes amúgy, hogy még az általában magabiztos Stéphane Peterhansel is bevallotta: a szelektív elején bizonytalankodott, úgyhogy tényleg sok lehetett a választási lehetõség – már ami az irányokat illeti. Azután Mr. Dakar még hozzátette: „Eddig úgy érzem, nem történt tragédia, nem tetemes a hátrányunk, holnap pedig bemegyünk a sivatagba, ami azt hiszem, jó lesz nekem…”
No igen, nem titok, hogy õ a dûnék közt érzi igazán otthon magát.
A kamionosok rövidített szelektívet teljesítettek, s Vlagyimir Csagin megszerezte pályafutása 58. Dakar-szakaszsikerét. Ami pedig talán még ennél is fontosabb: a Cár visszavette az összetett éllovas pozíciót is Firdausz Kabirovtól, s elõnye komoly hadüzenet volt a riválisoknak: 6:45 perccel kerekedett kamazos csapattársa fölé, hogy a többiekrõl már ne is beszéljünk…