LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Jól vizsgázott az új GBaba Proto

Lukács Andris második helyre hozta be a sárga csodát, amely szépen csúszkált az iszonyatos idõjárási viszonyok által meggyötört terepen. Ha a tegnapi napot nem kedvelték a versenyzõk, akkor a mait egyenesen utálták. Egész nap zuhogott a hó, így még nagyobb sárban kellett evickélni, mint tegnap. Tegnap öten, ma négyen forfaitoltak, és hárman feladták a versenyt, így összesen hatan fejezték be nagyobb probléma nélkül a futamot. Ács Laci és Bagics Robi megérdemelten vehette át a gyõztesnek járó kupát a verseny végén, mivel mindenhol el tudtak menni, ott is, ahol mások feladták a versenyt.

A második szelektíven Csasztvan Balázs megcsúszott a Pajeroval és keresztbe állt a pályán, ezzel feltartotta a mögötte jövõket, akik természetesen megpróbálták kikerülni. Letérve az útról viszont hatalmas gödrökön kellett átrepülniük a versenyautóknak, ennek következtében Kis Sanyi nekiment egy fának és szétverte a kocsi elejét, majd félórás késéssel tudta csak folytatni a versenyt, de az utolsó szelektívet nem tudta befejezni, hanem bejött a célba. Gombi viszont nem úszta meg ennyivel, elõször váltógondok miatt állt ki a szevizparkba, de többszöri indulás után végül az eltört fõtengely miatt adták fel a versenyt. Csasztvan Balázs autójában késõbb szintén eltört a kormány, és mivel õ is forfaitolt tegnap, ezért a mai napot már nem tudta befejezni. Liszi Laci az egész versenyen lassabban tudott csak haladni a sárgumival, de az utolsó elõtti szelektíven elromlott a terepváltója, ezért a forfaitot választotta. Murczin Zsolti szintén az utolsó szakaszon kényszerült kiállni, mert eltört a kormányösszekötõ, és nem tudtak kijönni a gyorsaságiról. Kristóf Marci viszont kiegyensúlyozott teljesítménnyel behozta a Bowlert a célba, egyszer volt egy komolyabb elakadása, de annak is mások itták meg a levét, mivel nem tudták kikerülni. Az egyik ilyen peches Benyó Miklós volt, aki súlyos perceket töltött emiatt ásással, aztán a végén õ is forfaitolt, mert elment a hátsó hajtása és be kellett húzni a célba. A Kéry-Szegei páros szépen haladt a pályán, egyre elõrébb jöttek az összetettben, ahogyan sorra estek ki elõlük a többiek. Szabó Zolinak „szinte csak” annyi volt a problémája az egész verseny alatt, hogy kezdetben nem volt rükverz az autón, de a verseny végére összesen 1 fokozat maradt a váltón, így õ is forfaitolt. Sarrang Balázs nagyon örült a verseny végén, mert fel tudott menni egy olyan emelkedõn, amelyet mindenki kikerült. Annak ellenére, hogy semmi baj nem volt az autóval és jól is haladtak, az utolsó helyen végeztek.

A Challenge Kupa résztvevõinek szerencsére ma csak egy szelektívet kellett teljesíteni, egy olyan szakaszt, amelyen tegnap nem mentek. A versenyt Ács Misi nyerte meg, Sólyom Olivér lett a második és Gábor Attila a harmadik.

A versenynem hivatalos végeredménye:
1. Ács-Bagics 3:13:47
2. Lukács-Ferke 3:17:00
3. Kristóf-Simon 3:31:46
4. Kéry-Szegedi 3:57:50
5. Kis-Czeglédi 4:10:19
6. Benyó-Lichner 5:18:57
7. Szabó-Hujber 5:22:17
8. Liszi-Bunkoczi 8:04:40
9. Gál-Oroszlán 8:51:42
10. Sarrang-Stark 8:59:52

Nyilatkozatok:

Ács Laci:
„Nagyon rossz verseny volt az idõ miatt, ez nem tereprali, amit mi teljesítettünk! Amikor minden csupa hó, jég, sár és még esik is, akkor az nem nekem való. Ennek ellenére jól jöttek ki a dolgok és nyomtuk is neki, fõleg az utolsó szakaszokon. Akkor már tudtuk, hogy egészen közel vagyunk a Lukácsékkal egymáshoz, és komolyat autóztunk a végén, hogy mi nyerjünk.”

Lukács Andris:
„Nagyon jó verseny volt, mert egy Protoban az élet szép! Most még csak kóstolgatjuk az autót, a teljesítményének csupán az 5%-át használom ki, mert nagyon féltettem. Mindenféle versenyautóban ültem már, de olyanban, ahol ennyire közel van a hátsó kerék, és ilyen messze az elsõ, olyanban még nem! Egészen másképp kell vezetni, de lassan megszokom és akkor nagyon jó lesz! Ez az autó egy csoda!”

Kristóf Marci:
„Nem volt olyan rossz verseny. Az egyetlen kellemetlen ilyenkor az, hogy mindig ugyanazon a pályán megyünk, és elõbb-utóbb annyira kijárjuk a nyomot, hogy én végig a bakháton húztam a kocsim alját. A motor a végére teljesen tönkrement, be tudtunk jönni vele, de a következõ versenyre ki kell cserélni.”

A versenyrõl készült fotók és a szelektívek eredményei megtekinthetõk a honlapon! A következõ verseny, az I. Duna-Autó Rt. Kupa három hét múlva kerül megrendezésre, a verseny központja Kocs és környéke lesz. Egy igazi kocsi-versenynek nézünk elébe!

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13
AFRICA ECO RACE – TIZEDIK SZAKASZ: CERUTTI MEGNYERI AZ UTOLSÓ MAURITÁN SZAKASZT, ÉS 9 MÁSODPERCRE CSÖKKENTI HÁTRÁNYÁT!
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]
Olvasd tovább
2025-01-13