Januárban lezajlott a 31. Dakar Rally, melynek utolsó felvonásaként a verseny- és szervizjármûvek is épségben hazaértek február 18-án, pontosan egy hónappal a viadal buenos airesi befutója után. Mivel újra kiegészült a technikával a Szalay Dakar Team, megkezdõdhet a felkészülés a versenyidényre.
Szalayék versenynaptára idén jóval több eseményt rejt magában, mint tavaly, ám abban nincs különbség, hogy az évadot ismét az Italian Baja nyitja meg. A versenynek ezúttal is az észak-olaszországi Pordenone tartomány ad otthont március 20-22. között, a versenyközpont és a Parc Fermé pedig Pordenone városában lesz. A kétnapos viadalt egy 8 km-es szuperspeciális elõzi majd meg péntek délután, 21-én és 22-én azonban két pályán folyik majd a küzdelem, amelyek folyamatosan váltják majd egymást. Az egyik 40 km, a másik 50 km hosszú lesz. Az érdekesség pedig ott rejlik, hogy a hosszabbik pálya annak a köves, 74 km-es szakasznak a része, amelyen tavaly zajlott a verseny a Tagliamento folyó medrében. Akkor is két pályát írtak elõ, ám az egyiket teljesen ki kellett venni a programból, ugyanis egy közeli hegyen át vezetett volna és a márciusi hó keresztülhúzta a szervezõk számításait. A 40 km-es, Maniago és Spilimpergo közötti szakasz már kevésbé abroncsgyilkos, ott a terepraliban inkább megszokott murvás talajé lesz a fõszerep.
Összesen 39 autós és 34 motoros/quados nevezését fogadták be a szervezõk, melyek között négy autós egység indul magyar színekben. A Szalay Dakar Team Szalay-Bunkoczi párosán kívül még a Fazekas-Horn, Varga-Pocseg és a Lukács-Szegedi kettõsök vesznek részt az olasz száguldásban. A nagy riválist majd az orosz Boris Gadasin testesíti meg, aki a verseny tavalyi futamát csupán néhány másodperces lemaradással a második helyen fejezte be a katari Nasser Al-Attiyah mögött.
Szalay Balázs kedveli ezt a versenyt, élete elsõ VK-futama is egy Italian Baja volt. Azóta már sokat fejlõdött a pilóta és technikája is, a tavalyi IB futamon debütált az Opel Antara RR új futómûve is. Persze a független lengéscsillapítók elsõ bevetése még csak szárnypróbálgatás volt és akkor az abszolút ötödik helyre volt elég. „Máshogy tervezzük a versenynaptárat, ahogy a korábbi években szoktuk, mert a jelenlegi gazdasági helyzet miatt bizonytalanná vált a 2010-es Dakar indulásunk. Eddig a Dakar volt a fõ versenyünk, arra építettük fel a tesztelésként szóba jöhetõ versenyeket. Most azonban máshogy lesz, betervezzük a teljes Magyar Tereprali Bajnokságot, a Zóna versenyeket és – bár az elsõt kihagytuk, – a Baja Kupa futamait. Ennek elsõ állomása az Italian Baja, ami jó bemelegítés lehet a többi verseny elõtt. A mezõny erõs lesz, de bízom benne, hogy sikerül dobogós helyen végeznünk, szeretném jól kezdeni a versenyévadot.” – nyilatkozta Szalay Balázs