Amikor az Opel Dakar Team a versenyjármûveivel megjelenik a Hõsök terén, az egyet jelent azzal, hogy Szalay Balázs és Bunkoczi László újabb nagy fába vágja a fejszéjét, s izgalmas küldetésre indul. Ezúttal a majd’ tízezer kilométeres Silk Way ralinak vág neki a csapat, amely július 7-én rajtol Moszkvában a Vörös téren, s az orosz sztyeppéket, a kazah hegyi szakaszokat és a Góbi sivatagot leküzdve érkezik meg a mezõny a császári Kína 3000 éves fõvárosába, Hszianba.
„A versenyek elõtti idõszak mindig nagyon érdekes, s bár nem állítanám, hogy már most izgulok, de nagyon várom a versenyt – mondta Szalay Balázs. – A látványos rajtceremóniát idén is a Vörös téren tartják meg, amelyen a hírek szerint ott lesz Vlagyimir Putyin. Ami magát a versenyt illeti, a terepviszonyokat nagyrészt ismerjük, s ez még akkor is igaz, ha a hírek szerint az útvonal hatvan százalékban más lesz, mint tavaly. De tudom, hogy Oroszországban sztyeppék, Kazahsztánban hegyi szakaszok, Kínában pedig a Góbi sivatag vár ránk. Majdnem biztos vagyok benne, hogy a dûnés szakaszok lesznek a vízválasztók, de mivel technikai sportról beszélünk, addig el is kell jutni – vigyázva a technikára.”
Ami a navigációt illeti, Bunkoczi László szerint nagyon nehéz elõre mondani, hogy egy verseny milyen lesz. A hosszú szakaszok (és az, hogy egy-egy napra két mért szakaszt is beiktattak a szervezõk) azt sugallják, hogy nem lesz sétagalopp.
„Az idei Silk Way, ha lehet, még az eddiginél is sokszínûbb. Ami engem illet, szeretem a kínai szakaszokat, a Góbi sivatag lenyûgöz, de persze az orosz és a kazah pályák is bõven rejtenek magukban kihívást. S hogy milyen eredményre számítok? Nem szeretek tippelni, mert amikor azt mondtam, nyerünk, akkor felborultunk, amikor meg azt mondtam, nincs esélyünk, dobogóra álltunk. Ez nem az a sportág, amelyben érdemes jóslatokba bocsátkozni.”
Az Opel Mokkával versenyzõ autós pároson kívül a magyar színeket képviseli a viadalon a csõrös Scaniával induló Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László egység is. A trió számára újdonság lesz Kína, hiszen bár már többször is versenyeztek a fiúk a Silk Way ralin, de a Góbi sivatagban még nem.
„A hosszú távú versenyeken a siker titka, hogy ne kapjunk büntetést, úgyhogy mi erre hajtunk – mondta Czeglédi Péter, a csapat rutinos navigátora. – Az utolsó napokban pedig már lehet az ellenfelekre is figyelni. Tíz éve versenyzünk együtt, fél szavakból is megértjük egymást, s a technikánk is egyre jobb – a csõrös Scaniában az a jó, hogy az elsõ tengely mögött ülünk, így sokkal bátrabban megyünk bele a gödrökbe.”