Csuromvíz volt az overallja. S nem azért mert a 391.95 kilométeres szakasz egy részén ömlött az esõ (bár az is meglehetõsen szokatlan jelenség a sivatagban), hanem mert annyira melós volt az Eliszta–Eliszta hurokszakasz. Szalay Balázs és Bunkoczi László egyetértett abban – ez a nap megfelelt egy nehezebb mauritániai pályának a Dakaron.
Az Opel Dakar Team párosa jó néhány kalandot megélt szerdán is, ám mindezek ellenére kilencedik lett a szakaszon és megtartotta hatodik helyét az összetettben.
„Fárasztó volt. És nem a hossza miatt, hanem azért, mert az eleje olyan volt, mint amikor Afrikában tevefüvön kellett autózni, óriási huppanókon mentünk keresztül, amelyek össze-vissza dobálták az autót, ez pedig eléggé megviselte a hátunkat. Amúgy ezen a napon sokkal több dûnén kellett átmennünk, mint eddig bármikor, s számunka az esõ is csak körülbelül öt kilométerig okozott gondot. Akkor viszont annyira szakadt, hogy semmit sem láttunk, el is keveredtünk egy kicsit. Szerencsére csak tíz perc volt az egész, a homoknak csak a teteje lett vizes” – mondta Szalay Balázs, akinek navigátora, Bunkoczi László hozzátette, neki annyiból volt nehezebb dolga, hogy az oldalsó kis ablakát nem lehetett becsukni, így rá onnan is ömlött a víz. Nem elég tehát, hogy a szélvédõn nem lehetett kilátni, még a szemüvegén sem.
„Rázós szakasz volt – amibõl mi ezen a napon ennyit tudtunk kihozni. Igazság szerint a mi Antaránknak nem nagyon fekszenek ezek a dobálós részek” – mondta Bunkoczi.
„Be kell vallanom, hetven kilométernél mélypontra kerültem – folytatta Szalay. – Gadaszin utolért, megelõzött, s bár próbáltam menni utána, csak estünk-keltünk, mert az nem a mi ritmusunk volt, amit õ diktált. El is engedtem, de utána még százötven kilométerig nem találtam magamra. A vége már rendben volt, s szerencsére tartani tudtuk az összetettbeli pozíciónkat is. Azért jó lenne még egy helyet elõre jönni…” – mosolygott Szalay, aki utóbb azt is elárulta, fogadást kötött a verseny igazgatójával, Szemen Jakubovval, hogy benne lesz a legjobb ötben.
S hogy mi volt a tét?
Azt egyelõre nem árulta el.
Mindenképp meg kell említenünk, hogy bár a Selyemút-rali csak pénteken ért volna véget, a rendezõk úgy döntöttek, a mezõny nem megy az áradások sújtotta Gelendzsikbe, így azután egy nappal lerövidült a táv – csütörtökön, Majkopban véget ér a száguldás. Szalayéknak tehát még egy napjuk van, hogy a maguk javára döntsék el a fogadást.
SELYEMÚT-RALI
4. szakasz, Eliszta–Eliszta (össztáv: 665.5 km, ebbõl szelektív szakasz: 391.95 km) Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev, Vitalij Jevtyekov (orosz, G-Force Proto) 4:47:10, 2. Alvarez, Graue (argentin, Toyota Hilux) 1:29 perc hátrány, 3. Lavieille, Larroque (francia, Dessoude Proto) 7:21 p h., …9. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Antara RR) 24:10 p h.
Az összetettben. Autósok: 1. Christian Lavieille, Pascal Larroque 15:08:32, 2. Pelichet, Panseri (francia, Toyota Hilux) 12:34 p h., 3. Gadaszin, Sjemel (orosz, G-Force Proto) 15:38 p h., …6. Szalay, Bunkoczi 45:28 p h.