Szalay Balázsnak felemás emlékei vannak a jövõ hét végén esedékes BF Goodrich-kupáról. Tavalyelõtt megnyerte az idény egyik legrangosabb hazai viadalát, tavaly viszont nem lett kész az Opel Fronterája, az erre az alkalomra bérelt versenygépe azonban már az elsõ napon cserbenhagyta – kiszakadt a futómûve.
Ha igaz a mondás, és a hullámvölgyet mindig hullámhegy követi, akkor most újabb sikeres viadalnak kell következnie, és a csapat mindent meg is tett azért, hogy ez így legyen.
Az Opel Fronterával az utóbbi idõben szinte csak ékszíjgondok voltak (mindig elszakadt), de mostanra ezeket is sikerült megoldani. Az ékszíjtárcsákat alumíniumra cserélte a csapat, ezek egyrészt könnyebbek, másrészt nem terhelik annyira magát az ékszíjat, amelybõl mostantól nem keresztharántosat, hanem hosszharántosat használnak. Magyarra lefordítva ez azt jelenti, hogy az újabb fajta nehezebben szakad el, mint az elõzõ.
„Természetesen az elsõ helyet célozzuk meg, bár tudjuk, hogy nem lesz könnyû dolgunk – mondta Szalay Balázs, az idénynyitón megszerzett ezüstjének köszönhetõen jelenleg második a bajnoki pontversenyben. – Szombaton a ralikról már ismert kerepestarcsai homokbányában fogjuk tesztelni az autót, és megpróbáljuk kicsit „leültetni” – lejjebb vinni a súlypontját -, mivel itthon nincsenek olyan óriási buckák, mint amilyenek a dûnék a Dakaron. Az efféle sprintversenyekhez természetesen lelkileg is másként kell hozzáállni, mint a sivatagi show-hoz. Itt minden apró hiba megbosszulja magát, hiszen a mezõny rendkívül sûrû, nincs idõ ledolgozni az esetlegesen összegyûjtött hátrányt.”
Érdekesség, hogy január óta most versenyez együtt elõször a Dakaron induló négy páros – Szalay Balázsék, Palik Lászlóék, Kis Sándorék és Liszi Lászlóék -, ez is jelzi a viadal rangját.
A háromnapos viadal mezõnye május 6-án 13 órakor rajtol a Budapesti Felvonulási téren, másnap reggel nyolckor ugyaninnen van a rajt. A mezõny Keszthelyen pihen meg, ahonnan 8-án reggel indul vissza Budapestre. A verseny során hét szelektív szakaszt teljesítenek a párosok, amelyek közül a leghosszabb 90 kilométeres. Az össztáv: 750 kilométer.
A viadal útvonala a szabályoknak megfelelõen titkos, de szombaton és vasárnap is megfordul a mezõny a Veszprém melletti Jutaspusztán, és mivel a szervizparkot is itt alakítják ki, a nézõk számára folyamatosan lesz látnivaló.