LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Jöhet a második menet!

Szalay Balázsnak felemás emlékei vannak a jövõ hét végén esedékes BF Goodrich-kupáról. Tavalyelõtt megnyerte az idény egyik legrangosabb hazai viadalát, tavaly viszont nem lett kész az Opel Fronterája, az erre az alkalomra bérelt versenygépe azonban már az elsõ napon cserbenhagyta – kiszakadt a futómûve.
Ha igaz a mondás, és a hullámvölgyet mindig hullámhegy követi, akkor most újabb sikeres viadalnak kell következnie, és a csapat mindent meg is tett azért, hogy ez így legyen.
Az Opel Fronterával az utóbbi idõben szinte csak ékszíjgondok voltak (mindig elszakadt), de mostanra ezeket is sikerült megoldani. Az ékszíjtárcsákat alumíniumra cserélte a csapat, ezek egyrészt könnyebbek, másrészt nem terhelik annyira magát az ékszíjat, amelybõl mostantól nem keresztharántosat, hanem hosszharántosat használnak. Magyarra lefordítva ez azt jelenti, hogy az újabb fajta nehezebben szakad el, mint az elõzõ.
„Természetesen az elsõ helyet célozzuk meg, bár tudjuk, hogy nem lesz könnyû dolgunk – mondta Szalay Balázs, az idénynyitón megszerzett ezüstjének köszönhetõen jelenleg második a bajnoki pontversenyben. – Szombaton a ralikról már ismert kerepestarcsai homokbányában fogjuk tesztelni az autót, és megpróbáljuk kicsit „leültetni” – lejjebb vinni a súlypontját -, mivel itthon nincsenek olyan óriási buckák, mint amilyenek a dûnék a Dakaron. Az efféle sprintversenyekhez természetesen lelkileg is másként kell hozzáállni, mint a sivatagi show-hoz. Itt minden apró hiba megbosszulja magát, hiszen a mezõny rendkívül sûrû, nincs idõ ledolgozni az esetlegesen összegyûjtött hátrányt.”
Érdekesség, hogy január óta most versenyez együtt elõször a Dakaron induló négy páros – Szalay Balázsék, Palik Lászlóék, Kis Sándorék és Liszi Lászlóék -, ez is jelzi a viadal rangját.
A háromnapos viadal mezõnye május 6-án 13 órakor rajtol a Budapesti Felvonulási téren, másnap reggel nyolckor ugyaninnen van a rajt. A mezõny Keszthelyen pihen meg, ahonnan 8-án reggel indul vissza Budapestre. A verseny során hét szelektív szakaszt teljesítenek a párosok, amelyek közül a leghosszabb 90 kilométeres. Az össztáv: 750 kilométer.
A viadal útvonala a szabályoknak megfelelõen titkos, de szombaton és vasárnap is megfordul a mezõny a Veszprém melletti Jutaspusztán, és mivel a szervizparkot is itt alakítják ki, a nézõk számára folyamatosan lesz látnivaló.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13
AFRICA ECO RACE – TIZEDIK SZAKASZ: CERUTTI MEGNYERI AZ UTOLSÓ MAURITÁN SZAKASZT, ÉS 9 MÁSODPERCRE CSÖKKENTI HÁTRÁNYÁT!
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]
Olvasd tovább
2025-01-13