„Sokkal életszerûbb, mint egy szimulátor, de meg kell szokni” – Szalay Balázs így összegezte elsõ tapasztalatait arról a különleges feladatról, amelyet a Vodafone új, 4G+ szolgáltatását népszerûsítõ reklámfilm forgatása során kellett megoldania.
Életében elõször vezetett úgy, hogy a „szeme” négy okostelefon volt, s a vezetõfülke lefóliázott ablakai miatt csupán négy tablet segítette a tájékozódásban.
„Életemben elõször vezettem így autót, viszont most alkalmam volt rá, hogy terepen, erdõben, fák között és ugratókon is kipróbáljam. Az ugrató jelentette egyébként a legnehezebb feladatot, mert úgy mentem föl rá, hogy nem tudtam pontosan, lelóg-e az egyik kerék, vagy sem. A pályát is mi építettük meg Hajmáskéren, nagy markolókkal mozgattuk a fagyott földet, ami plusz nehézséget okozott. A forgatás végére azonban már nagyon jól belejöttem a vezetésbe a periférikus látás hiányában is, ami pedig nagyon fontos, most négy tablet helyettesítette” – mondta Szalay, aki mindig is örült a nagy kihívásoknak. Ez a mostani is az volt.
A navigátor, Bunkoczi László ezúttal az építkezésben vett részt, és megmutatta tudását egy munkagép volánja mögött, a Mokka jobb oldali ülését ugyanis Alex Froment C., a Vodafone Magyarország vezérigazgatója foglalta el, akit lenyûgözött, amit tapasztalt.
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]