David Castera, mi volt az utazás célja, és milyen hírekkel tért vissza Közép-Európából?
Fontos volt, hogy a helyszínen találkozzunk a magyar és román partnerekkel és megbizonyosodjunk arról, hogy mindent megtesznek a versenyzõk fogadásáért a nagy napon. Átnéztünk mindent, a sportot érintõ kérdésektõl kezdve (a szakaszok felosztását, a kilométerek számát, az itinereket, stb.) a logisztikáig (a szerviz-parkokat, sajtószobákat, stb.). Örömmel mondhatom, hogy mindent rendben találtunk és a tervezett útvonal egyszerûen lenyûgözõ.
Mit várhatnak a készülõ versenyzõk ettõl az új eseménytõl?
A csodálatos magyar fõvárost elhagyva két hosszú és egymástól nagyon különbözõ szakasszal találkozhatnak a versenyzõk. A magyarországi részen szinte minden nap lesznek nagyon gyors szakaszok, az egyik napon pedig homokra is számíthatnak az indulók. A terep igen kemény és sziklás, pont olyan, mint amilyeneket Marokkóban láthattunk, de kevésbé rideg. A sík részek is tartogatnak meglepetéseket, hiszen minden versenybe beiktatunk vízátfolyásos elemeket, megnövelve így az elakadás lehetõségét. Romániában megváltozik a terep. A kiválasztott útszakasz hegyes-völgyes területen halad át. A rali a legmagasabb pontján az 1200 méter magasságot is eléri. A vadregényes hegyi utak pedig nagyon kellemesek, a profi pilóták simán végigmennek ezeken a szakaszokon.
Ön szerint melyik típusú pilóta fogja könnyen venni az akadályokat?
A kiválasztott útvonal mindenkinek tartogat élvezetes szakaszokat. Természetesen a kalandra vállalkozóknak megfelelõ fizikai kondícióval kell rendelkezniük, hiszen a program eléggé zsúfolt. A gyorsasági szakaszok bár rövidek komoly koncentrációt igényelnek. A több mint hét napos versenyen gondosan be kell osztani a tartalékokat, különben kellemetlen meglepetések érhetik a versenyzõket.